گوگل به تازگی امکان پرداخت برای Spotify Premium را در خارج از فروشگاه Play فراهم کرده است

گوگل در حال گسترش برنامه آزمایشی صورت‌حساب انتخاب کاربر (UCB) با Spotify در میان اولین شرکت‌کنندگان است. اکنون به طور رسمی به مشتریان پلتفرم موسیقی اجازه می دهد تا پرداخت های خدماتی را در خارج از فروشگاه Play Google تنظیم کنند.

ما از گوگل پرسیدیم که امیدوار است با UCB به طور خاص چه چیزی برای کاربران به دست آورد، به علاوه اینکه چرا برنامه های بازی در حال حاضر از برنامه حذف شده اند. در صورت شنیدن این خبر به روز می شود.

آینده اپ استورها

لیست کامل شرکت کنندگان UCB ناشناخته است، اما ما می دانیم که برنامه دوستیابی Bumble به زودی به برنامه “در کشورهای منتخب” می پیوندد. [within] ماه های آینده.»

گوگل در حال حاضر به سایر برنامه های غیر بازی در پلی استور اجازه می دهد در برنامه آزمایشی UCB ثبت نام کنید (در برگه جدید باز می شود). توسعه دهندگان باید دنبال کنند دستورالعمل های UX خاص (در برگه جدید باز می شود) ایجاد شده توسط گوگل که جزئیات نحوه پیاده سازی این ویژگی را نشان می دهد. با نگاهی به دستورالعمل‌ها، توسعه‌دهندگان باید هر زمان که کاربر در تلاش برای خرید یک سرویس است، یک صفحه انتخاب اطلاعات و صورت‌حساب درج کنند. قیمت نمایش داده شده نیز باید به صورت اولیه و مرکزی باشد.

در مورد اپل و اپ استور محبوبش، ما شدیداً شک داریم که کاربران چیزی شبیه به UCB از راه دور ببینند. اپل کاملاً روشن کرده است که از گزینه های پرداخت شخص ثالث در اپ استور خوشش نمی آید. اخیرا مجبور شده است تلگرام برای سرکوب کاربران iOS ایجاد پست های پولی به این دلیل که غول فناوری در حال کاهش نبود. و سپس وجود دارد نبرد دادگاه اپل در سال 2021 با Epic Games پس از حذف Fortnite از App Store به دلیل اقدامات مشابه.

بخوان  برنامه «بلو اوریجین» برای یک سفر فضای کاملا زنانه

اسپاتیفای می‌گوید که از UCB حمایت می‌کند زیرا برنامه را به‌عنوان «گوگل» می‌بیند [allowing] انتخاب و رقابت بیشتر» در فروشگاه Play. این شرکت می‌خواهد پلتفرم‌های منصفانه‌تری برای پیشرفت برنامه‌ها و «به کاربران ارائه دهد [the free service] امکان اشتراک و خرید مستقیم [on the] برنامه.”

با این حال، تغییر ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. این قانون بازارهای باز یک لایحه ضد انحصار پیشنهادی است که هدف آن متوقف کردن هر دو گوگل و اپل از رفتارهای مضر نسبت به رقبا است. به نظر می رسد گوگل بیشتر از آن مایل است که بهتر بازی کند، اما باید دید که آیا و چه زمانی اپل تصمیم به انجام این کار خواهد گرفت یا خیر.



منبع

برگشت در ماه مارس، گوگل با اسپاتیفای همکاری کرد تا با دادن توانایی استفاده از گزینه های مختلف پرداخت، این برنامه را راه اندازی کند. UCB ابتدا در ژاپن، استرالیا و چندین کشور اروپایی در دسترس کاربران قرار گرفت. حالا بعد از اینکه گوگل موفق شد به ایالات متحده، برزیل و آفریقای جنوبی بیاید «پاسخ مثبت و [feedback]” از دور اول (در برگه جدید باز می شود). در هفته‌های آینده، Spotify گزینه پرداخت شخص ثالث را فقط برای کاربران اندرویدی ارائه می‌کند، بنابراین آنها می‌توانند انتخاب کنند که چگونه می‌خواهند برای اشتراک Premium پرداخت کنند.

پلت فرم باز و منصفانه