هوش مصنوعی چیست؟ 1 بیتی

در شاخه شهر هوشمند، مباحث اندازه گیری هوشمند منازل، نورانی کردن هوشمند خیابان ها، تشخیص نشت خطوط لوله، کنترل ترافیک، دوربین های نظارتی، کنترل متمرکز و مجتمع سیستم ها مطرح می باشند. امنیت اینترنت اشیا بخشی از فناوری است که بر حفاظت از دستگاهها و شبکههای متصل در اینترنت اشیا (IoT) متمرکز است. برای بررسی نقش اینترنت اشیا در مدیریت اداری، شرکت Sociometric Solutions را به عنوان نمونه در نظر بگیرید. علاوه بر این یک ساعت مچی خاص را نیز طراحی کرده است که می تواند با بررسی میزان قرار گرفتن کاربر در معرض نور خورشید، هشدارهای لازم را به آن فرد بدهد. شبکه جهانی اینترنت توانایی پشتیبانی از دنیای دیجیتال را ندارد و قادر نیست که میلیونها کاربر را به طور همزمان و در یک لحظه میزبانی کند. برخی برنامههای کامپیوتری که اشیایی را در دنیای مجازی ایجاد کردهاند، به حسگرها و موتورها اجازه میدهند تا در دنیای واقعی نیز به آنها واکنش نشان دهند. برای این کار کافیست یک میکروفون، حسگرها و ابزارهای بلوتوثی در کارت های شناسایی کارمندان هر شرکت نصب شوند. نویسندگان، استوارت راسل و پیتر نورویگ، در کتاب درسی پیشگامانه خود یعنی «هوش مصنوعی: یک رویکرد مدرن»، با متحد کردن کار خود حول موضوع عوامل هوشمند در ماشینها، به این سوال نزدیک میشوند.

دریافت مانده بسته اینترنت و اعتبار سیمکارت همراه اول. دستگاه تشخیص خودکار و کنترل دارایی، مانیتورینگ دمای داخل یخچال های صنعتی، خودروهای تشخیص خودکار که اطلاعات را به صورت بلادرنگ در شرایط اضطراری ارسال کرده و توصیه هایی را دریافت می کنند و موارد بسیار دیگری از نمونه های کاربرد اینترنت اشیا در صنعت هستند. مباحثی مثل آنتن های هوشمند، شبکه های سنسوری، افزایش امنیت و محرمانگی RFID ها، کوچک کردن Reader ها، تعامل RFID ها و WSN ها، محاسبات ابری به صورت یک سرویس، بهره وری انرژی، آنالیز هوشمند، توان وایرلس ها، RFID ها در کاربردهای خرده فروشی، اکوسیستم های صنعتی، سیستم های ارزان قیمت SCADA، از مباحث مطرح در این سال ها بوده اند. در حوزه ساختمان و اتوماسیون خانگی، مباحث کنترل دسترسی، کنترل نور و دما، بهینه کردن انرژی، نگهداری پیش بینانه و دستگاه های متصل مطرح هستند. تعدادی از حملههای سایبری که در آن از یک دستگاه مشترک اینترنت اشیا برای نفوذ و حمله به شبکه بزرگتر استفادهشده است، توجه را به نیاز به امنیت اینترنت iot جلب کرده است. اگر ماشینآلات پیشرفتهای مانند تسلا در برابر نفوذ دادههای اینترنت اشیا آسیبپذیر باشند، هر دستگاه هوشمند دیگری نیز آسیبپذیر است.

