آیا گرمای کنونی به فروپاشی آب و هوای مرتبط است؟

اگر زمین ۲ درجه سانتیگراد گرمتر شود، تعداد روزهای موج گرما در شمال اروپا سه برابر و در جنوب اروپا شش برابر خواهد شد. موج‌های گرمایی سوزان که پیشتر یکبار در هر قرن احساس می‌شد، اکنون هر پنج سال در شمال اروپا و یک سال در میان جنوب اروپا رخ می‌دهد.

بسیاری از افراد مانند کشاورزان، کارگران و بی خانمان‌ها که بیشتر خود را در بیرون از خانه می‌گذرانند، در هنگام قرار گرفتن در معرض گرمازدگی قرار می‌گیرند و حتی ممکن است جان خود را از دست بدهند. علاوه بر گرمازدگی، بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی در هوای گرم تشدید می‌شوند. تحقیقات نشان می دهد که تعداد تلفات از گرما در تابستان سال گذشته در اروپا به ۶۱۶۷۲ نفر رسیده است. این تعداد تلفات از گرما مانند هر روز یک جامبو جت از آسمان است!

آیا گرمای کنونی به فروپاشی آب و هوای مرتبط است؟

در تابستان سال ۲۰۲۲ در اروپا، از هر ۱ میلیون نفر ۱۱۴ نفر از شدت گرما جان باختند.

آیا اگر در طول روز در خانه بمانیم، ایمن هستیم؟

انتهای پیام



منبع

آیا گرمای آمریکا در سراسر اروپا و ایالات متحده به فروپاشی آب و هوا مرتبط است؟

درست است که میزان هوا در طول روز به بیشترین افزایش پیدا می‌کند، اما در چنین آب هوای بی سابقه‌ای، بسیاری از آسیب‌ها در طول شب نیز متوجه افراد می‌شوند. وقتی بدن نمی‌تواند خنک شود، مدت زمانی که اندام‌های بدن تحت فشار اسپری قرار می‌گیرند نیز افزایش پیدا می‌کنند و در نتیجه، افراد در هنگام خوابیدن دچار مشکل می‌شوند و مدت زمانی که برای ریکور بدن نیاز به کاهش پیدا می‌کند.

انسان‌ها با سوزاندن سوخت‌های فسیلی و تخریب طبیعت، دمای سیاره زمین را 1.2 درجه سانتیگراد بالاتر از پیش از صنعتی شدن رساندند. این امر درجه دما را در تمام سرزمین‌های این سیاره افزایش داد و باعث شد که شکل گرما به بالاترین درجه برسد، دمای اروپا دو برابر گرمتر از دمای جهانی است.

آیا گرمای کنونی به فروپاشی آب و هوای مرتبط است؟

تصویری از دورنمای آتش سوزی‌ جنگلی در نزدیکی روستای Pournari، در جنوب غربی آتن، به دلیل گرمای شدید

ایسنا/اصفهان انسان‌ها با مصرف سوخت‌های فسیلی و تخریب طبیعت، دمای سیاره زمین را 12 درجه سانتی‌گراد بالاتر از بالاترین میزان پیش از صنعتی شدن رساندند. این امر دما تقریباً در تمام سرزمین‌های این سیاره افزایش داد و باعث گرما به شکل بی سابقه‌ای به بالاترین دما می‌شود، این دمای تقریباً دو برابر گرمتر از جهانی است.

مطالعات نشان می‌دهد کم‌خوابی ناشی از هوای گرم‌ترین ضربه را به افراد مسن می‌کند، همان زنانی هستند که در طول موج گرما با بیشترین آسیب‌ها می‌توانند وارد شوند.

توافقنامه‌های جهان در سال 2015 به نام «توافقنامه پاریس» امضا کردند تا آن را تا پایان قرن گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد محدود کنند، این در حالی است که در حال حاضر به نظر می‌رسد رهبران فعلی آن‌ها در زمین است را 2.7 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌دهد!

گرما را خاموش می‌کند، زیرا زمانی که هوای گرم می‌شود، قلب، خون را سریعتر پمپاژ می‌کند، اندام‌های داخلی بدن با مشکل می‌شوند و بر بدن غالب می‌شوند، چرا که بدن در جستجو است تا خود را کاهش دهد و خود را خنک کند. در چنین شرایطی دمای داخلی که در حالت عادی ۳۷ درجه سانتیگراد است به تب ۳۸درجه و سپس به دمای دمای ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

در دهه ۱۹۸۰، زمانی که سیاره زمین ۰.۵ درجه سانتیگراد گرمتر از قبل از انقلاب صنعتی بود، اروپا هر سال پنج تا هفت روز گرما را تجربه کرد، در حالی که این مقدار در حال حاضر به بیش از دو برابر، جهان بیش از ۱ درجه سانتیگراد گرمتر شده است.

در آینده هوا تا چه اندازه چقدر گرم خواهد شد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از گردین، امسال زمین به رکورد بی سابقه‌ای رسیده است و تجربه چنین گرمایی باعث ایجاد گرمازگی و تأثیرات ناخوشایندی از جمله بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی بر بدن انسان می‌شود.

بخوان  انتشار نخستین تصاویر جیمز وب از نپتون