ایده‌های فضانوردان برای پنجره‌های ایستگاه فضایی آینده

به گزارش ایسنا و نقل از اسپیس، گروه ماموریت “کرو-4″(Crew-4) شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) متشکل از چهار فضانورد است که در 14 اکتبر به زمین بازگشت، چندین سال تجربه پرواز فضایی و کار روی “ایستگاه فضای بین‌المللی”(ISS) را انجام داد. دارند. طی یک کنفرانس مطبوعاتی به آنها گفتند که خانه در حال حاضر، مکانی عالی برای سکونت بوده است اما نسل بعدی ایستگاه‌های فضایی می‌توانند فناوری را حتی فراتر از این ببرند.

وی افزود: طراحان باید برای ارزیابی قابلیت استفاده و لذت بردن از چنین ویژگی‌هایی وارد شوند، اما این نکته را در حال حاضر در فضای رایج رایج است. بنابراین، من کاملا مطمئن هستم که این اتفاق به طور طبیعی خواهد افتاد.

“سامانتا کریستوفورتی”(Samantha Cristoforetti)، فرمانده ماموریت “اکسپدیشن ۶۸”(Expedition 68) که دو ماموریت بلندمدت را در اختیار دارد، خواستار پذیرش‌پذیری در طراحی تا امکان پذیر است. به‌ویژه با توجه به احتمال ورود کاربران مانند گردشگران فضایی.

کریستوفورتی گفت: ما به ایستگاه‌های تجاری فضایی پیش می‌رویم و پروازهای فضایی را داریم که شاید بتوان یک نمونه حرفه‌ای را در فضای پرواز انجام داد، اما می‌توان به قصد لذت بردن از فضا انجام شود.

فارمر تاکید کرد که با هر شرکت‌هایی که به آن می‌پردازند، باید کارآیی و پایداری را در ذهن داشته باشند. سپس، علمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. “جسیکا واتکینز”(جسیکا واتکینز)، متخصص ماموریت-4 و متخصص زمین شناس مریخ که یک مقاله علمی را در فضا منتشر می کند، از طراحان نسل بعدی ایستگاه های فضایی خواست که یک پنجره گنبدی 366 درجه شبیه به آنچه که فضای بین المللی است. در سال ۲۰۱۰ دریافت، در دستور کار خود قرار دادن.

بخوان  قوی‌ترین رایانه کوانتومی روسیه ساخته شد

انتهای پیام



منبع ایده‌های فضانوردان برای پنجره‌های ایستگاه فضایی آینده

فارمر گفت که این شرکت‌ها باید فکر کنند که چه فناوری‌هایی می‌توانند وارد مکان‌های فضای تجاری شوند. وی اعلام کرد که ایستگاه فضای بین‌المللی، به سهم خود پیشگام بوده است. چند فارمر به ذکر اشاره نکرد اما یک مثال بارز این موضوع، بازیافت آب از آسیب برای کاهش نیاز به برداشتن آب از زمین است.

کریستوفورتی از مهندسان خواست تا به جای اینکه انسانها بخواهند با محیط سازگار شوند، طرح‌هایی را ارائه می‌دهند که با نظر گرفتن انسان ساخته شده‌اند.

واتکینز گفت که گنبد ایستگاه فضایی بین‌المللی به جهان‌نوردان امکان می‌دهد تا از پنجره به بیرون نگاه کنند، زمین را زیر پای خود ببینند و انجام دهندگان علمی را مشاهده کنند. وی نمایان است که این پنجره، فرصت‌های بیشتری را برای اعضای مأموریت فراهم می‌کند تا با محیطی که در آن، وجود داشته باشد. خواه این منظره از زمین باشد، خواه منظره‌ای از ماه یا حتی دورتر از مریخ.

فضانوردان می‌گویند که پنجره‌های پیچیده و طراحی هوشمندانه باید از ویژگی‌های کلیدی نسل بعدی ایستگاه‌های فضایی باشند.

“باب فارمر”، خلبان کرو-4 و فضانورد ناسا گفت: ما در حال تلاش برای جهش های بعدی به سوی اکتشافات در اعماق فضا هستیم، اما پیش از هر کاری، اگر قرار باشد کاوش انسانی انجام شود، باید انسان را انجام دهد. معادله قرار گرفتن.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر از شرایط خوبی برخوردار است، اما ناسا برای حرکت از این ایستگاه به ایستگاه‌های فضای تجاری در سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی می‌کند و برای حمایت از این تلاش، در شروع کمک مالی ساخته شده است. این آژانس فضایی در ژانویه ۲۰۲۰، شرکت “آکسیوم اسپیس” (Axiom Space) را برای ساخت یک ماژول تجاری انتخاب کرد که پیدایش یک ایستگاه خصوصی کاملا مستقل خواهد بود. همچنین ناسا، فهرست مقاصد تجاری تجاری پایین زمین را در دسامبر ۲۰۲۱ به مفاهیم طراحی شده توسط شرکت‌های “نانورکس”(Nanoracks)، “نورثروپ گرامن”(Northrop Grumman) و “بلو اوریجین”(Blue Origin) گسترش داد که در پروژه خود با ” سیرا اسپیس”(Sierra Space) همکاری می‌کند.

بخوان  ایرباس از ابررسانایی برای استفاده از کربن‌زدایی هواپیماها می‌کند