محدودیتزدایی از اینترنت از پنجشنبه ۳۰ آبان با دسترسی دادن به برخی دانشگاهها، شرکتها و ادارات آغاز شد و به مرور به کاربران خانگی تعمیم یافت. کمی کمتر از یک دهه پیش، یک نوع ارز رمزپایه به کیف پول مردم راه یافت و حالا طبق گفتهها تا پایان سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۴۳ میلیارد دلار ارزش بیتکوین موجود در بازار است. پارکینگ های هوشمند، برای مانیتور کردن فضاهای پارک موجود در یک شهر، سلامتی ساختارهای مختلف یک شهر با مانیتور کردن ارتعاشات و وضعیت مواد و مصالح ساختمان ها، پل ها و سازه های تاریخی هر شهر، نقشه نویز، سر و صدای مناطق شهری و مانیتورینگ صدا در مناطق شلوغ و مرکزی شهرها به صورت زمان واقعی، تشخیص گوشی های هوشمند، آیفون ها و وسایل اندرویدی و یا به طور کلی هر وسیله ای که اینترفیس WiFi و بلوتوث را داشته باشد، ازدحام ترافیک و مانیتور کردن افراد پیاده و خودروها برای بهینه کردن رانندگی و مسیرهای پیاده رو، کنترل هوشمند نور خیابان ها و این که قابلیت تطبیق با شرایط مختلف آب و هوایی را داشته باشند، مدیریت پسماندها و تشخیص حجم زباله کانتینرهای مختلف برای بهینه کردن مسیرهای جمع آوری زباله، جاده های هوشمند و بزرگراه های هوشمند با توانایی ارسال پیام های هشدار و اطلاع رسانی مسیرهای انحرافی، ترافیک های طولانی و تصادفات زنجیره ای، از موضوعات شهر هوشمند هستند.

صنعت اینترنت اشیا حجم وسیعی از نمودار را به خود اختصاص داده است و هم در تعداد اشیا بسیار زیاد است و هم روند رشد با شیب زیاد و به صورت نمایی دارد. رایانههای سریعتر، بهبود الگوریتمها و دسترسی داشتن به حجم بیشتری از دادهها، پیشرفتهایی را در یادگیری و ادراک ماشین بهدنبال داشت؛ روشهای یادگیری عمیق بالاترین بنچمارکهای صحت را در سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص دادند. امنیت اینترنت اشیا به روشهای حفاظتی مورداستفاده برای ایمنسازی دستگاههای متصل به اینترنت یا مبتنی بر شبکه اشاره دارد. این باعث شده است که روشهای مختلفی در زیر چتر امنیت اینترنت iot قرار بگیرند. تصویر زیر گویای این است که مشتریان، صنایع، خودروها و همه زیرساخت های شهری، به مراکز Big Data متصل هستند و با آن تبادل اطلاعات می کنند. همچنین، معاون وزیر ارتباطات در رابطه با توسعه فیبرنوری اظهار کرد: دسترسی به فیبرنوری، مدل مصرف منصفانه اینترنت از بین میرود و مردم اینترنت نامحدود واقعی را لمس خواهند کرد. مباحثی مثل بهره وری و بازیافت انرژی، شبکه های سنسوری مقیاس بزرگ وایرلس، ارتقای هرچه بیشتر امنیت، گسترش شبکه ها و توسعه آن ها، سیستم های خود تطبیق برای سیستم ها، ذخیره سازی، محاسبات و آنالیز آنلاین ابر، مواد قابل تجزیه زیستی و واحدهای با توان نانو، مانیتورینگ زیر ساخت های بحرانی، شبکه های هوشمند و اندازه گیری لوازم منزل، از مباحث مطرح در این سال ها بوده اند.

بخوان  مفهوم تکنولوژی چیست :: علم و تکنولوژی | 1biti

این میتواند به شرکتها کمک کند تا تشخیص دهند که چه زمانی ممکن است یک جزء از کار بیفتد و قبل از اینکه باعث آسیب شوند آن را تعویض کنند. علاوه بر این؛ تقریبا اکثر شرکتهای ارائه دهنده اینترنت نیز دارای ابزاری برای تست سرعت هستند اما خیلی نباید به آنها اتکا کنید و بهترین کار استفاده از سایتها و برنامههای متفرقه است. بسیاری از شرکتهای مراقبتهای بهداشتی و خودروسازی آمادگی لازم برای سرمایهگذاری مقدار پول و منابع موردنیاز برای ایمنسازی این دستگاهها را نداشتند. صنایعی مانند خودروسازی و مراقبتهای بهداشتی اخیراً انتخاب دستگاههای IoT خود را گسترش دادهاند تا بهرهورتر و مقرون بهصرفهتر شوند. صنعت تبلت ها نیز کم و بیش مانند صنعت گوشی های هوشمند می باشد. مثالی دیگر از نمونه های اقتصادی اینترنت اشیا، شرکت استرالیایی LIFX است که تولیدکننده لامپ های LED کم مصرف و هوشمند می باشد. در اتومبیل های هوشمند و اینترنت اشیا، مباحث سرگرمی های موجود بر روی ماشین های این نسل، تا حد امکان جایگزینی سیم کشی ها با ارتباطات بی سیم، اندازه گیری های از راه دور برای اطلاع از اطلاعاتی که خودرو به آن ها نیاز دارد و نگهداری های پیش گیرانه و تعمیرات برای کاهش هزینه های نگه داری این ماشین ها و ارتباطات C2C و C2I مورد توجه قرار گرفته است.

