احتمال درمان سرطان با نور فرابنفش طی ۵ تا ۱۰ سال آینده

دکترتیت ساچدوا (Amit Sachdeva) از دانشکده شیمی دانشگاه آنگلیا (UEA) که دانشمند اصلی این مطالعه است، می‌گوید: درمان سرطان‌های طبیعی مانند شیمی‌درمانی، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند، اما می‌توانند به سلول‌های بدن مانند سلول‌های سالم بدن مانند سلول‌های خونی و سلول‌های پوستی کمک کنند. نیز آسیب برسانند. این معنی است که آنها می‌توانند عوارض جانبی از جمله ریزش مو، ایجاد و ایجاد بیماری را ایجاد کنند و همچنین باعث ایجاد خطر در قرار گرفتن در معرض خطر می‌شوند. بنابراین بسیار زیاد برای ابداع درمان‌های جدید وجود دارد که هدفمندتر هستند و این عوارض جانبی ناخواسته را ندارند.

محققان می‌گویند، اگر مرحله بعدی تحقیقاتشان به خوبی پیش برود، سیستم ایمنی‌درمانی جدید می‌تواند با نور می‌توان سرطانی را در ظرف پنج تا ۱۰ سال آینده درمان کند.

این مطالعه در مجله Nature Chemical Biology منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

جوابدهی خوب برای سرطانهای پوست و سرطانهایی که تومور جامد دارند

پیوند کوالانسی(Covalent bond) یا رابطه یک نوع رابطه شیمیایی در شیمی است. در ترکیب یونی، اتم‌ها با دست دادن یا گرفتن الکترون، بیرونی خود را با مدار می‌کنند، اما در رابطه‌ای (کووالانسی) می‌توانند با اشتراک الکترون‌ها مدارک را پر کنند و به آرایش هشت‌تایی پایدار گاز نجیب بعد از برسند.

اتحاد بادی با هدف خود

اما این درمان چگونه است؟ در این روش درمانی، زمانی که چراغ‌های LED تعبیه شده در نزدیکی تومور روشن می‌شوند، داروهای بیوتراپی را فعال می‌کنند. این داروها بسیار هدفمند و مؤثرتر و دقیق‌تر از ایمونوتراپی‌های موجود هستند.

اطلاعات می‌گویند به عبارت دیگر، شما می‌توانید با تابش نور فعال به سلول‌های تومور حمله کنید. در مورد سرطان پوست، مستقیماً روی پوست و در مورد انواع سرطان های دیگر با استفاده از چراغ های LED کوچکی که در محل تومور در داخل بدن کاشته می شوند.

بخوان  ربات‌ها کشاورزی سنتی را متحول می‌کنند

در حال حاضر، آنتي بادي‌ها و قطعات آنتي بادي براي درمان سرطان ساخته شده‌اند. این گروه پژوهشی یکی از اولین قطعات آنتی بادی را که با تابش اشعه فرابنفش با طول موجی به هدف خود می‌چسبد و با آن یک پیوند کووالانسی ایجاد می‌کند، مهندسی کرده است.

این معنی است که مولکول‌های دارویی با این روش می‌توانند به طور دائم در یک تومور مستقر شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، نسل بعدی درمان‌های سرطان که با استفاده از آن برای گرفتن نور محقق می‌شوند، اگر چه ممکن است به نظر برسند، اما در یک پیشرفت قابل توجه توسط دانشگاه «ایست آنگلیا» (UEA) در انگلیس، بسیار نزدیک‌تر شده است.

وی تاکید می‌کند که این درمان برای سرطان‌هایی مانند سرطان پوست یا جایی که تومور جامد وجود دارد، درمان است، اما در سرطان‌های خون مانند لوسمی کارایی وجود ندارد.

دکتر ساچدوا می‌گوید این امر به این روش درمانی اجازه می‌دهد تا کارآمدتر و هدفمندتر باشد، زیرا به این معنی است که مولکول‌های مجاور تنها می‌شوند و روی سلول‌های دیگر تأثیر نمی‌گذارند.

تحقیقات می‌گویند، با توجه به روند تحقیقات، روی روش‌های درمان انواع سرطان، نسل بعدی درمان‌های این بیماری می‌توانند بین پنج تا 10 سال دیگر در دسترس قرار گیرند.