مزایا و معایب حمل ‌و نقل دریایی استعلام هزینه حمل بار دریایی استعلام کارگو | transemartlogistics

مزایا و معایب حمل ‌و نقل دریایی استعلام هزینه حمل بار دریایی استعلام کارگو | transemartlogistics

همانطور که در بخش های پیشین اشاره داشتیم برای هر نوع حمل و نقل دریایی از کشتی های بخصوصی استفاده https://www. transemartlogistics.com می شود. در واقع هریک از کشتی ها با توجه به نیاز آن کالا طراحی و تولید می گردد. کشتی هایی که به منظور جابجایی بار استفاده می شوند از طراحی مخصوصی برخوردار هستند. هر کالایی با توجه به مشخصاتی که دارد توسط یک کشتی مخصوص جابجا می شود.

  • یک بارنامه دریایی باید شامل نام و آدرس و مشخصات کامل فرستنده کالا و دریافت‌کننده کالا باشد.
  • این موضوع یک مزیت عمده دارد که باعث میشود استفاده از کانتینرها در کشتی های دریایی ، کامیون ها ، کشتی های داخلی و واگن های قطار صورت گیرد و مشکلی بابت اندازه پیش نیاید.
  • حجم یک کانتینر 20 فوت حدود 30 مترمکعب و حجم کانتینر 40 فوت حدود 60 مترمکعب می‌باشد.
  • حمل و نقل شریان حیاتی تجارت است، از همین رو بشر همواره در جستجوی راهی سریع و ایمن برای حمل و نقل بوده است تا بتواند تجارت موفق تر و موثرتری داشته باشد.
  • ابعاد تقریبی یک کانتینر 20 فوتی عبارت است از 6 متر طول و 2.30 ارتفاع و 2.30 عرض.

حمل و نقل دریایی با هر مسافتی توسط کشتی، از طریق اقیانوس و دریاچه ها و رودخانه ها انجام میگیرد و معمولا برای اهداف تجاری، تفریحی ​​یا نظامی است. لازم به ذکر است که حمل و نقل دریایی داخلی از حمل و نقل دریایی بین المللی کم تر مورد توجه قرار گرفته است. حمل و نقل بار از طریق دریا در طول تاریخ به طور گسترده، مورد استفاده قرار گرفته است. البته پیدایش حمل و نقل هوایی و هواپیما ها از اهمیت حمل دریایی برای مسافران کاسته است. در ادامه مطلب چند نمونه از انواع حمل و نقل دریایی را به شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

بخوان  راهنمای مرد تنبل برای موبایل

راه های حمل و نقل محموله های دریایی

یکی از پارامترهای مهمی که در اساسنامه این کنوانسیون آمده، زمان حمل کالاست که حدود آن مشخص نیست اما بااین‌وجود، ملاک مهمی به شمار می‌رود. این معیار باوجوداینکه ابهامات زیادی را درباره تعیین مسئولیت‌ها برطرف کرده ولی تبصره‌های خاصی هنوز در لایه‌ای از ابهام است. یکی از پرمصرف ترین انواع کانتینر، کانتینرهای یخچال دار هستند که برای حمل و نقل کانتینری محموله‌های حساس به دما و محصولات فاسد شدنی مانند سبزیجات، گوشت و میوه استفاده می‌شود.

شرکت حمل و نقل دریایی الیت آریا جم

به خاطر حجم بالای مبادلات دریایی و حمل بار از داخل و خارج و همینطورحمل مسافر، مدون شدن و دانستن برخی از قانون های اصلی مربوط به حمل و نقل دریایی می تواند راهنمای مناسبی برای فعالان عرصه صادرات و واردات و بازرگانی باشد. اگر قصد دارید اطلاعات جامع تری در رابطه با حوزه های تخصصی تر حمل و نقل دریایی کالا به کشور های دیگر بدست بیاورید، با شرکت الیت آریا جم تماس گرفته و از خدمات تخصصی و مشاوره های ان شرکت بهره مند شوید. شاید تنها عیب حمل و نقل آبی طولانی بودن زمان رسیدن کالا به مقصد در مقایسه با روش های دیگر (زمینی، هوایی) باشد. بیشتر تاجرینی که زمان برایشان اهمیت ندارد اولین گذینه ای که برای حمل بارشان انتخاب می کنند روش دریایی است. کشتی های بزرگ باربری می توانند تا حدود 500 هزار تن را حمل کنند و این مزیت عالی است برای بازرگانان بزرگ که نیاز به حمل بار در تناژ بالا دارند.

بخوان  25 تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند | 1biti

انواع محموله‌های حمل شده از طریق حمل‌ونقل دریایی چیست؟

حمل و نقل دریایی عبارتند از نقل و انتقال و جابجایی کالا و افراد از طریق شناور های دریایی مثل کشتی های باری، قایق، لنچ و… از کانال های آبی ، اقیانوس ها، دریاها و دریاچه ها. اهمیت زمان تحویل کالا در جایی مشخص می‌شود که تحویل کالا باید در مقصد به‌وسیله نمایندگان طرفین تجاری و با استفاده از بسته‌های حمل‌ونقلی گمرکی یا همان بسته‌بندی شرکت فرستنده انجام شود. معنی اصلی مسئولیت متصدی حمل بار در تجارت دریایی در این مفهوم خلاصه شده است که اگر حادثه‌ای برای محموله دریایی اتفاق بیافتد و خسارتی به گیرنده یا فرستنده وارد شود، کدام طرف باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند. ترابری دریایی با نظر به جابه‌جایی یکدست بار نیز از نظر اقتصادی و ایمنی از سایر روش‌های حمل و نقل دارای اطمینان بیشتری است.