بهعنوان نمونه شرکتهای بزرگی چون سامسونگ، بوش، آمازون، سیسکو و دل درحال حاضر روی دستگاههای متصل به بکدیگر کار میکنند. این کار با نظارت بر روی شرایط ذخیره سازی در امتداد زنجیره تامین و ردیابی محصول برای اهداف مختلف، انجام می شود. شرکت نتاتمو با فناوری اینترنت اشیا، یک ایستگاه هواشناسی شخصی سازی شده را برای علاقه مندان به این فناوری طراحی کرده است. به این ترتیب شما میتوانید با زوم بالا، حریم خصوصی افراد مختلف را زیر پا بگذارید. مباحث و مسائل تا سال ۲۰۱۰ اکثرا مباحث آدرس دهی جهانی مثل IPv6، مباحث استانداردسازی برای قابلیت همکاری، صنعت ساخت باتری های کوچک با مصرف پایین انرژی، ذخیره سازی ابر، مباحث امنیت در RFID ها و ابر، سنسورهای هوشمند در بحث مراقبت های درمانی، مراکز داده و زیر ساخت های تست WSN بوده اند. مباحث جابه جایی، کیفیت و شرایط حمل و نقل، مانیتورینگ ارتعاشات، لطمه و ضربه ها، سوراخ و یا باز بودن کانتینرها و یا نگهداری و تعمیرات برای مقاصد بیمه، مکان یابی اقلام و کالاها و جستجو اقلام فردی در سطوح بزرگی مثل: انبارها و یا بنادر، تشخیص ناسازگاری در ذخیره سازی و انتشار هشدارهایی برای کانتینرهای باز و یا کالاهای قابل اشتغال و یا حاوی مواد منفجره، ردیابی ناوگان و کنترل از راه دور برای کالاهای ظریف مثل: داروها، جواهرات و کالاهای خطرناک از کاربردهای اینترنت اشیا در این زمینه هستند.

