تصویر داخل سیاه چاله ها برای اولین بار توسط هوش مصنوعی به نمایش گذاشته شد 1 بیتی

دولت افغانستان در زمانهای مختلف اقدام به فیلترینگ اینترنت سایت 1biti کردهاست. از جمله، وبگاه یوتیوب در افغانستان در پاسخ به منتشر شدن یک فیلم توهینآمیز به پیامبر اسلام فیلتر شد که بعداً در سال ۲۰۱۳ از فیلتر خارج شد. هوش انسانی به توانایی علمی افراد اشاره دارد توانایی که امکان فکر کردن را به ما میدهد، تا ایدههای پیچیده را درک کنیم، مسائل عددی را حل کنیم، با موقعیتهای جدید سازگار شویم، از دانش خود برای دستکاری محیط یا صحبت با دیگر انسانها استفاده کنیم. کتاب ادموند برکلی، محقق کامپیوتر به نام “مغزهای غولآسا یا ماشینها فکر میکنند” اشاره کرد ماشینها بیش از پیش قادر به انجام کارهایی در سطح کلان با سرعت و مهارتی سطح بالا شدهاند.

در مصر و یک مرکز در آمستردام در حال انجام است. مرکز شبکه اطلاعات افغانستان به انگلیسی ((Afghanistan Network Information Center (AFGNIC) مدیریت سراسری اینترنت را به عهده دارد. برخی مشتریان علاقهای ندارند که اطلاعات خصوصیشان با دنیای دیجیتال زیاد قاطی شود. مبتکران این طرح تا کنون از دولت آمریکا حمایت مالی دریافت نکردهاند و شبکهای که ارائه کردهاند هم رایگان و متنباز بوده و بیشتر از کاربران عادی، کمپانیهای تکنولوژیک مانند New America یا سازمانهای غیردولتی و اکتیویستها از آن بهره میگرفتند. اینترنت چمدانی نام پروژهایست آمریکایی که یک شبکه اینترنت بیسیم رایگان و متنباز و نظارتگریز را در کشورهایی که فیلترینگ گسترده اینترنت دارند پیادهسازی نماید. این ماده ازطریق الکترولیز تولید میشود که در آن، ماشینها آب را به هیدروژن و اکسیژن تقسیم میکنند و هیچ محصول جانبی دیگری ندارد. همچنین اگر در دورهای ثبت نام شود، به احتمال زیاد در آن مسئلههایی از زندگی واقعی به افراد داده میشود که میتوان با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان تمرین آنها را حل کرد.

روشهای جمعآوری اطلاعات از متخصصان که شامل روشهای دلفی، گروه اسمی، مصاحبههای ساختاریافته و پرسشنامه است. محققان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن به تازگی یک رکورد جهانی جدید برای سریع ترین سرعت اینترنت جهان با سرعت 319 ترابایت بر ثانیه (Tbps) ثبت کرده اند. همچنین کشورهای هند و ژاپن نیز تمایل به این نوع از اینترنت نشان داده اند. نیروی کشش سطحی (میل طبیعی مولکولهای آب برای چسبیدن به یکدیگر) تمایل دارد که آب را درون فنجان نگه دارد. سیگنال رادیویی بین دو آنتن بهطور کامل همچون باریکه نور مستقیم و یک راست نیست با وجود این سیگنالها را که در حالت انتشار پخش شدهاند باید دوباره به نقطهای بازتاباند تا قدرت و کیفیت خود را حفظ کنند که در این حالت استفاده از آنتنها با قطرهایی بزرگ پیشنهاد میشود. در اینترنت هیچ نظارت مرکزی چه بر امور فنّی و چه بر سیاستهای دسترسی و استفاده وجود ندارد.

