احتمال گرم شدن زمین تا ۳ درجه سانتیگراد!

بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه صنعتی چالمر و لوند در سوئد، به نظر می‌رسد که توافقنامه هدفی را محدود کند چرا که به اندازه ۲ درجه سانتیگراد نمی‌گیرد، که روند فعلی، حاکی از افزایش احتمالی ۲.۵ تا ۳. درجه است. با این وجود، آنها معتقدند که هنوز هم می‌توان از افزایش زمین جلوگیری کرد.

این مطالعه نشان می‌دهد که اگر به‌ویژه مصرف‌کنندگان بزرگ زغال‌سنگ مانند چین و هند باشد، روند حذف زغال‌سنگ را تسریع می‌کند، گرم همیشه می‌تواند به ۲ درجه محدود شود، اما روال موجود است و سناریوهای واقع‌بینانه نیز نشان می‌دهد که این موضوع را به دلیل نشان می‌دهد. برنامه های ناکافی کشورها و درگیری ها و مباحث ژپلی آن ها بعید است.

Aleh Cp، استاد مؤسسه بین‌المللی اقتصاد محیطی صنعتی در دانشگاه لوند، می‌گوید: «کشورهای زیادی می‌دهند که زغال‌ها را از سیستم‌های انرژی خود حذف می‌کنند، که این اتفاق مثبتی است، اما سخت‌افزار آن‌ها به اندازه کافی قوی نیست. اگر می‌خواهیم مطمئن باشم برای رسیدن به هدف ۲ درجه داشته باشیم، حذف زغال‌سنگ باید سریع‌تر اتفاق بیفتد.

احتمال گرم شدن زمین تا ۳ درجه سانتیگراد!

ایسنا/اصفهان بر اساس شواهد و مکان های علمی جدید، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه چالمرز و لوند اعلام کردند که زمین در حال حرکت به سمت گرمایش جهانی ۲.۵ تا ۳ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام



منبع

چین و هند باید مصرف زغال سنگ خود را کاهش دهد

به گزارش ایسنا و به نقل از زمین، پژوهشگران دانشگاه فناوری چالمرز و دانشگاه لوند سوئد معتقدند که به دلیل روندی که در کنار آن انرژی زغال سنگ در جهان وجود دارد، زمین به سمت گرم و افزایش ۲.۵ تا ۳ درجه سانتی گراد پیش می‌رود و این میزان افزایش دما را افزایش می‌دهد. هدف ۲ درجه‌ای توافق پاریس خواهد بود.

بخوان  راهی نوین برای بازیافت پلی اورتان

به گزارش ایسنا، میان افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای موجود در اتمسفر با گرم شدن زمین ارتباط مستقیمی وجود دارد. به عبارتی، انتشار گازهای گلخانه‌ای یکی از عوامل اصلی گرمایش جهانی است. بر اساس جدیدترین آمار، در میان جهان در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای، ایران در رده ۱۳ جهان و پس از چین و هند در رده ۳ آسیا قرار دارد. این آماری که حاکی از الگوها و فعالیت‌های ناصحیح در زمینه مصرف انرژی است، هشداری جدی در زمینه اصلاح مصرف انرژی و حرکت به سوی حفظ و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی خواهد بود.

حذف زغال سنگ به منظور کاهش دمای زمین و حفظ گرمای جهانی به کمتر از ۲ امری ضروری است. در یک مطالعه توسط برنامه تحقیقاتی Mistra Electrification، گروهی از پژوهشگران ذکر شده از ۷۲ کشور را برای حذف بیشتر از زغال سنگ تا سال ۲۰۲۲-۲۰۵۰ تحلیل و بررسی کردند.

با یک دید خوشبینانه، دانشمندان بر این باور هستند که ثابت ماندن گرمایش جهانی در ۲ درجه، امکان پذیر است. اما این فرض محقق می‌شود که چین و هند، در عرض پنج سال مصرف زغال سنگ را محدود و به حذف آن اقدام کنند. در واقع، حذف زغال سنگ در این کشور باید به همان سرعتی پیش رود که در بریتانیا رخ داد.