بزرگ‌ترین سازه چاپ ۳ بُعدی در فلوریدا ساخته شد

بزرگ‌ترین سازه چاپ ۳ بُعدی در فلوریدا ساخته شد

فرآیند ساخت شامل یک دستگاه رباتیک پیچیده بود که ترکیبی شبیه به سیمان را از یک نازل بیرون می‌ریخت و دیوارها را به صورت لایه‌ای ایجاد می‌کرد. البته چاپگر به اندازه‌ای کافی بزرگ نیست که کل اصطبل اسب را یک جا بسازد، بنابراین این سازه در چند مرحله چاپ شد، که از طرفی ساختمان شروع شد و در پایان به پایان رسید. اطلاعاتی در مورد کل زمان ساخت در دست نیست اما تکمیل ۳۲۰۰ متر مربع(۲۹۷ متر مربع) از آن ۱۸ روز طول کشیده شده است.

بزرگ‌ترین سازه چاپ ۳ بُعدی در فلوریدا ساخته شد

این پروژه در واقع بزرگترین ساختمان چاپ سه‌بعدی در جهان است، این حوزه در فناوری به سرعت در حال حرکت است و ممکن است شرکتی وجود داشته باشد که در حال رونمایی از سازه‌های حتی بزرگ‌تر باشد.

ساخت بزرگترین ساختمان ایجاد شده با چاپ سه‌بعدی در جهان در فلوریدا رو به اتمام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، پروژه‌هایی مانند توسعه صد خانه در آستین، تگزاس و زیستگاه مریخی ناسا نشان می‌دهند که ایالات متحده آمریکا در معماری با چاپ سه‌بعدی است و یکی دیگر از نقاط عطف مهم در این منطقه مزارع چاپ شده است که در حال تکمیل و با عنوان بزرگترین است. ساختمان چاپ سه‌بعدی جهان از آن یاد می‌شود. این ساختمان یک «اصطبل لوکس» در فلوریدا با مساحت ۱۰ هزار و ۱۰۰ فوت مربع (تقریباً ۹۴۰ متر مربع) است.

برای کمک به ساخت آن، از یک چاپگر بعدی به نام COBOD BOD2 استفاده شد که مدلی مشابه بود که برای ساخت اولین خانه با چاپ سه بعدی در اروپا استفاده شد.

بخوان  کاهش خطر آلزایمر با کمک واکسن ب.ث.ژ

انتهای پیام



منبع

چاپ سه بعدی اکنون کامل شده است و سازندگان انسانی برای تکمیل ساختمان ادامه دارد. آنها باید سقف، پنجره، در و اتصالات برقی و هر چیز دیگری را نصب کنند. این ساختمان همچنین با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی محلی طراحی شده است و ایده آن است که گرما و باد شدید را تحمل کند.

طول کل این سازه ۱۵۵ فوت(۴۷ متر) و عرض آن ۸۳ فوت(۲۵ متر) است. در ارتفاع آن به ۱۳ فوت(۴ متر) می‌رسد.