معنای دقیق شهر هوشمند به شرایط و محیطی که در آن تعریف میشود، بستگی فراوانی دارد اما به طور کلی میتوان گفت که شهرهای هوشمند بهمنظور افزایش بهرهوری در امور شهری و تسریع روند رشد اقتصادی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان از طریق تکنولوژی ایجاد و توسعه داده خواهند شد. بههرحال، اگر دوست دارید در آغاز تعریفی، هر چند کلی، از هوش مصنوعی، هوشواره یا هوش ماشینی داشته باشید، احتمالاً این تعریف بتواند تصویری کلی از این حوزه را برایتان بسازد: «هوش مصنوعی شاخهای گسترده از علوم کامپیوتر است که ماشینهای هوشمندی میسازد که از رفتارهای انسانی تقلید میکنند». هزاران نفر در اینترنت وجود دارند که برای ارائه خدمات به شما فعالیت میکنند. اگر این نوع از اینترنت فراگیر شود احتمال تولید تجهیزات آن با قیمت کمتر وجود دارد.

برخی از آنها بسیار مشهور و به قول معروف بورس بازار هستند و برخی از آنها کمتر شناخته شده اند. قرارگیری امارات متحده عربی در محدوده فرکانس دهی آن از نکات جالب توجه میباشد. مقر دفتر رسمی آن در پرسیدیو در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و مراکز دادهاش در چند شهر مختلف میباشد، که دربردارندهٔ رونوشت صفحههای وب که در زمانهای مختلف تهیه شدهاند است. همچنین با توجه با کانکشنهای اس اس ال که برای رمزنگاری بین کاربر و سرور نیاز به دریافت و ارسال دسته زیادی از اطلاعات دارند این سرویس معیوبیت خود را بهطور آشکاری نشان میدهد. سرویس اینترنت ماهوارهای دو طرفه شامل ارسال و دریافت اطلاعات از طریق کنترلکننده وی ست (VSAT) که با استفاده از ماهواره به ایستگاههای زمینی متصل میگردد، است که خود این ایستگاهها به اینترنت زمینی متصل میباشند.

بخوان  ۶ روش برای افزایش سرعت اینترنت 1 بیتی

پس از اینکه مرورگر اینترنت اکسپلورر اخیرا توسط مایکروسافت تعطیل و بهروزرسانیهایش متوقف شد، یک مهندس اهل کره جنوبی قبری برای آن ساخت که عکسهای آن به سرعت در فضای مجازی منتشر شد! این الگوریتم از سال 1970 به عنوان حالت معکوس “تمایز خودکار” توسط “سپو لیناینما” منتشر شده و توسط “پال ورباس” به شبکه های عصبی معرفی شد. حاصل کار این گروه در قالب یک طرح اولیه، نحوه عملکرد و هزینه تولید هایپرلوپ به صورت متن باز (Open Source) منتشر گردید. هاتاسپات (وای-فای) به محدوده مکانی خاصی وابسته نیست و میتواند در یک فضای باز و در یک پارک یا منطقه مرکزی شهر قابل دسترس باشد. این تکنولوژی جدید نیست و تعدادی ماهواره در مناطقی از جهان خدمات دیتا را ارائه میدهند. محققان یک تصویر ترکیبی ارائه کردهاند که نشاندهنده گروه کنترل آزمایشات خود و بیماران مبتلا به اختلالات روانی بوده و هویت چندین نفر در طول دوره آزمایش برای ارزیابی اثربخشی برنامه با یکدیگر بررسی میشود. این کتاب که یکی دیگر از اعضای فهرست بهترین کتاب های جهان در زمینه تکنولوژی است طولانی، اما بسیار قانع کننده است و موجب می شود تا با بسیاری از تهدیداتی که در دنیای اینترنت با آن روبرو هستیم – از حملات سایبری به شرکت ها و سرقت هویت آنلاین گرفته تا هک کردن دستگاه های هوشمند و غیره – آشنا شویم.

