اجاق گاز از هوای مضرتر است

پروفسور نیکولا کارسلاو(Nicola Carslaw) از یورک می‌گوید: این یک راه نسبتا آسان برای کاهش در معرض ذرات معلق و نانو دانشگاه نیتروژن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، دی اکسید نیتر ریه‌ها را می‌کند و می‌تواند جریان خون را وارد کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، آلزایمر را افزایش دهد.

پروفسور کلی، که در این تحقیقات در داخل داخلی، می‌گوید، منبع اصلی هوای خانه هستند و می‌توانند باعث تشدید یا حتی ایجاد آسم و سایر بیماری‌ها شوند.

سرآشهای اجاق‌های گاز را به جایگزین‌های تلویزیون برقی می‌کنند اما می‌گویند که این گازها گازهای گازدار نیتروژن و ذرات معلق تولید می‌کنند و این سموم خطرناک در دودهای ناشی از ترافیک نیز پیدا می‌شود.

این در خانه‌های کوچک‌تری که تهویه مناسب نیست، بدتر است.

اجاق‌های گاز به گرمایش جهانی نیز دامن می‌زنند. یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد که نشت متان از اجاق گازها در ایالات متحده آمریکا بر آب و هوای مشابه انتشار دی کربن از حدود 500 هزار خودروی بنزینی دارد.

اجاق‌های گاز باعث می‌شوند که هوای داخل خانه چند برابر یک خیابان شلوغ در شهر آلوده شود.

کودکان و افراد مسن بیشترین آسیب پذیری را دارند و یک نشان می‌دهند که اجاق گازها باعث آزاد شدن این سموم در هوای داخل خانه می‌شوند که سطح آن بیشتر از سطح آن در یک خیابان شلوغ شهری است.

تا سال ۲۰۲۵، هیچ خانه‌ای در بریتانیا از سوخت فسیلی استفاده نمی‌کند و این حرکتی است که به معنای داشتن اجاق‌های الکتریکی است.

بخوان  پروژه چین برای تخمین میزان خطر سیارک‌ها

او افزود: اگر یک خانواده کودک به آسم داشته باشد، علائم کودکی که اجاق گاز داشته باشد، بیشتر خواهد بود.

پروفسور استفن لافت(Steffen Loft)، از دانشگاه کپنهاگ (کپنهاگ)، می‌گوید: می‌گفت خطرات ناشی از اجاق گاز احتمالاً بیشتر از زندگی در یک شهر آلوده است.

مطالعه دیگری نشان می دهد که ساکنان جنوب کالیفرنیا که از گازهای معمولی استفاده می کنند به طور معمول در سطحی از دی اکسید نیتروژن و فرمالدهی قرار می گیرند که در آستانه ایمن سازی قرار می گیرند که توسط مقامات ایالات متحده برای مناطقی که توسط مقامات ایالات متحده آمریکا باز می شود، فراتر است.

مطالعه های دیگر نشان داده است که از هر هشت مورد آسم دوران کودکی در ایالات متحده، یک دلیل استفاده از اجاق گاز ایجاد شده است.

پروفسور فرانک کلی(فرانک کلی)، از امپریال کالج لندن، می‌گوید: بسیار از بچه‌ها عصرها یعنی زمانی که یکی از والدین در حال آشپزی بوده است، بیشتر از مدرسه در معرض خطر قرار می‌گرفتند.

او در این بین، باز کردن یک پنجره و استفاده از یک فن می‌تواند در کیفیت هوای داخل خانه تفاوت ایجاد کند.

انتهای پیام



منبع

تحقیقات تحقیقات جدید امپریال کالج لندن، آشپزی با اجاق گاز برای سلامتی مضرتر از زندگی در یک شهر آلوده است.

گزارش‌های گزارشی از نیوساینتیست، کودکانی که با کوله پشتی‌های مجهز به مدیریت رصد هوا به مدرسه می‌رفتند مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

گزارش گزارش‌ها، پخت و پز روی گاز ممکن است بیش از صد میلیون نفر را در معرض دید قرار دهد. این سازمان می‌خواهد که همه‌ی اجاق گازها دارای برچسب هشدار بهداشتی باشند.

بخوان  تغییر منوی استارت نامطلوب ویندوز 11 ممکن است دوباره در کارت ها باشد