مهم ترین کاربرد اینترنت اشیا در حوزه صنعت سایت 1biti خواهد بود. نمونهای از این حمله باج افزار WannaCry به NHS در سال ۲۰۱۷ بود که رایانهها، اسکنرهای MRI و تجهیزات یکی از بیمارستانها را تحت تأثیر قرارداد وزندگی بسیاری را در معرض خطر قرارداد. بااینحال، ازآنجاکه کاربران مک در معرض آسیبپذیریهای اینترنتی کمتری نسبت به سایر سیستمعاملها هستند، ارائه آپدیتهای دیربهدیر تر قابل چشمپوشی است. بااینحال، این انقلاب دیجیتال منجر به وابستگی تکنولوژیکی بیشتر از قبل شده است و نیازمند پیادهسازی استراتژی امنیت اینترنت اشیا است. اتکا بدون استراتژی امنیتی به فناوری میتواند عواقب نقض موفقیتآمیز دادهها را تشدید کند. در حوزه کسب و کار اینترنت اشیا، حجم وسیعی از امور مرتبط با محیط کسب و کار را خودکار می کند و با این کار باعث می شود شهروندان و بنگاه های اقتصادی و تجار، آماده زندگی در یک فضای کسب و کار مجازی شوند، همینطور با ابزارهایی که فناوری اطلاعات دارد و همچنین به کمک اینترنت اشیا، تاجران و شهروندان و محیط های کسب و کار برای حضور در تعاملات جهانی توانمندتر می شوند. واژه ی تکنولوژی،واژه ای آشنا برای مردم جهان،واژه ای که هرگاه آن را می شنویم به دنبال یک شگفتی هستیم یه چیز عجیب.امروزه خواه و ناخواه ما از تکنولوژی استفاده می کنیم امروزه دیگر نوشتن و خواندن به تنهایی سواد محسوب نمی شود مطابق تعریف یونسکوباسواد در هزاره سوم کسی است که همزمان سه شرط یا سه توانایی داشته باشد،که یک توانایی آن کار با کامپیوتر است،خیلی جالب است مثلا کسی که در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده باشد اما از کامپیوتر و تکنولوژی چیزی نداند آن را بی سواد فرض می کنند.همانطور که می بینید ما باید مطابق با جهان امروزی جلو برویم.در جهان امروزی تکنولوژی بسیار بسیار با زندگی ما عجین شده است و اگر سواد استفاده از آن را نداشته باشیم ازجهان عقب خواهیم ماند.در این وبلاگ سعی شده بهترین و بروز ترین مطالب حال حاضر جهان پوشش داده شود و بازدیدکننده و خواننده با قبل و بعد از آمدن به وبلاگ دانش و اطلاعاتی که بدست اورده است فرق داشته باشد برای جذابیت بخشیدن به قسمت ها بخشی از مطالب را به صورت ویدیو قرار داده ایم و بخشی را ترکیب ویدیو و مقاله به همراه تحلیل و برسی تا لذت کافی را از خواندن ببرید برای اینکه لذت مطالعه دوبرابر شود در اخر هر مطلب،مطلب مورد نظر را به صورت پی دی اف و پاورپوینت در اورده ایم.اعداد و حروف انگلیسی به همراه واژه های مهم را با رنگی متفاوت قرار داده ایم تا توجه و سهولت در خواندن مطالب دوچندان شود.یکی از ویژگی های مهم این وبلاگ قالب رسپانسیو(واکنشگرا)بودن ان می باشد.این وبلاگ با تلاش دوستان و همکاران توانسته اولین مجله را تولید کرده و ان را با نام مجله ی تکنولوژی جهان به بازار عرضه کند و موفقیت ها و تجربه های زیادی را در این راه بدست اورد.یکی از خدمات خوب این وبلاگ داشتن اپلیکیشن می باشد که با نام اپلیکیشن تکنولوژی تولید شده و می توانید از منوی سمت چپ ان را دانلود کنید.

بخوان  دوره آموزشی هوش مصنوعی 1 بیتی

انسان نیز مانند هر موجود دیگری محدودیتهای خاص خودش را دارد. اینترنت اشیا در برقراری عدالت اقتصادی نیز می تواند نقش داشته باشد. اینترنت اشیا در حوزه اندازه گیری هوشمند در شبکه های هوشمند و مدیریت و مانیتورینگ تغذیه های انرژی کاربرد دارد. کاربردهایی همچون: تشخیص آتش گرفتن جنگل ها با مانیتور کردن گازهای احتراق و شرایط پیش گیرانه آتش در مناطق خطر، آلودگی هوا و کنترل گاز دی اکسیدکربن که از کارخانه ها منتشر می شوند و آلودگی های ساطع از ماشین ها و گازهای سمی تولید شده توسط مزارع، مانیتورینگ و اندازه گیری سطح برف برای کاربردهای محیط زیستی، هواشناسی و وضعیت پیست های اسکی و همچنین انجام کارهای امنیتی برای پیشگیری از وقوع بهمن، نظارت بر روی رطوبت خاک و ارتعاشات زمین برای تشخیص الگوهای خطرناک در زمین و تشخیص زودرس زلزله و کنترل توزیع شده در مناطق خاصی از لرزش، از کاربردهای اینترنت اشیا در این شاخه می باشد. در این روش ژانراتورهای تولید برق روی سطح آب همراه با امواج بالا و پایین میروند و انرژی حرکتی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکنند. چون با آب باران دوباره به رطوبت مدنظر میرسد. فقدان آیندهنگری تنها مشکل امنیتی اینترنت iot نیست که صنایع تازه دیجیتالی شده با آن مواجه هستند.

