ترسیم یک اطلس بی‌نظیر از بدن انسان

گروه سوم را از آن تحقیق تحت عنوان «مهم‌ترین اندام‌های بدن، اما به طرز متناقضی ضعیف‌ترین اندام» نام می‌برند یعنی جفت بررسی کردند.

یک کار بسیار سخت، درک تفاوت‌های ساختاری در اندام‌هایی است که بین گروه‌ها و جمعیت‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند پیامدهای سلامتی واقعی داشته باشد.

مایکل آنجلو (مایکل آنجلو)، پاتولوژیست دانشگاه استنفورد و همکارانش برش‌هایی از بافت جفت را که یون‌های فلزی مرتبط با بادی‌هایی که قادر به چسبیدن به ترکیبات ویژه روی سطوح سلول‌ها هستند، روی آن‌ها اعمال شده بودند، ترسیم کردند. آنها روی نمونه‌هایی بودند که در آن سلول‌های جفت به دیواره رحم متصل بودند.

نتیجه این کار ایجاد طرح‌های درخشانی بود که توسط رنگ‌های فلورسنت می‌درخشند و ما را از زیست‌شناسی و بیماری‌های انسانی می‌فهمیدند را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که هرگز اتفاق نیفتاده بود.

دو زیست شناس سلولی که تفسیری را در این مجموعه نوشته می‌گویند: ما می‌توانم با جزئیات دقیق ببینیم که چگونه می‌توان همزیستی مسالمت آمیز بین سلول‌های رحم مادر و جفت جنینی را که از نظر ژنتیکی متمایز می‌شود، انجام داد.

در مورد روده، این اندام به طول یک متر با میلیون‌ها میکروب توسط غذاهای فوق‌فرآوری می‌شود و سلول‌ها به سیستم عصبی روده می‌شوند که «مغز دوم» بدن نامیده می‌شود، به هم متصل می‌شوند.

ترسیم یک اطلس بی‌نظیر از بدن انسان

مقالات و آن در مجله نیچر منتشر شده است.

ترسیم یک اطلس بی‌نظیر از بدن انسان

کلیه‌ها نیز کارهای زیادی برای انجام می‌دهند. خون را پمپاژ می‌کنند تا آن را از سموم و زائد پاک کنند، اما گاهی اوقات از کار می‌افتند یا بیمار می‌شوند و نیاز به جایگزینی دارند.

یک گروه به سرپرستی سانجی جین (Sanjay Jain) نفرولوژیست دانشگاه واشنگتن از روشهای روهای تک سلولی برای نقشه برداری از همه استفاده کردند که چگونه می دهد رمزهای ژنتیکی را در سلول های منفرد خوانده می شوند.

بخوان  به روز رسانی آینده ویندوز 11 به شما امکان می دهد صدای اندروید را به رایانه شخصی خود پخش کنید

ترسیم یک اطلس بی‌نظیر از بدن انسان

به گزارش ايسنا و به نقل از ساينس آلرت، گروهی از تکنیک‌های اطلسی از تصاویر قابل توجه از سه اندام منتشر می‌کند، انسان‌هایی که هر کدام از شیوه‌های خاص خود مهم هستند و نشان می‌دهند که چگونه انواع سلول‌ها در کنار هم قرار دارند و با هم هستند.

نتایج با تصویربرداری از نمونه‌های متعدد در این فرآیندهای مختلف، از شش تا 20 هفته، چندین مرحله بین سلول‌های جفت و سلول‌های ایمنی مادر و شریان‌ها را ترسیم می‌کنند که هر دو برای سازگاری با جفت تنظیم می‌شوند.

با این دانش، ما می‌توانیم در مورد داروها یا برای مولکولی کوچکی که می‌توانیم از درمان جلوگیری کنیم یا درمان را بهبود بخشیم، فکر کنیم.

جین، سرپرست مطالعه تصویربرداری کلیه، توضیح می‌دهد: ما به نحوه سازماندهی سلول‌های کلیه، هویت مولکولی و چگونگی تغییر آنها از حالت سالم به بیمار نگاه می‌کنیم.

تحقیقات به جدید اندام‌های بدن ما را با جزئیات بسیار دقیق ترسیم کرده‌اند.

گروه اسنایدر تغییرات شدیدی را در نحوه عملکرد سلول‌های چیدمان در طول روده انجام دادند. آن‌ها بخش‌های متمایزی را ترسیم می‌کنند که می‌توانند از سلول‌های پوششی که می‌پوشانند، پیدا کنند، به‌طور تصادفی به زیرگروه‌هایشان می‌رسند.

دلایلی که در زیر می بینید، مهم اطلس سلولی را به سه روش تولید کردند.

انتهای پیام



منبع

ترسیم یک اطلس بی‌نظیر از بدن انسان

ترسیم یک اطلس بی‌نظیر از بدن انسان

گروه دیگری به سرپرستی مایکل اسنایدر(Michael Snyder) ژنوم شناس در دانشکده پزشکی استنفورد نقشه روده را با کمک بادی‌های فلورسنت مرتبط به بخش‌های بافتی که در زیر میکروسکوپ قرار داشت، ترسیم کردند.

جین و همکارانش با نمونه‌برداری از بیش از ۹۰ کلیه، کانال‌های ارتباطی بین سلول‌ها را مشخص می‌کنند که در آن مسیرهای ترمیم در هنگام آسیب حاد کلیوی یا بیماری مزمن کلیوی معیوب می‌شود.

بخوان  یک عروسک پس از اتصال به «ChatGPT» نقشه پاسخ جهان را کشید!

تصویربرداری بیشتر از سطح و لایه‌های آن را می‌توان درک کرد در مورد چگونگی ایجاد بیماری‌های ناشی از ایجاد روده، اختلالات یا حتی بیماری‌های عصبی که می‌توانند ایجاد کنند.

به خاطر داشته باشید که این تصاویر با استفاده از تعداد کمی از نمونه‌های گرانبها که توسط افرادی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و داوطلب شرکت در تحقیقات هستند، گرفته شده است.