برنامه «بلو اوریجین» برای یک سفر فضای کاملا زنانه

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، خبر ماموریت کاملا زنانه توسط «لورن سانچز»(Lauren Sanchez)، نامزد «جف بزوس»(Jeff Bezos)، بنیان‌گذار شرکت «بلو اوریجین»(Blue Origin) منتشر شد. سانچز فاش کرد که بزوس قصد دارد این ماموریت شش نفره را سوار بر وسایل نقلیه زیرمداری «نیو شپرد» (New Shepard) انجام دهد.

دومین پرواز سرنشین‌دار نیوشپرد که در اکتبر ۲۰۲۱ انجام شد، چهار نفر را به مرز نهایی برد. چهار مأموریت سرنشیندار از هر شش صندلی بعدی استفاده کردند.

شرکت «بلو اوریجین» قصد دارد طی سال آینده، یک ماموریت کاملا زنانه را به فضای زیر مداری بفرستد.

انتهای پیام



منبع

بلو اوریجین تا امروز شش ماموریت زیرمداری سرنشیندار را با نیو شپرد قابل استفاده مجدد است که از یک تقویت کننده مرحله اول و یک کپسول خدمه تشکیل شده است. همه این مأموریت‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌اند. اولین مورد از این ماموریت‌ها که در جولای ۲۰۲۱ پرتاب شد، بزوس را به همراه سه نفر دیگر از جمله برادرش «مارک» و «والی فانک» (والی فانک)، پیشگام هوانوردی به پرواز درآورد.

ما هویت پنج مسافر دیگر را نمی‌دانیم اما به گفته سانچز، آنها زنانی خواهند بود که در جهان تغییر ایجاد می‌کنند، تأثیرگذار هستند و پیامی دارند. تاریخ پرتاب در حال حاضر مشخص نیست اما سانچز گفت که امیدوار است تا اوایل سال آینده پرواز کند.