آموزگاران بیشتر از دانش‌آموزان «ChatGPT» استفاده می‌کنند

بیشتر دانش‌آموزان باور دارند که ChatGPT می‌تواند به آنها کمک کند تا دانش‌آموزان بهتر باشند و سریع‌تر یاد بگیرند. ۷۳ درصد آموزگاران نیز گفتند که ChatGPT می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا بیشتر بیاموزند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که بسیاری از آموزگاران اجازه استفاده از ChatGPT را به دانش‌آموزان می‌دهند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که آموزگاران تقریباً چهار برابر بیشتر به دانش‌آموزان اجازه استفاده از ChatGPT را می‌دهد تا آن‌ها را در حال استفاده از آن‌ها بدون اجازه استفاده کنند. تنها ۱۵ درصد از دانش‌آموزان اعتراف کردند که از این برنامه بدون اجازه آموزگاران خود استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، این تفکر رایج شده است که فناوری «ChatGPT» بر روی شرکت مصنوعی «OpenAI» برای دانش‌آموزان تنبل، موهبت و برای آموزش آن‌ها آفت‌پذیر است، اما این نظریه ممکن است در جهان واقعی، کاملاً درست نباشد. در واقع، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آموزگاران بیشتر از دانش‌آموزان از چت‌بات برای کلاسی استفاده می‌کنند.

پژوهشگران در مورد این نظرسنجی نوشتند: آموزگاران و دانش‌آموزانی که از ChatGPT استفاده کرده‌اند، می‌گویند که این فناوری تأثیر مثبتی را بر آموزش و دیده است. هم‌دانش‌ها و هم آموزگاران آنها را راه‌هایی می‌دانند که به جای جستجوی آن‌ها برای محدود کردن ChatGPT باید راه‌هایی را برای گنجاندن این فناوری در آموزش و استفاده از آن به طور کامل پیدا کنیم.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگرانی دارند که سیستم آموزشی به کمک نیاز دارند و باید فناوری‌های موجود را که ممکن است تحت تأثیر قرار دهند، بپذیرند. نتایج یک ارزیابی سراسری توسط «سازمان ارزیابی پیشرفت ملی آموزشی» (NAEP) نشان می‌دهد که آزمون خواندن و ریاضی را در طول همه‌گیری کوید-19، به پایین‌ترین سطح در دهه‌های بعدی کاهش یافته نشان می‌دهد. نمرات خواندن بین سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ و سه ماه نخست سال ۲۰۲۲، پنج امتیاز کاهش که بیشترین کاهش را در ۳۰ سال گذشته داشته است.

بخوان  مطالعه می گوید که برنامه انتقال سینتیک فرمی دستگاه های نیمه هادی پرسرعت را بهتر مدل می کند

59 درصد از آموزگاران موافق بودند که ChatGPT احتمالاً کاربردهای آموزشی قانونی خواهد داشت که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. این در حالی بود که فقط ۲۴ درصد گفتند ChatGPT احتمالا فقط برای دانش‌آموزان سودمند خواهند بود تا کار تقلب کنند.

در این نظرسنجی توسط «بنیاد خانواده والتون» (بنیاد خانواده والتون) از 100 آموزگار و 1000 دانش‌آموز بین 12 تا 17 سال خواسته شد تا نظرات خود را در مورد این فناوری و استفاده از آن برای کارهای ارائه دهند. این نظرسنجی نشان داد که در سراسر آمریکا، ۵۱ درصد آموزگاران از ChatGPT برای مدرسه استفاده می‌کنند. این در حالی بود که فقط ۳۳ درصد دانش‌آموزان این فناوری را برای کارهای مدرسه مورد استفاده قرار می‌دهند.

30 درصد از آموزگاران گزارش دادند که از روش ساخت مصنوعی برای برنامه ریزی درس استفاده می کنند. ۳۰ از آنها گفتند که هنگام ارائه ایده‌های خلاق برای کلاس‌ها، به این فناوری روی آوردند و ۲۷ درصد گفتند که ChatGPT به ایجاد دانش مورد نیاز برای درس‌ها و کلاس‌ها کمک می‌کند.

گفته می‌شود که ChatGPT، سریع‌ترین برنامه در حال رشد از نظر تعداد کاربر در میان هر برنامه دیگری در تاریخ وب است.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آموزگاران بیشتر از دانش‌آموزان خود، از «ChatGPT» استفاده می‌کنند.