با اولین زنی که به مدار ماه می‌رود بیشتر آشنا شوید

با اولین زنی که به مدار ماه می‌رود بیشتر آشنا شوید

رونمایی از لباس فضانوردان در ماموریت سفر به ماه “آرتمیس”

کریستینا موج سوار، صخره‌نورد و ملوان مشتاق در سال ۲۰۱۳ به عنوان فضانورد انتخاب شد. او در سال ۲۰۲۰ گفت: واقعا هیچ زمانی را به یاد نمی‌آورم که در آن نمی‌خواستم یک فضانورد شوم.

کوک در مورد عشق خود به فضا می‌گوید: من کسی هستم که از کودکی عاشق اکتشاف در فضا بودم.

با این حال، خانم کوک در ماموریت آرتمیس ۲ زمانی که خود را به دور ماه سفر کند، تاریخ‌ساز خواهد شد.

در حالی که او در حال کاوش در فضا است، همسرش رابرت به انجام کارهای خانه می‌پردازد.

او ۳۲۸ روز در آنجا ماند و رکورد طولانی‌ترین پرواز فضایی توسط یک زن را به نام خود ثبت کرد. رکورددار قبلی، پگی ویتسون(Peggy Whitson) با ۲۸۸ روز در فضا بود.

با اولین زنی که به مدار ماه می‌رود بیشتر آشنا شوید

اگر این ماموریت به خوبی انجام شود، در سال ۲۰۲۵ پرواز دیگری برای فرود انسان روی ماه انجام خواهد شد.

کریستینا کوک قرار است اولین زنی باشد که سال آینده در ماموریت آرتمیس ۲ ناسا به مدار ماه سفر می‌کند.

ناسا نفر در مجموع 355 را به فضا فرستاده است که از این تعداد 15 درصد آنها یعنی 55 نفر زن بوده اند. همچنین ۲۴ نفر را به مدار ماه و ۱۲ نفر را با قدم زدن روی سطح ماه فرستاده است که همه آن‌ها مردند.

این زوج هفت ساعت و ۱۷ دقیقه را خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی اسپری می‌سازند تا یک کنترل‌گر برق را جایگزین کنند. این پیاده‌روی همچنین شامل تماسی با رئیس جمهور رئیس جمهور بود.

بخوان  قفل هوشمند فیلیپس با اسکن کف دست باز می‌شود

من از شب الهام می‌گرفتم و در طول کارم آسمانی بین مهندسی ماموریت‌های علمی فضایی و انجام کارهای علمی در مکان‌های واقعاً دور افتاده در سراسر جهان بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، اسامی مسافران این ماموریت به تازگی اعلام شده است و قرار است فضانورد کانادایی جرمی هنسون، ویکتور گلاور و رید وایزمن به همراه کوک به فضا بروند.

او افزود: من در زندگی مواردی را که بیان می‌کرد چگونه می‌توانی یک فضانورد شوی دنبال نکردم، بلکه علایقم را دنبال کردم و یک روز به آنچه تبدیل شده بودم و مهارت‌هایی که جمع‌آوری کرده بودند نگاه کردم و از خودم پرسیدم: آیا پشت یک میز بنشینم و خود را به عنوان کسی معرفی کنم که می‌توان این کار را به خوبی انجام داد؟ با خودم فکر کردم که می‌خواهم یک شانس به آن بدهم.

والنتینا ترشکووای(Valentina Tereshkova) روسی اولین زنی بود که جو زمین را ترک کرد. او در سال ۱۹۳۷ به فضا رفت. زنان آمریکایی تا سال ۱۹۸۳ به فضا فرستاده نشده بودند.

بیشتر بخوانید:

او در گالوستون (Galveston)، تگزاس، خارج از منطقه هیوستون زندگی می‌کند. از علایق او می توانم به کولهگردی، دویدن، یوگا، عکاسی و اشاره کرد.

پس از بازگشت به زمین در سال ۲۰۲۰، خانم کوک گفت که احساس می‌کند کودکی دو هفته‌ای است که سخت تلاش می‌کند تا سرش را بالا نگاه کند.

او همچنین گفت: ما قصد داریم از مرکز فضای کندی و بر فراز قدرتمندترین موشکی که ناسا ساخته شده است، پرواز کنیم.

او سپس مهندس برق در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در گرین‌بلت، مرند شد و پس از آن به عضویت پژوهشی در برنامه‌های قطب جنوب ایالات متحده آمریکا تبدیل شد، یک سال تمام را در شمال گذراند.

بخوان  چشم انداز بازار گوشی‌های هوشمند نسل پنجم تلفن همراه تا سال ۲۰۲۷

انتهای پیام



منبع

او در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت: آیا من هیجان زده هستم؟ کاملا! چیزی که من بیش از همه در مورد آن هیجان دارم این است که ما هیجان دارم، آرزوهای شما و رویاهای شما را در این ماموریت با خودتان می بینید.

اکنون او بخشی از ماموریت پیشگامانه‌ی ناسا برای ارسال انسان به مریخ خواهد بود. ماموریت آرتمیس ۲ اولین سفر ناسا به ماه در نیم قرن اخیر است. این آژانس سال گذشته یک کپسول خالی اورین را به مدار ماه فرستاد و پس از انجام ماموریت به زمین بازگرداند.

دلیل اینکه می‌خواستم فضانورد شوم این بود که علایقم من را به فردی کرده که می‌تواند به عنوان فردی کمک کند که در فضای فضایی انسان شرکت دارد، بکند.

او همچنین رکورد اولین پیاده‌روی فضایی تمام زنانه را همراه با جسیکا میر(Jessica Meir) به دست آورد.

من چیزهایی را دوست داشتم که به من احساس کوچکی می‌دادند، چیزهایی هستند که باعث می‌شوند در مورد اندازه‌های جهان، مکانی من در آن و هر چیزی که برای کشف وجود دارد فکر کنم.

با اولین زنی که به مدار ماه می‌رود بیشتر آشنا شوید

خانم کوک یکی از هشت نفری بود که به عنوان بخشی از بیست و یکمین دسته‌ای از فضانوردان ناسا در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. پس از دو سال آموزش، او به یک فضانورد تمام عیار تبدیل شد.

او به دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در رالی رفت تا لیسانس و فوق لیسانس مهندسی برق گرفتن.

اولین پرواز فضایی او در سال ۲۰۱۹ انجام شد که طی آن به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد تا به عنوان مهندس کار کند.

بخوان  Microsoft 365 vs Office Online: چه چیزی رایگان است، چه چیزی نیست و آیا به نسخه پولی نیاز دارید؟

کوک از شهر گراند رپیدز(Grand Rapids) در میشیگان با 44 سال سن در حال حاضر رکورددار طولانی ترین مدت اقامت یک زن در فضا است. او ۳۲۸ روز را در فضای گذرانده و در اولین پیاده‌روی فضای کاملاً زنانه در سال ۲۰۱۹ شرکت کرده است.