ابداع رادار جدید برای دیدن در دود، گرد و غبار و مه

وسایل نقلیه خودران از انواع حسگرها و فناوری‌ها از جمله دوربین‌ها، LIDAR (تشخیص نور و محدوده)، رادار (شناسایی و تشخیص رادیویی) و حسگرهای فراصوت برای «دیدن» محیط اطراف خود و جهت یافتن ایمن استفاده می‌کنند.

آدولفسون می‌گوید: کاهش حاشیه خطا از ۲ درصد به ۱ درصد، گام بزرگی رو به جلو است. این روش بسیار سریع و بسیار دقیق است و تنها راه حلی است که ربات‌های خودران با انسان‌ها و دیگر ربات‌ها می‌توانند توسط آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام



منبع

دانیل آدولفسون، دانشجوی دکترای کامپیوتر در دانشگاه اوربرو می‌گوید: این رادار است که در همه شرایط آب‌وهوایی کار می‌کند و می‌تواند از میان دود و غبار و مه ببیند.

با استفاده از این روش جدید، مکان‌یابی راداری در مقایسه با موقعیت‌یابی لیزری دقیق‌تر می‌شود. حسگرهای راداری می‌توانند از میان دود، گرد و غبار و مه ببینند، بنابراین می‌توانند در وسایل نقلیه‌ای که در دیدن کم کار می‌کنند، جایگزین حسگرهای لیزری شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران دانشگاه اوربرو (Örebro) موفق شدند و دقت حسگرهای رادار برای مسیری را تا حدی افزایش دهند که این حسگرها در جستجوی خودران استفاده از خودروها و رانندگی ایمن را در هر شرایطی امکان پذیر می سازند.

حسهای راداری جدید می‌گرند جایگزین حسگرهای لیزری در خودروهایی می‌شوند که در شرایط دید کم حرکت می‌کنند تا به دقت از میان دود، گرد و غبار و مه مسیر را ببینند.

وی افزود: کار ما با بهبود حسگرهای رادار می‌توان این خودروها را بدون توجه به شرایط آب و هوایی، به شکل ایمن رانندگی کنند. این رادار می‌تواند در صنایع ساختمانی و معدنی که ماشین آلات سنگین خودران می‌تواند در محیط‌هایی با گرد و غبار کار مفید باشد، باشد.

بخوان  بررسی سیستم گوارش با یک کپسول خاص

با این رادار جدید، یک وسیله نقلیه خودران می‌تواند پس از طی مسافت صد متری خود را با دقت یک متر مشخص کند. این یعنی دقت سیستم موقعیت‌یابی توسط حسگرهای رادار به یک متر افزایش پیدا می‌کند.

ترکیب داده‌های این حسگرهای مختلف، به خودروهای خودران اجازه می‌دهد تا به طور جامع محیط اطراف خود را مشاهده کرده و تصمیم‌گیری مناسبی را در لحظه‌ای برای جلوگیری از خطر، ماندن در خطوط و پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی انجام دهند.

به نظر می‌رسد هر چه پیش می‌رویم، وسایل نقلیه خودران با هر توسعه، ایمن‌تر می‌شوند و معمولاً از پیش پذیرش می‌شوند.

همه این حسگرها، داده‌ها را در سیستم رایانه‌های خودروی خودران قرار می‌دهند که از الگوریتم‌های ماشینی و سایر فناوری‌ها برای پردازش داده‌ها و تصمیم‌گیری در مسیریابی محیط استفاده می‌کنند.