آغاز آزمایش انسانی جهانی واکسن ام‌آران‌ای آنفلوانزا

به نظر می‌رسد مسابقه برای ساخت اولین واکسن آنفلوانزای ایمان و ابزار بر فناوری mRNA در حال داغ شدن است.

شرکت های Pfizer و BioNTech نیز در سپتامبر گذشته فاز ۳ واکسن RNA پیام‌رسان اصلاح‌شده با نوکلئوزید(modRNA) خود را آغاز کردند و آن را برای ۲۵ هزار فرد بالغ ۱۸ ساله و بالاتر در ایالات متحده تجویز کردند. آنها این است که چهار سویه آنفلوانزای مورد اشاره توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) را هدف قرار می دهد. آنها همچنین آزمایشات فاز ۱ واکسن آنفلوانزا همراه با واکسن کوید-۱۹ خود را آغاز کردند.

این در حالی است که ماه گذشته شرکت Moderna تایید کرد که آزمایش فاز ۳ واکسن خود موسوم به mRNA-۱۰۱۰ موارد کافی در تجزیه و تحلیل اثربخشی موقت برای اعلام موفقیت اولیه را به دست نیاورده است.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: علاوه بر این، برخی از انواع ویروس‌های آنفلوانزا پتانسیل همه قابل توجه هستند و یک واکسن جهانی آنفلوانزا می‌تواند به عنوان یک خط دفاعی مهم در برابر یک بیماری همه‌گیر آنفلوانزا در آینده عمل کند.

واکسن H1ssF-3928 mRNA-LNP تنها واکسن احتمالی آنفلوانزا در این مرحله از توسعه نیست. شرکت‌های CureVac و GSK نیز یک آزمایش ترکیبی فاز ۱ و ۲ را برای واکسن چند ظرفیتی اصلاح‌شده mRNA آنفلوانزای فصلی خود آغاز کرده‌اند.

این کارآزمایی جدید، واکسن نانوذرات H1ssF را با RNA پیام‌رسان(mRNA) به عنوان یک سکو ترکیب می‌کند تا نهایتاً پاسخ ایمنی هدف و کارآمدتری را ارائه دهد.

دکتر امانوئل والتر مدیر واحد واکسن و آزمایشات دانشگاه دوک می‌گوید: در طول فصل آنفلوانزا، ویروس‌های آنفلوانزا تغییر می‌کنند و تغییرات جزئی مهمی را در مورد تجربه می‌کنند که واکسن‌های فعلی کمتر می‌کند. ما امیدواریم که این واکسن جدید در برابر این نوع تغییر ایجاد کند.

بخوان  5 روشی که سیستم های POS به شما در مدیریت کارکنان کمک می کند

این کارآزمایی پس از مطالعه اولیه مرکز تحقیقات واکسن NIAID در مورد ایمنی و پاسخ ایمنی واکسن نانوذرات H1ssF(فریتین ساقه تثبیت شده با هماگلوتینین H1) در حال انجام است.

همچنین گروه دیگری وجود خواهد داشت که واکسن آنفلوانزای فصلی آنفلوانزای فعلی را می‌کند، بنابراین پژوهشگران یک مجموعه مقایسه‌ای دارند که ایمنی و پاسخ ایمنی واکسن‌های آنفلوانزا را بررسی می‌کنند.

سپس افرادی که در کارآزمایی قرار می گیرند، طی 12 ماه به طور منظم ارزیابی می کنند تا پاسخ ایمنی را ببینند، آنها چگونه بوده اند و به راحتی می توانند مورد ارزیابی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانشگاه دوک در دوره‌ام، کارولینای شمالی در جدیدترین اقدام خود برای آزمایش یک ایمنی و پاسخ ایمنی واکسن آنفلوانزا موسوم به H1ssF-3928 mRNA-LNP را که توسط مرکز تحقیقات واکسن مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی(NIAID) ساخته شد، آغاز شد. .

دکتر هیو آچینکلوس، سرپرست NIAID گفت: یک واکسن جهانی آنفلوانزا یک مورد بهداشت عمومی خواهد بود و می‌تواند هم به توسعه سالانه واکسن‌های آنفلوانزای فصلی نیاز داشته باشد و هم نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزای سالانه توسط بیماران را کند.

واکسن H1ssF آنفلوانزای هماگلوتینین را هدف قرار می دهد. یک بخش از این پرورش دهنده که اصطلاحا سر آن است، با تغییراتی به سویه‌های مختلف تغییر می‌کند، اما ساقه بسیار کندتر تغییر می‌کند و در طول جهش آنفلوانزا نسبتاً ثابت می‌کند. پژوهشگران بر این باورند که کلید توسعه یک واکسن پیشگیرانه جهانی با اثر طول مدت و درمان در همین نکته نهفته است.

کارآزمایی فاز ۱ واکسن از آوریل ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰، پاسخ‌های ضدبادی را در ۵۲ شرکت کننده ۱۸ تا ۷۰ ساله ارائه کرد که نتایج کارآزمایی ماه گذشته در مجله Science Translational Medicine منتشر شد.

بخوان  ایجاد تصادفی کوچکترین و محکم ترین گره دنیا

در شرایطی که اعداد و ارقام بسته به گونه‌های فصلی آنفلوانزا، متفاوت است، مرکز کنترل و بیماری از بیماری تخمین می‌زند که این ویروس در سال‌های بدتر خود را از سال 2010 تا سال 2010 تا سال 2010 به بستری شدن سالانه 710 هزار نفر در بیمارستان و مرگ 52 هزار نفر منجر می‌شود. تنها در ایالات متحده آمریکا است. در حالی که آنفلوانزا در سراسر جهان سالانه ۶۵۰ هزار نفر را به کام مرگ می‌کشد.

حدود 50 داوطلب 18 تا 49 ساله به سه گروه تقسیم شده و به ترتیب 10، 5 تا 50 میکروگرم از این داروی فعال می شوند و زمانی که دوز بهینه تعیین می شود، 10 شرکت کننده دیگر این تزریق را دریافت خواهند کرد.