علاوه بر این، تغییراتی در نحوه مدیریت دعوت نامه ها بین دو شرکت رقیب ایجاد شده است.
قابلیت همکاری تقویم Google و Microsoft Outlook
با اعلام سایر ماموریتهای قابلیت همکاری، مانند Meet و Zoom، واضح است که گوگل در تلاش است تا جذابیت خود را با ادغام ماهرانهتر در پلتفرمهای شخص ثالث گسترش دهد و به نوبه خود اکوسیستم مرکزی را به مشتریان ارائه دهد که بتوانند با محدودیتهای کمتری کار کنند.
در آن اعلامیه (در برگه جدید باز می شود)گوگل توضیح میدهد که «تعاملپذیری تقویم مؤلفهای حیاتی برای کمک به اطمینان از انتشار دقیق رویدادهای ایجاد شده در یک سیستم تقویم برای مهمانان با استفاده از سیستمهای تقویم مختلف است».
به عنوان بخشی از بهروزرسانی، کاربران Outlook که دارای تقویم Google با آدرس ایمیل یکسان هستند، میتوانند بدون نیاز به حضور در اکوسیستم Google (که اتفاقاً کلاینت دسکتاپ اختصاصی ندارد) دعوتنامهها و پاسخهای پاسخگویی به تقویم Google را مستقیماً در Outlook دریافت کنند. به عنوان استاندارد، یادآورهای پیشفرض نیز برای دعوتنامههای تقویم Google در Outlook ایجاد میشوند.
آ صفحه پشتیبانی (در برگه جدید باز می شود) توضیح می دهد که چگونه “کاربران در هر دو سیستم وضعیت در دسترس بودن خود را به اشتراک می گذارند تا همه بتوانند برنامه زمانی یکدیگر را مشاهده کنند.”
از طرف دیگر، انتظار می رود رویدادهای تکرار شونده غیر Google Calendar اکنون “به صورت سیستماتیک و دقیق” در پورتال Google منعکس شوند.
گوگل و مایکروسافت با اعلام این خبر که مربوط به یکدیگر هستند، یک قدم به دوستی نزدیکتر شده اند برنامه های تقویم در تلاشی برای سازماندهی نگه داشتن کاربران از هر سرویسی که تصمیم به استفاده از آن داشته باشند، بسیار کارآمدتر خواهد شد.
اقدام برای شناسایی و پشتیبانی از خدمات شخص ثالث به ناچار به نفع شرکت خواهد بود، زیرا بسیاری از افراد و کسب و کارها ترجیح می دهند ردپای دیجیتال خود را بین شرکت های متعددی تقسیم کنند، که همه آنها شایستگی ها و موارد استفاده ترجیحی خود را دارند.
برخلاف برخی تغییرات، این یک ویژگی در سراسر Google است که هم برای مشتریان تجاری و هم برای مشتریان فردی اعمال میشود و در حال حاضر در دسترس است.