آمار بازدیدکنندگان ChatGPT برای اولین بار ریزش کرد!

تعداد افرادی که از وب‌سایت ChatGPT بازدید می‌کنند، طی ماه ژوئن تا حدود ۱۰ درصد در سراسر جهان کاهش یافت.

اظهار OpenAI از نظر خودداری کرد.

«مایکروسافت» و «مایکروسافت» از هوش مصنوعی به عنوان انقلاب بعدی در محاسبات یاد کرده‌اند که چگونه مردم را با دنیای دیجیتال کاملاً تغییر خواهد داد. شرکت‌های بزرگ فناوری و استارت‌آپ‌ها، میلیاردها دلار در این فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند و شرکت‌ها کل کسب‌وکار خود را حول محور هوش مصنوعی تغییر می‌دهند. تنظیم‌کننده‌ها در سرتاسر جهان، برای درک این فناوری و قوانین، تلاش می‌کنند تا مطمئن شوند که برای آسیب رساندن به مردم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام



منبع

با وجود این، مشکلات مربوط به چت‌بات‌های مولد مانند ChatGPT در طول چند ماه گذشته است. این چت‌بات‌ها معمولاً اطلاعات نادرست می‌سازند و آن‌ها را جلوه می‌دهند. این است که گوگل، OpenAI، مایکروسافت و سایر رهبران هوش مصنوعی هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده اند. برخی از کاربران شکایت کرده‌اند که پاسخ‌های ChatGPT را به مرور زمان بدتر می‌کنند. به ‌ویژه وقتی نوبت به تولید کد رایانه‌های می‌رسد.

گزارشگران شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی «یوبی‌اس» (UBS) نشان می‌دهد که ChatGPT در دو ماه اول به یک میلیون کاربر ماهانه رسید. استفاده از چت‌ها برای داشتن گفت‌وگوهای پیچیده، نوشتن شعر و قبولی در آزمون‌های حرفه‌ای، کاربران عادی و آزمایش‌های مصنوعی را تحت تأثیر قرار داد. فناوری، آن را سریع‌ترین برنامه مصرف‌کننده در تاریخ نامیدن و توسعه سریع آن باعث ایجاد یک رقابت تنگاتنگ در میان غول‌های فناوری بزرگ برای بیرون راندن محصولات می‌شود.

بخوان  سامسونگ اولین عرضه تراشه‌های ۳ نانومتری GAA را جشن گرفت

در سیلیکن ولی و فراتر از آن، چت‌بات‌ها مولفه اصلی گفت‌وگوها بوده‌اند. برخی از شرکت‌ها حتی کپی‌رایترها را اخراج کردند و ChatGPT را به جای آنها به کار بردند. با وجود این، کاهش استفاده از ChatGPT نشان می‌دهد که محدودیت‌های این فناوری را به افزایش گذاشته و حداقل برخی از تبلیغات پیرامون چت‌بات‌ها بیش از اندازه هستند.

«ساچین دو دوگال» (Sachin Dev Duggal) مدیر اجرایی استارت‌آپ «بیلدر.ای‌آی» (Builder.ai) که از هوش مصنوعی برای کمک به مردم در ساخت اپلیکیشن‌های تلفن همراه استفاده می‌کند، گفت: لحظه‌ای را می‌دادیم که «اوه خدای» را می‌گفت. من! عالی است». سپس، وقتی مردم با یک چت‌بات روبه‌رو شدند که اطلاعات نادرستی می‌سازند، متوجه شدند که این فناوری در ابتدا فکر می‌کردند، سودمند نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از پست، تعداد افرادی که از وب‌سایت چت‌بات‌های مصنوعی مصنوعی ChatGPT بازدید می‌کنند و برنامه آن را دانلود می‌کنند، برای اولین بار از زمان‌اندازی آن کاهش یافته است. این آمار، کاهش مصرف‌کنندگان را نسبت به چت‌بات‌های هوش مصنوعی و تولیدکننده‌های تصویر می‌دهد.

اجرای چت‌بات‌های مصنوعی، به مقدار زیادی قدرت پردازش رایانه‌های گران‌قیمت نیاز دارد و تحلیل‌گران، کیفیت را به این دلیل کاهش می‌دهند که OpenAI سعی می‌کند تا اجرای چت‌بات‌ها را کاهش دهد. پایان سال تحصیلی در آمریکا و اروپا ممکن است باعث کاهش استفاده از ChatGPT شود زیرا دانش‌آموزان و دانشجویانی که از آن برای نوشتن مقاله استفاده می‌کنند، به تعطیلات تابستانی می‌روند.

گزارش شرکت اینترنتی «سیمیلار وب» (Similarweb) را نشان می‌دهد که ترافیک تلفن همراه و دسک‌تاپ به وب‌سایت ChatGPT طی ماه ژوئن نسبت به ماه قبل، در سراسر جهان 9.7 درصد کاهش یافته است. داده‌های شرکت نرم‌افزاری «سنسور تاور» (Sensor Tower) نشان می‌دهند دانلود اپلیکیشن آیفون این ربات، از زمان اوج‌گیری در اوایل ژوئن به‌طور پیوسته کاهش یافته است.

بخوان  انتشار اولین تصاویر برنامه کاوش کیهان توسط "جیمز وب"

برخی دیگر معتقدند که نگران‌ها در مورد قوانین جدید در اروپا هستند که OpenAI و سایر شرکت‌های هوش مصنوعی، ابزارهای چت‌بات‌ها را می‌سازند تا با سیاستمدارانی که نگران هستند از ربات‌ها برای انتشار اطلاعات نادرست، نفوذ جانبداری به محصولات فناوری و فناوری بر روی مکان‌ها استفاده کنند. واقعی افراد هستند، نمی شوند.

«سارا هندلیان بولر» (Sarah Hindlian-Bowler)، تحلیلگر شرکت خدمات مالی و بانکداری استرالیایی «مککواری» (Macquarie) در یادداشتی خطاب به تولید مشتریان: اگر همچنان شاهد افزایش در حوزه «من نمی‌توانم به این پرسش پاسخ دهم زیرا من یک چت‌بات هستم»، نگرانی‌های بیشتر در مورد این موضوع مهم است، قدرت را از ChatGPT بپذیرید.

چت‌بات‌های ChatGPT که توسط شرکت هوش مصنوعی «OpenAI» توسعه یافته است، در سال گذشته تجربه‌ای را در برانگیخت و شرکت‌های بزرگ فناوری به رقابت برای ارائه چت‌بات‌های رقیب می‌کند. کد رایانه، کارمندان اداری و دانشجویان از ChatGPT برای سرعت بخشیدن به کار خودنویسان و پرسیدن سوالاتی در مورد موضوعات مختلف استفاده کرده‌اند.

بسیاری از کارمندان خود را از کار بردن ChatGPT در محل کار منع کرده‌اند زیرا نگران هستند که قرار دادن اطلاعات حساس شرکت در چت‌بات، به فاش داده شود.