مدیر شیائومی اولین خودروی این شرکت را تست کرد


شیائومی از اولین خودروی الکتریکی خود رونمایی کرده است و در فیلمی که در شبکه اجتماعی ویبو چین منتشر شده است، این شرکت قابلیت‌های آن را می‌دهد.

به گزارش ایسنا، غول گوشی‌های هوشمند از اولین خودروی خود به نام SU7 رونمایی کرده است. این خودرو دارای شارژر ۸۷۵ برقی و باتری ۱۰۱ کیلووات ساعتی است که دارای ۸۰۰ کیلومتر را می‌کند. نسخه AWD آن دارای قدرت ۴۹۵ کیلووات است که برای شتاب صفر تا ۱۰۰ در عرض ۲.۷۸ ثانیه و سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت مناسب است.

شیائومی تقریباً سه سال پیش در سال ۲۰۲۱، در روز ۳۰ مارس، زمانی که لی جون، مشتری و موسس این شرکت بود، در یک سخنرانی عمومی گفت که شیائومی ۱۰ میلیارد یوان (۱.۴ میلیارد دلار) در تجارت خودروسازی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد، برنامه های خودروسازی خود را اعلام کرد.

این شرکت پیش از این ادعا کرده بود که شیائومی SU7 انبوه خود را در نیمه اول سال 2024 آغاز خواهد کرد. در سال ۲۰۲۳، تصاویر و ویدیوهای نامشخصی از SU7 به صورت آنلاین درز کرد.

شیائومی دو نسخه از اولین خودروی برقی خود را عرضه کرده است که SU7 و SU7 Max نام دارند.

مدل پایه SU7 دیفرانسیل عقب با موتور V6 ساخت شرکت شیائومی با حداکثر توان 22 کیلووات و گشتاور 400 نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد آن ۵.۲۸ ثانیه است. این خودرو دارای ظرفیت ۷۳.۶ کیلووات ساعت خواهد بود.

نسخه SU7 Max مجهز به موتور دوگانه با حداکثر توان خروجی ۴۹۵ کیلووات و گشتاور ۸۳۸ نیوتن متر خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن نیز ۲.۷۸ ثانیه و سرعت آن ۲۶۵ کیلومتر در ساعت است. همچنین می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر را در ۱۰.۶۷ ثانیه کند.

بخوان  GoDaddy پذیرش پرداخت‌های تلفن همراه را برای هر کسی که آیفون دارد آسان‌تر می‌کند

مدیر شیائومی اولین خودروی این شرکت را تست کرد

باتری آن می‌تواند طی ۳۹۰ کیلومتر در ۱۰ دقیقه شارژ شود که بیشتر از خودرو تسلا مدل S Plaid است.

به گفته شیائومی، SU7 یک خودروی آیرودینامیک زیبا با ضرب درگ تنها 0.195 Cd است که کمترین میزان در بین خودروهای تولیدی است.

این خودرو دارای صندوق جلو با حجم قابل توجه ۱۰۵ لیتر و فضای عقب با ۵۱۷ لیتر است.

طراح بیرونی این خودرو جیمز کیو(James Qiu) است که از مرسدس بنز به شیائومی پیوست.

در داخل خودرو یک صفحه کنترل مرکزی ۱۶.۱ اینچی با نمای ۳ک، یک صفحه ابزار ۷.۱ اینچی برای راننده و دو صفحه نمایش در عقب برای سرنشینان قرار دارند که در واقع تبلت های شیائومی به نام Mi Pads هستند.

سیستم خودران نیز شامل رانندگی در بزرگراه، قابلیت پارک و احضار خودرو است.

به گفته لی جون، شرکت شیائومی، این شرکت می‌خواهد طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده به پنج شرکت برتر خودروسازی جهان تبدیل شود. با این حال، شیائومی قیمت نهایی را اعلام نکرده است. شیائومی همچنین زمان تحویل آن را اعلام نکرد اما طبق گفته لی جون، تولید انبوه آن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام



منبع