آزمایش هواپیمای فضایی جدید چین در قوی‌ترین تونل باد جهان

دولت تصاویر را در توییتر منتشر کرد و اظهار کرد که «قوی‌ترین» تونل باد جهان برای آزمایش یک مدل پذیرش از هواپیمای فضای جدید چینی استفاده می‌شود.

موتور «shcramjet» شبیه به موتورهای اسکرام‌جت (scramjet) است، اما در نحوه احتراق آن‌ها تفاوت وجود دارد. در موتور «shcramjet»، احتراق در یک منطقه نازک اتفاق می‌افتد. این موتورهای اسکرام‌ج است که در آن احتراق به صورت انتشاری اتفاق می‌افتد. از آنجایی که احتراق در یک «shcramjet» به یک منطقه کوچکتر محدود می‌شود، طول محفظه‌ای احتراق می‌تواند کمتر از یک موتور کرام‌جت باشد. این موضوع امکان ادغام و احتراق کارآمدتر سوخت و هوا را فراهم می‌کند.

سیستم‌های پرتاب دو مرحله‌ای به مدار شامل یک هواپیمای مادر است که یک فضاپیما را به ارتفاع بالا منتقل می‌کند و به دنبال آن فضاپیما با استفاده از موتور خود به فضا پرتاب می‌شود. بسیاری از این سیستم‌ها دارای هواپیماهای فضای قابل استفاده مجدد هستند که می‌توانند روی باند فرود بیایند. برخی از آن‌ها مانند اسکرام جت یا «shcramjet» از موتورهای جت هوای پیشرفته استفاده می‌کنند.

ماه گذشته مؤسسه مکانیک آکادمی علوم چین در پکن اعلام کرد که آخرین تونل باد سریع JF-22 با موفقیت تایید شده و اکنون برای استفاده عمومی در دسترس است. ساخت JF-22 در سال 2018 آغاز شد و طول آن حدود 548 متر فوت (167) و قطر کابین آزمایشی آن حدود 12 فوت (4 متر) است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تصاویری که به تازگی در توییتر منتشر شده است، هواپیمای فضای جدید چین را نشان می دهد که در تونل باد ماخی JF-22 مورد آزمایش قرار می گیرد.

بخوان  پهپاد نظامی آمریکا پس از ۹۰۸ روز پرواز فرود آمد

این هواپیما دارای یک بال دلتا و ساختار دارت مانند است.

انتهای پیام



منبع

آزمایش هواپیمای فضایی جدید چین در قوی‌ترین تونل باد جهان

طرحی که در ویدئوی آزمایشی به نمایش گذاشته شده است، شباهت زیادی به طراحی هواپیماهای فضایی می‌پردازد که در گذشته توسط شرکت‌های هوافضای چینی و مؤسسات دانشگاهی به نمایش گذاشته شده، دارد.

در تصاویر دیگری نیز یک موتور انفجاری مورب دیده می‌شود که تحت عنوان «shcramjet» نیز می‌شود که برای تامین انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد و طبق گزارش‌ها می‌تواند شرایط را تا سرعت ۳۰ ماخ شبیه‌سازی کند.