نه، گیمرها دسته دسته از ویندوز 11 فرار نمی کنند – کاملا برعکس

الان در آوریل نظر سنجی (در برگه جدید باز می شود)، شاهدیم که برعکس اتفاق می افتد – ویندوز 11 10.98٪ افزایش یافته است، بنابراین اکنون روی 33.39٪ قرار دارد در حالی که ویندوز 10 12.74٪ کاهش یافته است.

بنابراین، در دو ماه گذشته چه اتفاقی افتاده است؟ دلیل آن با نگاه کردن به زبان‌های نصب‌های ویندوز در نظرسنجی آشکار می‌شود که در ماه مارس به طور ناگهانی به سمت «چینی ساده‌شده» و دور از «انگلیسی» متمایل شدند.

به طور گسترده تر، ما همچنین شاهد بودیم که ویندوز 11 به 23 درصد پذیرش رسیده است Statcounter (در برگه جدید باز می شود)در آمار ماه آوریل این شرکت تحلیلگر (مربوط به همه کاربران ویندوز، نه فقط گیمرها)، در دو ماه گذشته 4 درصد افزایش یافته است. و بنابراین به نظر می رسد که سیستم عامل مایکروسافت در حال حاضر در وضعیت متزلزلی قرار ندارد – کاملا برعکس.

این بدان معناست که نظرسنجی مارس Valve صرفاً بازتابی از توزیع بسیار متفاوت رایانه‌های شخصی مورد بررسی بود و عادات سیستم‌عامل مردم چین در اینجا تأثیر بیشتری داشت (و همچنین در سایر زمینه‌های نظرسنجی – برای مثال GPUها نیز تغییرات بزرگی را مشاهده کردند). .

در نهایت، می‌توان امیدوار بود که Valve مشکلات را با بررسی سخت‌افزار Steam خود حل کند تا اطمینان حاصل کند که این نوع نوسانات درصد گیج کننده بزرگ در آینده اتفاق نمی‌افتد.



منبع

ما در آن زمان این را تئوریزه کردیم، اما این اصلاح با آوریل – جایی که همه چیز تقریباً به حالت اولیه در فوریه بازگشته است – ثابت می کند که این مورد بوده است. بنابراین، همانطور که برخی ممکن است در آن زمان پیشنهاد کرده باشند، مطمئناً گیمرها عجله ای برای خروج از ویندوز 11 وجود نداشت.

بخوان  کشفی عجیب در مورد یک سیارک خطرناک

زبان چینی در ماه مارس 25.35 درصد افزایش یافت و سپس در آوریل 26.6 درصد کاهش یافت، در حالی که زبان انگلیسی به همین ترتیب، اما در مقیاس کوچکتر (یک نوسان 12 درصدی در هر طرف) حرکت کرد.


تجزیه و تحلیل: ویندوز 11 سرعت خود را افزایش می دهد

از نظر سیستم عاملی که گیمرها از آخرین نظرسنجی سخت افزاری Steam در ماه آوریل استفاده می کنند، به ویندوز 11 بازگشته و از ویندوز 10 فاصله گرفته است – اما توضیح ساده ای برای آنچه اتفاق افتاده وجود دارد.

در واقع، اگر ارقام ماه مارس را نادیده بگیریم – که به دلیل ذکر شده باید – پس ویندوز 11 به خوبی با گیمرهای رایانه شخصی جذابیت بیشتری پیدا کرده است. از 32.06 درصد در فوریه به 33.39 درصد در آوریل رسیده است، یک افزایش قابل توجه تقریباً 1.4 درصدی و در واقع یک نقطه عطف جدید – دقیقاً 1 از هر 3 گیمر رایانه شخصی (در Steam) اکنون از ویندوز 11 استفاده می کند.

اینکه آیا این شتاب ادامه خواهد داشت یا نه، فقط باید ببینیم، اما مایکروسافت با اعلام اخیر خود مبنی بر اینکه آپدیت 22H2 آخرین آپدیت ویندوز 10 خواهد بود، مطمئناً مشتاق است تا این اتفاق بیفتد. به عبارت دیگر، هیچ ویژگی دیگری برای ویندوز 10 وجود نخواهد داشت و سیستم عامل فقط به روز رسانی های امنیتی را دریافت می کند (تا پایان پشتیبانی آن در سال 2025).

برای در نظر گرفتن این موضوع، ابتدا باید نظرسنجی ماه قبل را یادآوری کنیم، جایی که در ماه مارس، آمار Valve نشان داد که Window 11 به میزان 9.65٪ (به 22.41٪ کاهش یافته است) و ویندوز 10 11.62٪ افزایش یافته است.

بخوان  کمک سیاره فراخورشیدی «نامهربان» به یافتن حیات فرازمینی!