رکورد جهانی موتورسیکلت‌های بخار شکسته شد

متخصصانی از شرکت Pressure Vessel Specialists قطعات سفارشی و خاص مورد نیاز این تیم را برای کمک به بهینه سازی عملکرد موتورسیکلت در اختیار تیم قرار می دهد.

موتورسیکلت موشکی با نیروی بخار

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تعقیب رکوردهای سرعت از زمان اختراع وسایل نقلیه که برای نمایش اوج مهندسی در نظر گرفته شده و می‌شوند، وجود دارد.

انتهای پیام



منبع

تیم Force of Nature یک شرکت مهندسی کوچک خانوادگی است که توسط گراهام سایکس(Graham Sykes) و همسرش دایان(Diane) ارائه شده است. گراهام به عنوان طراح و مهندس اصلی این مفهوم کار می‌کند و در سال ۱۹۷۹ در مسابقات موتورسیکلت‌رانی شرکت داشته است.

سایکس می‌گوید: هنوز قدرت بیشتری در راه است و من مطمئن هستم که در ماه‌های آینده سریع‌تر می‌شوید.

این رکورد توسط هیئت حاکمه بریتانیا و هیئتی برای رکوردهای سرعت زمینی بریتانیا و اروپا بررسی شد.

تیم Force of Nature(نیروی طبیعت) که توسط یک زوج ساکن بریتانیا اداره می‌شود، موتورسیکلت بخار خود را به حرکت درآوردند تا مسافتی ۲۰۰ متری را تنها در ۳.۸۷۸ ثانیه طی کنند.

این شرکت در ۱۰ سال گذشته از سایکس پروژه Force Of Nature پشتیبانی کرده است.

این موتورسیکلت برای ایجاد فشار، آب خالص را بسیار داغ می‌کند و پس از رسیدن به فشار مناسب، آب از طریق یک نازل مخصوص به موتور می‌شود. آب داغ هنگام خروج از نازل مخزن به بخار تبدیل می‌شود و تا زمانی که مخزن تحت فشار موتورسیکلت خالی می‌شود، نیروی رانش می‌شود.

از یک روغن نباتی که هیدروژنه شده است برای تولید گرما تا دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد و ایجاد فشاری معادل ۳۰ بار استفاده می‌شود.

بخوان  تاریخ اولین آشپزی انسان با آتش مشخص شد

به گفته سازندگان این موتورسیکلت، یک موتورسیکلت بخار پرسرعت با سرعت بالقوه + کیلومتر بر ساعت 321 موتور ساخته نشده است.

آنها می‌گویند ما در ابتدا یک مخزن ۵۰ لیتری فولاد ضد زنگ ۳۱۶ لیتری ساختیم و از آزمایش یک مخزن ۱۳۰ لیتری برای افزایش توان موتورسیکلت ساختیم. لوله‌های گرم از داخل مخزن عبور می‌کنند تا آب به دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

سرعت این سیکلت در کسری از موتور به ۲۶۲ کیلومتر در ساعت رسید و در اوج خود نیز به ۲۸۹ کیلومتر در ساعت رسید.

این تیم مطمئن است که سیستم محرکه آن پتانسیل کافی برای ارائه دارد و به آن کمک می کند تا به سرعت بالای 321 کیلومتر در ساعت برسد.

موتورسیکلت Steam Rocket Bike که به موتور بخار مجهز است، رکورد جهانی را از خود بر جای گذاشته است.

اکنون موتورسیکلتی موسوم به «استیم راکت بایک»(Steam Rocket Bike) که با نیروی بخار کار می‌کند، به رکورد جدید جهانی رسیده است.

تیم Force of Nature یک موتورسیکلت بخار ساخته شده است که برای مسابقات دِرَگ(شتاب) و رکوردشکنی در نمایشگاه‌ها و رویدادها ساخته شده است و با استفاده از انرژی نهان بخار، نیروی رانش لازم است برای حرکت خود رو به جلو را ایجاد می‌کند.