از طرف دیگر هزینه کامپیوترها تا حد زیادی پایین آمد و این امر باعث در دسترس تر بودن آن شد. و این همه کاره بودن آن هاست که یک عامل قاطع برای آن ها محسوب می شود. این ترموستات ها قادرند که عملکرد تعداد زیادی از لوازم منزل را تنظیم کنند. امنیت اینترنت اشیا، مانند امنیت ابری، برای محافظت از داراییها باید تعداد زیادی از نقاط ورودی را در نظر بگیرد. برای رزرو هتل در این سامانه باید مراحل زیر را طی کنید.1. این موارد همگی میتوانند به رهبر برای تدوین استراتژی و چشمانداز مد نظر خود کمک کنند و موجب شوند او بداند چگونه باید به نیاز بازار پاسخ بدهد.

لارنس الیسون: او یکی از ثروتمندان دنیا و مدیرعامل شرکت بزرگ Oracle است. همچنین برای ورود به این دنیا نیازمند مشاوران و مدرسان متخصص برای راهنمایی و جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی می باشید. همه گیری گسترده بیماری کرونا تأثیر شدیدی بر بازارهای جهانی گذاشته و در طی دو سال اخیر به بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا لطمه های عمیقی وارد کرده است. نادیدهگیریهایی ازایندست به افزایش اخیر نقض اطلاعات مربوط به اینترنت اشیا کمک کرده است. دادههایی که از جاده دریافت میشود در الگوریتمهای یادگیری ماشین مورداستفاده قرار میگیرد و به حرکت خودکار ماشینها کمک میکند.

ویژگی ای که این لامپ دارد این است که با یک برنامه همراه، مدیریت می شود و از طریق آن برنامه قابلیت روشن و خاموش شدن را دارد و همچنین قابلیت تنظیم نور از راه دور را نیز دارا می باشد. اینترنت iot شامل افزودن ویژگی اتصال به اینترنت به سیستمی از دستگاههای محاسباتی مرتبط، ماشینهای مکانیکی و دیجیتال، اشیاء، حیوانات و یا افراد است. اینترنت اشیا (IoT) در واقع سیستمی است که رایانهها، ماشینهای مکانیکی و دیجیتال، حیوانات و افراد با هویتهای مشخص را به هم مرتبط میسازد. با وجود تمام استفاده هایی که امروزه از آن می شود، این کاربردها در واقع درصد کمی از ظرفیت آن می باشد. از ساعتها گرفته تا ترموستاتها و کنسولهای بازی ویدیویی، تقریباً هر دستگاه تکنولوژیکی توانایی تعامل با اینترنت یا سایر دستگاهها را در برخی ظرفیتها دارد. پاکت سیاه زخم به 22 نفر حمله کرد و پنج نفر را کشت. برخلاف سایر فناوریها، دستگاههای IoT به دلیل اتصال با پشتیبانی از اینترنت، سطح حمله بزرگی دارند.

بخوان  آیا شما تکنولوژی بهترین روش هستید؟ این 5 پیشنهاد نشان می‌دهد که چگونه پاسخ
تاثیر دیگر اینترنت اشیا در حوزه کسب و کار، آماده کردن تجار و شهروندان در کارهای گروهی و مشارکتی، در شبکه های مختلف اجتماعی در سطح جهانی است. در کارخانه های هوشمند، بهینه کردن روند جریان در کارخانه، فهرست زمان واقعی موجودی ها و اموال کارخانه، تعقیب و ردیابی دارایی های هر کارخانه، امنیت کارمندان و کارگران، نگهداری و تعمیرات و مراقبت های پیش گیرانه و پیش بینانه، به روز رسانی سخت افزارهای مختلف موجود در کارخانه مطرح هستند. حضور یادگیری ماشین در زندگی بشر هر روز در حال پررنگتر شدن است. یک NFT همچنین میتواند ترکیبی باشد برای مثال، حق تصمیم گیری برای اینکه چه کسی میتواند یک اتاق را در یک فضای زندگی تعاونی اجاره کند. مانیتورینگ سطح مخازن آب، گاز و نفت در تانک های ذخیره، مانیتورینگ و بهینه سازی عملکرد در تاسیسات فتوولتائیک (Photovoltaics) و پلنت های انرژی خورشیدی، اندازه گیری فشار آب در سیستم های حمل ورنقل آب، اندازه گیری سطح و وزن کالاها در سیلوها، از کاربردهای دیگر اینترنت اشیا در این حوزه می باشند. تشخیص صدا، همراه با گفتگوی شبیه سازی شده به تعاملات انسان، اولین نکته تعامل دستیاران مجازی با مشتری است.

