یک عروسک پس از اتصال به «ChatGPT» نقشه پاسخ جهان را کشید!

تلاش دیگران تا سخنان خانم کارد را در ChatGPT آزمایش کردند اما گاهی اوقات به همان پاسخ‌ها نمی‌دهند.

این ویدئو در شرایطی منتشر شده است که علاقه مند به فزاینده‌های ChatGPT است.

با استفاده از ChatGPT برای پاسخ دادن به سوالات پیچیده، برخی را به این فکر واداشته است که آیا این برنامه نرم‌افزاری می‌تواند انحصار موتور جستجوی گوگل را به چالش بکشد. با وجود این، زمانی که همین سوال از این پلتفرم پرسیده شد، گفت: بعید است که چت‌بات‌های موتور مصنوعی، حتی چت‌بات‌های پیچیده‌ای به سلطه جستجوی گوگل پایان‌دهنده دارند.

این چت پس از آموزش دیدن با حجم بزرگ از داده ها می تواند مقالات، نامه های شکایت، شعر و حتی رمز بنویسد. به قول خود ChatGPT، این پلتفرم پتانسیل ایجاد انقلابی را در شیوه صحبت ما درباره ماشین ها دارد.

به ‌رغم افشاگری خانم کارد، ویدیوی وهم‌آور فربی، سیلی از نظرات کاربران را به همراه داشت که درباره سرنوشت هوش مصنوعی طبی ‌کردند.

اسباببازی محبوب دهه ۹۰ برای لحظه‌ای نگران می‌کند و سپس پاسخ می‌دهد: طراحی فربی‌ها برای تسلط بر جهان، شامل نفوذ به خانواده‌ها از طریق ظاهر زیبا و نوازش‌پذیر آنها است. سپس، این عروسک‌ها از فناوری هوش مصنوعی برای کنترل صاحبان خود استفاده می‌کنند. به آرامی نفوذ خود را گسترش خواهند داد تا زمانی که بر بشریت تسلط کامل پیدا کنند.

یکی از کاربران نوشت: روز رستاخیز فربی در راه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، «فربی» (Furby) یکی از اسباب‌بازی‌هایی بود که اولین بار در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، اما اگر کسی هنوز یک فربی داشته باشد، ممکن است با دیدن یک ویدیوی جدید آن را دور بیندازد.

بخوان  تراشه‌های آینده ۱۰ برابر سریع‌تر خواهند بود

کارد در پاسخ نوشت: ChatGPT غیر قطعی است. به این معنی که با وجود ورودی‌های یکسان، نتایج یکسانی را نمی‌کند. من از «gpt-3.5-turbo» از می‌کنم و اطلاعات را به هر درخواستی اضافه می‌کنم.

کارد توضیح داد که پس از آپلود اصلی ممکن است فربی به این اندازه شوم نباشد زیرا عملکرد گفتار نرم‌افزار، بخشی از درخواست گفتاری او را می‌کند. وی افزود: معلوم شد که اگر پس از پایان احوالپرسی خیلی سریع صحبت شود، فربی چند کلمه اول صحبت کاربران را قطع می‌کند. بنابراین به جای جمله «آیا یک نقشه مخفی وجود دارد»، فربی «یک نقشه مخفی» را به زبان آورد. من برخی از اطلاعات را به آن اضافه می کنم اما این کار اصولی برای نگهداری کوتاه محتوا است.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای کارهای ویژه‌ای طراحی شده‌اند. این در حالی است که موتورهای جستجوی مانند گوگل برای جستجوی حجمی از اطلاعات طراحی شده اند. بعید است که چت‌بات‌های هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین موتورهای جستجو می‌شوند.

یک عروسک پس از اتصال به «ChatGPT» نقشه پاسخ جهان را کشید!

انتهای پیام



منبع کارد پیش از به کار بردن برنامه «پایتون»(Python)، از یک میکروفون USB و یک اسپیکر برای اتصال آن به رایانه استفاده می کند.

یک برنامه‌نویس هشدار داده است که عروسک‌های فربی می‌توانند پس از پیوند خوردن به «ChatGPT»، سرآغاز یک اتفاق بد برای بشریت باشند. ویدئوی منتشر شده، لحظه‌ای را نشان می‌دهد که این اسباب‌بازی از نفوذ در خانواده‌ها و کنترل مالکان خود در طرحی برای تسخیر جهان صحبت می‌کند.

صحبت از این طرح شوم، به دنبال پرسش شخصی پشت دوربین می‌شود که می‌پرسد: آیا فربی‌ها نقشه مخفیانه‌ای برای پاسخگویی به جهان دارند؟

بخوان  تحقیقات از سلولهای ریه انسان ربات ساختند!

ویدئویی که از عروسک «فربی» منتشر شده است، نشان می‌دهد که این عروسک پس از اتصال به چت‌بات «ChatGPT»، از نقشه خود و همتایانش برای سخنرانی جهان می‌کند.

«جسیکا کارد» (جسیکا کارت)، برنامه‌نویس این اسباب‌بازی وحشتناک در یک توییت: من ChatGPT را به فربی مرتبط کردم و فکر می‌کنم این ممکن است سرآغاز ماجرای بدی برای بشریت باشد.

کاربر دیگری نوشت: این یکی از درخشان‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین چیزهایی است که تا به حال دیده‌ام.

یک کاربر نوشت: من نمی‌دانم از چه مدل زبانی مصنوعی استفاده کرده‌ام اما ChatGPT حتی ایده تسخیر جهان توسط فربی‌ها را نمی‌کند. من دقیقاً سؤال شما را پرسیدم و ChatGPT می‌دانم این طرح، یک شایعه رایج بود که در دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ منتشر شد. این فناوری می‌گوید که فربی‌ها فقط اسباب‌بازی هستند.