ابزار به جلوگیری از آتش سوزی و انفجار در خطوط گاز طبیعی کمک می کند

نسخه فعلی FlareSimulator مطابق با استانداردهای صنعت گاز طبیعی است و در حال حاضر در یک شرکت صنعتی در حال استفاده است. با این حال، این ابزار همه کاره است و می تواند در هر جایی که گازهای سوختی از خطوط لوله تخلیه شود، به عنوان مثال، در صنایع شیمیایی یا در تاسیسات صنعتی، مانند پالایشگاه های نفت، استفاده می شود.

ارائه شده توسط Fraunhofer-Gesellschaft


تیمی از دانشمندان تحقیقاتی در Fraunhofer IFF در ماگدبورگ یک ابزار کمکی با رابط کاربری گرافیکی و عملکردهای گزارش ایجاد کرده‌اند که به کاربران کمک می‌کند حداقل فاصله‌ها را مشخص کنند. این نرم افزار مشخصات دمایی سه بعدی شعله شعله را بر اساس پارامترهای ورودی خاص، مانند مقدار گرمایش گاز، جریان حجمی، قطر و ارتفاع شعله، سرعت باد و دمای محیط محاسبه می کند. نتایج محاسبه شده ترسیم می شوند و به کاربر تصویری از هندسه شعله مورد انتظار و توزیع دمای آن ارائه می دهند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

گاز طبیعی یکی از امن ترین حامل های انرژی است. حوادث به ندرت اتفاق می افتد، در نهایت به این دلیل که خطوط گاز طبیعی به طور منظم سرویس می شوند. هر گاه گاز در حین تعمیر و نگهداری پمپاژ و ذخیره شود، مقداری باقیمانده همیشه در لوله ها باقی می ماند و باید از قسمت خط مربوطه تخلیه شود. از آنجایی که گاز طبیعی ممکن است مستقیماً در محیط تخلیه نشود زیرا برای آب و هوا مضر است و مواد منفجره است، از فلرهای گاز طبیعی برای کاهش فشار و تخلیه خطوط استفاده می شود.

بخوان  ایرپاد جدید ریلمی به زودی عرضه می‌شود

ابزار به جلوگیری از آتش سوزی و انفجار کمک می کند

توزیع طولی دما اعتبار: Fraunhofer-Gesellschaft

مارکوس کوگلر، دانشمند پژوهشی در Fraunhofer IFF، می‌گوید: «فاصله شعله‌ها تا اجسام اطراف ممکن است نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. “پروفایل دما در مناطق باز می تواند به شدت در طول بادهای شدید تحریف شود. محاسبه فاصله با نرم افزار ما به ویژه در چنین سناریوهایی مفید است.”

دکتر Wolfram Heineken، همکار Kögler در Fraunhofer IFF، می‌افزاید: “سه مکانیسم انتقال حرارت وجود دارد: هدایت حرارتی، همرفت حرارتی، یعنی جریان گاز بر روی بدن، و تشعشع حرارتی. FlareSimulator ما را قادر می‌سازد تا عوامل را ترکیب کنیم. همرفت حرارتی و تشعشع مربوط به اینجاست و گرمایش یک جسم یا جسم در فضا را به طور دقیق محاسبه می کند.” همراه با حداقل فاصله، عملکرد هواگیری را نیز می توان با نرم افزار پیکربندی کرد. مدت زمانی را که یک فلر باید عمل کند بسته به نوع آن مشخص می کند. این ابزار زمان هواگیری را به صورت خودکار محاسبه می کند.

چنین فلرهای متحرک هم در مناطق مسکونی و هم در مناطق باز قرار می گیرند. گسترش دمای شعله گاز طبیعی روی نوک شعله با ماژول جرقه زنی تابعی از خروجی حرارتی فعلی و سرعت باد است و می تواند به شدت متفاوت باشد. حفظ حداقل فاصله کافی و ایمن با اشیاء اطراف مانند درختان، خطوط برق، توربین های بادی و ساختمان ها ضروری است. در عین حال، باید از فاصله های ایمن بیش از حد اجتناب شود.

ابزار به جلوگیری از آتش سوزی و انفجار کمک می کند

FlareSimulator فاکتورهای همرفت حرارتی و تابش را با هم ترکیب می کند و گرمایش یک جسم را به طور دقیق محاسبه می کند. اعتبار: Fraunhofer-Gesellschaft

نرم افزار مکان یابی بهینه را محاسبه می کند

نقل قول: ابزار کمک به جلوگیری از آتش سوزی و انفجار در خطوط گاز طبیعی (2023، 1 مارس) بازیابی شده در 1 مارس 2023 از

خطوط در شبکه های گاز طبیعی باید به طور منظم نگهداری و سرویس شوند. این مستلزم استفاده از فلرها برای تخلیه گاز طبیعی است. با FlareSimulator، دانشمندان پژوهشی در موسسه Fraunhofer برای عملیات کارخانه و اتوماسیون IFF یک ابزار کمکی ایجاد کرده‌اند که فاصله صحیح شعله‌ها را تا خانه‌ها، درختان و سایر اشیاء مجاور محاسبه می‌کند. این امر حفظ حداقل فاصله ها و جلوگیری از خطرات و انفجارهای احتمالی را آسان می کند.