شرکتهایی که در زمینه تولید نرم افزارها و تجهیزات خودکار بانکی فعالیت میکنند، نیاز به درک بالایی از طرز تفکر انسان دارند تا استفاده از تجهیزات مجهز به هوش مصنوعی که توسط آنها تولید شده است، برای افراد مختلف آسان باشد. زمینه فعالیت: سخت افزار، نرم افزار، الکترونیک، فناوری اطلاعات و … الگوریتم یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل سیستمهای CRM راهکاری برای کشف و دسترسی به مجموعه اطلاعات جدیدی در مورد چگونگی افزایش کیفیت خدمات رسانی به مشتریان است. تابع هدف الگوریتم را در کاری که انجام میدهد، کارآمدتر کرده و سرعت حل مشکل را بسیار سریع میکند. به این معنی که هرگونه اشتباه در دادهها ممکن است در نتایج تاثیرگذار باشد. این سرویس معمولا در مدار زمینایستا داده میشود، و در بعضی مناطق مانند مناطق قطبی، به علت کمشدن زاویه دید ماهواره از روی زمین، کیفیت خوبی ندارد. برای اینترنت در کشور افغانستان نرخ مشخصی وجود ندارد و شرکتهای ارائهدهنده نظر به بستهها و کیفیت آنها نرخهایی را وضع میکنند.

اینترنت ماهوارهای بیشتر در مواردی بهکار میرود که دسترسی معمولی به اینترنت (کابلی،فیبرنوری،دایال-آپ، بیسیم،Xdsl) امکانپذیر نیست (مانند جاهای دورافتاده)، یا از کیفیت پایینی برخوردار است. با عامل یابی دیگر تاخیرات معمولی از منبع شبکه در یک ارتباط یک طرفه تأخیر به ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیونیوم ثانیه میرسد که با احتساب حضور ISP در شبکه این میزان تا از ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیونوم ثانیه برای بازگشت نهایی به کاربر زمان میبرد که کل این زمان RTT (مخفف round-trip time) نامیده میشود. بهطور معمولی پاک ماندن خط دید میان گیرنده و ماهواره باعث کار کردن آنها میگردد. هر دوی دیشهای ماهوارهای چه در نزد کاربر و چه در ایستگاه زمینی باید بهطور دقیقی به ماهواره واسطه تنظیم باشند تا با سیگنال دیگر ماهوارهها اختلال پیدا نکنند.

معمولاً برای شرکت در کارآموزی هوش مصنوعی نیز فرد باید دانش قابل قبولی در برنامه نویسی و برخی از مفاهیم پایه هوش مصنوعی داشته باشد. و در نهایت برنامه نویسی. Newel, H. Simon,1963) تنها به این راضی نمی شدند که برنامه آنها مسأله را به درستی حل کند ؛بلکه باید گامهای استدلال نیز مشابه انسان میبود. این نکتهای است که نشریه فوربس در معرفی ایلان ماسک به آن اشاره میکند و نقش سایر شرکتهای ایلان ماسک را بزرگ در نظر نمیگیرد. مدار ژیواستیشنری در عرض جغرافیایی ۰ قرار دارد که ماهوارهها در این مدار به نظر بی حرکت میمانند اما در واقع با سرعت برابر زمین در حال چرخشند و نیازی به ردیابی آنها توسط گیرنده زمینی نیست بلکه ثابت ماندن در نقطهای برای دریافت سیگنال کافی میباشد. نکته جالب توجه در مورد شبکه عصبی این است که نیازی نیست آنرا برای یادگیری صریح، برنامهریزی کنید. اینترنت سامانهای جهانی از شبکههای رایانهای بهم پیوستهاست که از پروتکل مجموعه پروتکل اینترنت برای ارتباط با یکدیگر استفاده مینمایند. نتیجهی استفاده از فناوری، بروز عوارض جانبی جسمانی مانند سردردهای تنشی، آسیبهای چشمی و دردهای عضلانی شده است. در هر حال هر چند تاكنون تلاشهای متعددی در جهت پياده سازی تست تورينگ صورت گرفته مانند برنامه Eliza و يا AIML (زبانی برای نوشتن برنامههايی كه قادر به chat كردن اتوماتيك باشند) اما هنوز هيچ ماشينی موفق به گذر از چنين تستی نشده است.

