لباس‌های ضد میکروب برای آتش نشانان و سربازان

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، آیا می‌دانستید لباسی ساخته شده است که آیا می‌دانستید که می‌دانستید و باکتری‌ها را از بین ببرد؟ این لباس مخصوص محافظت از افرادی است که از ما محافظت می‌کنند، کمک می‌کنند، اما از آن به عنوان یک پوشش روی لباس آنها یک چالش بزرگ است.

انتهای پیام



منبع

گفتنی است که در ماه مه ۲۰۲۰ در کمترین دو دانشگاه ادعا می‌کند که از فناوری‌های «ماسک الکتریکی» استفاده کرده‌اند که قادر به خنثی کردن ویروس‌های آمریکایی هستند. یک پارچه را نشان می دهد که آنها ادعا می کنند قادر به کشتن ویروس ها در حین تماس هستند.

دولز می‌گوید: این راه حل می‌تواند برای هر نوع لباس محافظ، حتی ماسک‌های صورت اعمال شود که راه دیگری را برای کمک به آنها در سالم و ایمان ماندن معرفی می‌کند.

این روکش از پوششی تشکیل شده است که از اِن هاالامین‌ها (N-halamines) استفاده می‌شود که ترکیباتی را می‌سازند که می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را با سرعت بالا ببرند و از بین ببرند و به راحتی روی پارچه تعبیه شوند.

دولز می‌گوید: این شرکت در حال بررسی با مشتریان خود است تا دیدگاه‌های فراگیر برای پژوهش‌های ما به ارمغان بیاورد و به یک فناوری یا کاربرد در نساجی محدود محدود شود. این به ما کمک می‌کند تا بهترین تولید را برای راه حل خود پیدا کنیم.

سازگار با تولید در سطح صنعتی

دولز انتظاران می‌کند که از آنجایی که سربازان در جنگ همیشه به وسایلی مانند آب تمیز یا ماشین لباسشویی دسترسی داشته باشند، باید به راحتی برای آنها وجود داشته باشد تا لباس‌های خود را در شرایط سخت و محیط‌های دور تمیز کنند. ما می‌خواهیم سیستمی با کمترین دردسر ایجاد کنیم که حجیم یا سنگین نباشد، نیازی به انجام مکرر نداشته باشد و به راحتی قابل استفاده باشد. این سیستم می تواند پودری یا مایع باشد.

بخوان  طبق گزارش ها، آخرین به روز رسانی ویندوز 11 بدون دلیل نصب نمی شود و برخی از کاربران واقعاً ناامید شده اند.

پژوهشگران با شرکت Logistik Unicorp Inc که یک شرکت کانادایی فعال در زمینه لباس‌های محافظ برای شرکت‌های خصوصی و دولتی در سراسر جهان است، همکاری می‌کنند. هدف تطبیق این فناوری با نیازهای مصرف کننده آن است.

یک سیستم شارژ مجدد مورد نیاز برای فعال کردن پوششی که روی یک لباس اعمال می شود نیز در دست توسعه است. این سیستم نیاز به فروش لباس در محلول‌های حاوی کلر مانند سفیدکننده دارد.

این پروژه چند ساله برای بهبود عملکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت این روکش پارچه‌های تولیدی است و این پروژه صنعتی است که در آن بیشتر از نظر اقتصادی امکان‌پذیر است.

این ترکیب برای یونیفرم‌های محافظ برای همه از جمله سربازان و بیماران گرفته شده تا آتش نشانان و امدادگران مناسب است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی پژوهشگران دانشگاه آلبرتا اکنون در تلاش هستند تا این پارچه‌های خودتمیز را برای خط تولید و در نهایت، تعبیر بر انواع لباس‌های مناسب کنند.

پاتریشیا دولز، پژوهشگر ارشد این پژوهش می‌گوید: ما می‌خواهیم این فناوری را از آزمایشگاه بگیریم و آن را به گونه‌ای توسعه دهند که برای تولید در سطح کارآمدی صنعتی و سازگار باشد. این یک گام بسیار بزرگ است.

ایده آل برای شرایط سخت زندگی سربازان

این کار با تقریباً یک میلیون دلار بودجه از سوی برنامه نوآوری برای تعلیق دفاعی و وزارت دفاع ملی آمریکا حمایت می‌شود.

موفق به تولید لباس‌های ضد ویروس و باکتری برای نشان‌ها و سربازان می‌شوند و می‌توانند در آن می‌توانند از بین ببرند.