آنچه این موضوع را نگرانکننده میکند این است که این صنایع اکنون به تکهای از فناوری به نام دستگاههای IoT متکی هستند که ذاتاً آسیبپذیرتر است. اینترنت اشیا این موضوع را از طریق توزیع عادلانه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و نیروی انسانی دانش بنیان در شبکه های ملی اقتصادی کشور انجام می دهد. نرم افزارهای خرید هوشمند که در نقطه فروش، توصیه هایی را با توجه به عادات مشتری ها، موادی که به آن ها آلرژی دارند و تاریخ انقضای محصولات ارائه می دهند، همچنین مدیریت هوشمند محصولات که کنترل خودکار چرخش محصولات در قفسه ها و انبارها را پوشش می دهد نیز در این بخش قرار می گیرد. با این حال، در دوران کنونی ما، ما به این نتیجه رسیدهایم که هوش مصنوعی آینده بالقوهای برای ایجاد یک جهان انقلابی است. وزیر ارتباطات ادامه داد: ما مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه را مأمور کردیم که طی مدت دوهفته تمام حوضچهها و مراکز مخابراتی و ابنیه متعلق به اپراتورهای اصلی را بررسی کنند که اگر مشکلی وجود دارد به سرعت برطرف شود. این تفکر نه تنها در جامعه ما بلکه در دیگر کشورها نیز وجود دارد و یکی از فاکتورهای خرید کالا و یا استفاده از یک سرویس برای بسیای از مردم، قدمت و اصالت برند است.

با توجه به صحبتهایی که کردیم، متوجه تفاوت هوش مصنوعی و و رباتیک هستید. ابزارها و شیوههای مختلفی برای به کار بردن هوش مصنوعی در دنیای واقعی وجود دارد که برخی از آنها را میتوان در ترکیب با هم استفاده کرد. در ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نوآوری و خلاقیت تجار و شهروندان نیز نقش دارد و تلاش می کند جایگاه شهروندان نسل دیجیتال را متناسب با سرعت تغییرات زمان توسعه دهد و تا حد امکان سیستم های تجاری را خودکار نماید تا کسبه از روزمرگی و انجام کارهای تکراری فارغ شوند و بتوانند بیشتر بر روی مدیریت کارشان تمرکز کنند. البته زیرساختهای اینترنت در کوبا هنوز در حال توسعه است و برای مثال به تازگی در سال 2018 اینترنت موبایل در این کشور عرضه شد و یک سال بعد نیز اتصال به اینترنت از طریق وایفای خانگی قانونی شد. این شرکت با عرضه محصولی، به مدیران شرکت این امکان را می دهد تا با بررسی تعاملات چهره به چهره کارمندانشان، احساسات و عواطف آن ها را بهتر درک کنند. همچنین این شرکت، ترموستات هایی را عرضه کرده است که قادرند از طریق گوشی های هوشمند، کنترل شوند. جدیدترین لامپ طراحی شده توسط این شرکت، با فناوری WiFi سازگار است و با استفاده از آن کنترل می شود.

در این گونه شرایط ، روش برخورد ما به این صورت خواهد بود که: ” به نظر می رسد ماشین آهسته حرکت می کند؛ به آن طرف خیابان خواهم رسید” در این نوع پردازش انسان مواجه با تعداد زیادی نماد symbols می باشد و با استفاده از این نمادها برای تصمیم گیری اقدام می کند. در حال حاضر موارد زیادی از هک شدن دستگاههای اینترنت اشیا درزمانی که مجرمان آسیبپذیریهای امنیتی اینترنت اشیا را جستجو کردهاند و در حمله و هک کردن آن موفق بودهاند وجود داشته است. در مقاله حاضر به پیامدها و وجوه کارآمد و مطلوب تکنولوژی اطلاعات بر ساختار دولت در قالب دولت الکترونیک و حکمرانی خوب پرداخته می­شود.