بخوان  آیا شما تکنولوژی بهترین روش هستید؟ این 5 پیشنهاد نشان می‌دهد که چگونه پاسخ

هر چند شرکت هایی بمنظور تهیه و توضیع اینترنت در کلان شهرهای افغانستان وجود دارند ولی اکثر کاربران اینترنت در افغانستان از اینترنت سیم کارتهای روشن، سلام، ام تی ان، اتصالات و افغان بی سیم استفاده می کنند. تا سال ۱۹۸۲، تمامی فرمهای پذیرش دانشگاه توسط برنامهی فرانگلن بررسی میشدند.پس از چند سال برخی از مدیران دانشگاه متوجه عدم تنوع در پذیرش دانشجویان شدند. تا سال ۲۰۱۲، ادارات دولتی در افغانستان به اینترنت متصل شده بودند و برنامهٔ «حکومت الکترونیک» نیز با هدف تأمین امنیت شبکه در این ادارات شروع به کار کرده بود. افغانستان دارای دامین af. در ایران سرویس یک طرفه ماهوارهای بیشتر از طریق اپن اسکای فرانسه که توسط ماهواره Eutelsat W3A عرضه میگردد دارای محبوبیت فراوانی است. در این سیستم که در پی آن به عنوان مثال کافینت Wi-Fi به وجود میآید افراد میبایست رایانهای که قابلیت اتصال به شبکه محلی بیسیم را دارد را با خود همراه داشته باشند. از جمله موارد استفاده این سیستم میتوان مدیریت بحران و یا کاربرد آن در شبکههای بانکی اشاره نمود که در سطح شهرها و در پایانههای ATM متحرک سوار بر خودرو، کامیون یا کانکسها وجود دارند و تقریباً تمام شبکه بانکی ایران از این سرویس ماهوارهای استفاده میکند.

تفاوت اینترنت اشیا (IoT) با اینترنت اشیا صنعتی در این است که IoT تمرکزش بر ارائه خدمات برای مشتریان عادی است در حالیکه اینترنت اشیا صنعتی تمرکزش بر بالا بردن امنیت و بهرهوری در فضاهای صنعتی است. دو نوع سرویس جدا در این نوع اینترنت ارائه میشود اول آپلود و دیگری دانلود است. مکانهای عمومی که از اینترنت در آنها استفاده میشود شامل کتابخانهها و کافی نتها هستند. اینترنت (به انگلیسی: Internet) (مخفف کلمه inter connected network شبکههای به هم مرتبط) را باید بزرگترین سامانهای دانست که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا گردیدهاست. خود این ادّعا باید اثبات شود. در ایران نیز این سرویس مورد استفاده فراوان کسب و کارها، سازمانها و بانکها قرار میگیرد و شرکت پارس آنلاین به عنوان بزرگترین و با سابقهترین ارایه کننده خدمات VSAT در ایران شناخته میشود. AI حافظه محدود، زمانی ایجاد میشود که یک تیم بهطور مداوم مدلی را در مورد نحوه تجزیهوتحلیل و استفاده از دادههای جدید آموزش دهد یا یک محیط AI ساخته شود تا مدلها بهطور خودکار آموزش داده و تجدید شوند. برای ترکیب دو اتصال مجزا معمولاً از وی پی ان استفاده میشود که سرور وی پی ان دادههای ارسالی را از طریق ماهواره برای کاربر ارسال میکند.

بخوان  پرچم ساحلی پرچم بادبانی بارنگ تولید کننده انواع پرچم

یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning): در این روش یک هدف غیر مشخص به سیستم ارائه میشود. توسعهٔ پایدار زمینههای مختلفی را مورد توجه قرار میدهد: تأثیر گازهای گلخانهای، تغییرات آب و هوایی، تخریب لایه ازن، تخریب زمین، کاهش منابع غیر تجدیدپذیر، آلودگی هوای شهرها. بارسلونا یکی از مهمترین شهرهای اسپانیا و مرکز ایالت کاتالونیا است که رتبه سی ام پیشرفتهترین شهرها را به خود اختصاص داده است. از آنجا که سالانه میلیاردها دلار در صنعت اتومبیلهای خودران سرمایهگذاری میشود، انتظار میرود این فناوری در سالهای آینده با پیشرفت قابل توجهی روبرو شود و اتومبیلهای خودران بیشتری را در سطح شهرها ببینیم. اینترنت اکسپلورِر (به انگلیسی: Internet Explorer) (به اختصار: IE یا MSIE) مرورگر وب شرکت مایکروسافت بود که برای اولین بار بهطور پیشفرض در سیستمعامل ویندوز ۹۵ حضور داشت و برای آخرین بار به طور پیش فرض در ویندوز 8.1 نصب شده بود و سرانجام با مایکروسافت اج جایگزین شد .

