ابداع جدید محقق ایرانی برای پایش علایم بیماری‌های تنفسی

به گزارش ایسنا، این تهاجمی جدید از حسگر نوری NIRS برای سنجش و ردیابی وضعیت و کارکرد ریه در بیماری‌های غیرمعمول به بیماری‌های حاد دیدی، از جمله کوید ۱۹ بهره می‌برد.

بنا به گفته شادگان، نتایج مثبت اولین کارآزمایی‌های بالینی این سیستم جدید در مجله Sensors منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

به گفته وی، کارکرد این سنسور فقط محدود به شناسایی و بیماران مبتلا به بیماری به کووید-19 نیست و همه بیمارانی که دچار اختلالات عملکرد سیستم می شوند، در مراحل درمان قادر به بهره برداری از این نوآوری خواهند بود.

طرح مجری، اضافه کرد: با توجه به اختلالات ریتم، تعداد و عمق عمق ‌و کاهش میزان بدن در مراحل اولیه بیماری، سنسورهایی را طراحی کرد تا پس‌از قرارگیری بر سطح سینه با ارسال نوری قادر به سنجش عملکرد ریه و اندازه‌گیری تغییرات تغییر کند. بدن باشند. این اطلاعات نه تنها امکان تشخیص زودرس بیماری را میسر می‌کنند، ممکن است برای پیش‌گیری وضعیت در طی دوره بیماری ‌و در مراحل درمانی ارائه می‌شوند. تشخیص پیش از موعدهای ویروسی امکان جداسازی بیمار و ریوی از افراد دیگر را می‌کند و از این بابت حائز مهم است.

شادگان، کاربرد آسان را با استفاده از سایر امکانات این سنسور نوری دانست و افزود: حسگر ساخته شده بر روی قفسه سینه قرار می‌گیرد و کلیه اطلاعات مورد نیاز را به دلیل نیاز به ریتم، ریت و عمق دید را دریافت و به کامپیوتر دستگاه جهت تجزیه و تحلیل و تحلیل داده‌ها و ارائه می‌کند. اطلاعات بالینی منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: از زمانی که آزمایش‌های استاندارد سرولوژی ارائه می‌شود، اندازه‌گیری خون بدن افراد و یا سطح تشخیصی تنها تکنیک‌های تشخیصی اولیه می‌باشند که البته باید دقت کرد و لازم را برای تشخیص سریع بیماری‌ها انجام داد. به همین دلیل من و ‌همکارانم در دانشگاه بریتیش کلمبیا بر آن شدیم تا با استفاده از حسگرهای نوری سیستم ایمنی بیماران را در مراحل اولیه تشخیص بیماری.

بخوان  صدای پای بهار در مریخ شنیده می شود

دکتر بابک شادگان، عضو هیئت علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، استادیار دپارتمان ارتوپدی و مدیر مرکز تحقیقات بایو فوتونیکس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: زمانی که پاندمی شروع شد، در شرایطی که این بیماری نبود و متدهای غربالگری، تشخیص بیماری‌ها و بیماری‌های مبتلا به بیماری‌ها مشخص می‌شود و مطمئناً کافی نبودند، همه به دنبال ارائه راهکارهایی هستند که برای کمک به بیماران.

شادگان، سنسورهای طراحی‌شده در این تحقیقات را ابزارهایی برای درمان پایش درمان توصیف کرد و گفت: درصد بالایی از افراد که از مرحله حاد بهبود می‌یابند، برای درمان نهایی نیاز به فیزیوتراپی ریه پیدا می‌کنند. در این موارد، سنسورهای پایش عملکرد نقش بسیار مهمی در درمان و ریکاوری بهینه بیماران خواهند داشت.

استاد ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا و تیم تحقیقاتی‌اش متد را برای ارزیابی و پایش‌های حیاتی و کارکرد سیستم‌های بیماران ابداع کردند.