آتش اژدها؛ سلاح لیزری جدید بریتانیا

همچنین شرکت دفاعی ایتالیایی لئوناردو(لئوناردو)، هدایت پرتوی این سیستم را توسعه داده است که می‌توان هدف را تشخیص داد و آنها را با دقت ردیابی کند. از سوی دیگر، شرکت Qinetiq مستقر در بریتانیای لیزر ترکیبی فازی این سامانه را ایجاد کرده است که می‌توان هدف را به کار برد.

مدی، از شرکای توسعه دهنده این سامانه گفت: دراگون نشان می دهد پیش از این با موفقیت نقطه یابی با دقت بسیار بالا و حفظ لیزر پرتوی در هدف انتخاب شده را داده و این کارآزمایی، عملکرد خود را ارزیابی می کند که نتایج را نشان می دهد. بریتانیایی‌های دارای پیشرو در جهان در فناوری‌های مرتبط با سیستم‌های تسلیحات انرژی لیزری(LDEW) است.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که در حال حاضر این سلاح لیزری می‌تواند خروجی ۵۰ کیلوواتی کند، اما در آینده این سیستم قادر خواهد بود که سطح قدرت خود را افزایش دهد.

گفتنی است که برای اطمینان از ایمنی این آزمایش‌ها، آزمایشی را از 3.4 کیلومتر تجاوز نکردند. با این حال، محدوده واقعی محدوده و قابلیت‌های دیگر این سامانه لیزری جدید همچنان محرمانه و طبقه بندی شده است.

این در حالی است که شرکت آمریکایی پیشروی لاکهید مارتین که سازنده تجهیزات دفاعی است، نشان می دهد که این سلاح ها می توانند تا 300 کیلووات قدرت داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، آزمایشگاه و فناوری دفاعی(Dstl) زیر نظر وزارت دفاع بریتانیا آزمایشی از سلاح پرقدرت و دوربرد لیزری خود را با موفقیت به علوم پایان می دهد.

سلاح لیزری جدید ارتش بریتانیا موسوم به دراگون فایر به آتش اژدها می‌توان پرتوهای ۵۰ کیلوواتی و حتی بالاتر را شلیک کند، اگر چه مقدار در مورد این سلاح محرمانه است.

بخوان  آموزش خنده به ربات‌ها

آزمایش این سلاح لیزری جدید در محدوده شهر ویلتشایر(Wiltshire) در بریتانیا، محل استقرار قدیمی‌ترین تأسیسات تحقیقاتی جنگی شیمیایی جهان انجام شد و آزمایش آن شامل تعداد زیادی در محدوده آزمایش واقعی سامانه هدایت پرتو بود.

پروژه DragonFire به موازات برنامه‌های جدید وزارت دفاع آمریکا اجرا می‌شود که به دنبال توسعه سلاح‌های لیزری و فرکانس رادیویی در تغییر چشم‌انداز در میادین نبرد است.

این آزمایش به منظور کمک به بریتانیا در درک خود از عملکرد لیزرهای پرانرژی و فناوری‌های مرتبط با آنها در فواصل دور و نتایج در برابر ارزیابی ارزیابی انجام شده است.

نتایج آزمایش آتش اژدها

با افزایش په‌پادها و تسلیحات الکترونیکی در جنگ‌های مدرن، استفاده‌های زیادی برای متقابل الکترونیکی وجود دارد. ساخت تسلیحات متعارف مانند راکت‌ها و موشک‌ها، گران است و برابر با هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادها، به ویژه آنهایی که با استفاده از قطعات آماده و بدون نیاز به طراحی خاص ساخته می‌شوند، ناکارآمد و غیراقتصادی هستند.

توسعه سلاح لیزری دراگون فایر(DragonFire) نقطه اوج یک سرمایه‌گذاری مشترک به مبلغ ۱۱۴ میلیون دلار است که توسط وزارت دفاع بریتانیا در کنار شرکای صنعتی آن انجام شده است.

انتهای پیام



منبع

بنابراین، ارتش‌ها در سراسر جهان به راه‌حل‌هایی هستند که به سرعت و هزینه‌های کمتری در برابر این تهدیدها می‌پردازند و سلاح‌های لیزری را می‌بینند. این سلاح‌ها نه تنها با سرعت و دقت شلیک می‌شوند، بلکه دردسر تهیه و ذخیره مهمات را نیز ندارند.

ساخت جدیدترین لیزری بریتانیا

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، سازنده این سلاح لیزری یک شرکت چندملیتی اروپایی به نام MBDA است که در زمینه ساخت موشک تخصص دارد و در این سامانه تسلیحاتی جدید، قابلیت‌های فرماندهی و کنترل پیشرفته و پردازش تصویر آن را توسعه داده و عملیات عملیاتی کلی آن را دارد. نیز بر دارد.

بخوان  حضور بیش از ۳ میلیارد اجرام آسمانی در یک قاب