↑ “Internet Explorer 10 for Windows 7 released in 95 languages – Microsoft Language Portal Blog”. ↑ “Internet Archive: Universal Access to all Knowledge”. ↑ “Internet Archive: About the Archive”. To ensure consistent behavior across Windows versions, we will evaluate Internet Explorer 11 bugs for servicing on a case by case basis. ↑ “Lifecycle FAQ – Internet Explorer and Microsoft Edge”. We will continue to deliver security updates to Internet Explorer 11 through its supported lifespan. ↑ “Microsoft is finally getting rid of its most-hated product”. ↑ «’سایت یوتیوب در افغانستان لغو فیلتر شد’». او اعلام کرده است که سرویس اینترنت ماهواره ای برای کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه مانند عراق و افغانستان که از زیرساخت لازم بهره مند نیستند رایگان خواهد بود. حالتی و جود دارد که سرویس دهندگان به کاربر اجازه میدهند کاربر درخواست خود را در وبگاهشان بهطور آنلاین ثبت کند سپس داده او بهطور آفلاین برای او ارسال میشود که البته نیازی به آنلاین بودن در هنگام دریافت فایل نیست؛ و یکی دیگر از حالتهای رایج دریافت فایلهایی است که بر روی امواج خاصی قرار دارند و کاربران آنها را به صورت آفلاین دانلود میکنند. مثال عالی برای نشاندادن غایت هوش مصنوعی رباتهایی هستند انساننما که حرف میزنند، میتوانند پاسخ پرسشهایی را که از آنها میشود بدهند، قدرت یادگیری دارند، رانندگی و آشپزی میکنند و…

برای مثال در طراحی یک سیستم کنترلی فازی چندین بلوک وجود دارد که هر کدام کار مشخصی را انجام می دهند. در این فرآیند هستههای سبکتر با هم ترکیب میشوند و یک هسته سنگین را به وجود میآورند. این شبکه را میتوان از طریق یک خط تلفن سریع مثل T۱ یا E۱ به یک فراهمکننده خدمات اینترنت (ISP) وصل کرد. اینترنت اشیا صنعتی (IIoT) مجموعهای از حسگرها، ابزارها و دستگاههای مستقلی است که از طریق اینترنت به برنامههای صنعتی متصل میشوند. در نهایت باید گفت که هیچکدام از این تکنولوژیها قطعی نیستند و حتی برخی از آنها در مراحل اولیه به سر میبرند.

مفاهیم اولیه شبکه گسترده در چندین آزمایشگاه علوم کامپیوتر در ایالات متحده، انگلستان و فرانسه سرچشمه گرفت. اولین پیام از طریق آزمایشگاه علوم کامپیوتر پروفسور لئونارد کلینروک در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) به گره شبکه دوم در مؤسسه تحقیقات استنفورد (SRI) از طریق آرپانتدر سال ۱۹۶۹ ارسال شد. جایی که کامپیوتر متصل به اینترنت قابل دسترس است. یک گزارش مشاوره حرفه ای فنی گارتنر از اوت ۲۰۱۹ گزارش داد که بر اساس تحقیقات آنها، یادگیری ماشین خودکار میتواند علم داده و یادگیری ماشین را وسعت ببخشد و باعث تقویت آن دو شود. من معمولا آنچه در Twitter مینویسم به Facebook و Friendfeed هم منتقل میکنم و هر وقت کسی درباره آن نظری بدهد آن را دنبال میکنم. آنچه از سرِ دیگرِ این فرایند بیرون میآید گاهی اوقات میشود یک تِسلای مدل سه و گاهی هم میشود یک موزخُردکنِ هاتزلر ۵۷۱.