اخبار برتر حوزه فناوری پزشکی در سال ۲۰۲۲

منبع: موسسه فیزیک آمریکا

منبع: دانشگاه میشیگان

در یک مطالعه مفهومی، نشان می‌دهد که میکروب‌ها می‌توانند با دقت کنترل‌شده به کانال صعب العبور پیدایش پیدا کنند، زیست لایه را درمان کنند و حتی نمونه‌هایی را برای تشخیص بررسی کنند و یک برنامه درمانی شخصی را ایجاد کنند.

سیستم آتروفی چندگانه(MSA) یک اختلال عصبی است که با تجمع آلفا سینوکلین در مغز می‌شود. اکنون، دانشمندان یک پرتولیگان ساخته‌اند که تصویربرداری از توده‌های آلفا سینوکلین را در بیماران مبتلا به آتروفی سیستم چندگانه می‌کند. یافته‌های آنها پتانسیل تغییر کامل سناریوی تشخیص بیماری‌های عصبی را دارد. پرتولیگاند(Radioligand) یک لیگاندِ پرتوفعال است که برای شناسایی یا مطالعه یک گیرنده شیمیایی در یک سامانه زیستی به کار گرفته می‌شود.

منبع: دانشگاه پنسیلوانیا

منبع: موسسه فناوری ماساچوست

فیبر نوری به پهنای مو، کاربرد بسیاری در مطالعات آسیب مغزی با حداقل تهاجم را دارد و تصاویری با کیفیت بالاتر را در اختیار آسیب‌های مغزی قرار می‌دهد. با این حال، افزایش وضوح تصویر در سطح زیر سلولی است، زیرا اطلاعات به‌طور مستقیم با درهم‌رفتن فوتون‌ها از بین میرود.

خرچنگ ویولن‌زن که به آن خرچنگ صدازن هم می‌گویند موجودی نیمه‌خشکی‌زی است که دوزیست و میدان بسیار وسیعی دارد. این چشم مصنوعی جدید، که شبیه یک توپ سیاه گرد است، می‌تواند نور را از طریق ترکیبی از اجزای تشکیل دهد. جمع‌آوری از یک آرایه دیود نوری گیرنده(photodiode) قابل قبول با الگوهای شانه‌ای شکل، مجموعه‌ای از میکرولنزهای مسطح با ساختاری سه بعدی استفاده کردند. این سیستم قادر به ارائه کیفیت ثابت تصویر و میدان دید تقریباً ۳۶۰ درجه در هر دو وضعیت خشکی و آبی است. سیستم بصری قدرتمند و متمایز این خرچنگ‌ها از زندگی آب و بر خشکی توسعه زیر یافته است. ساختار بیضی شکل و ساقه چشم خرچنگ‌ها آنها را قادر می‌سازد تا در سه بُعد و در همه جا ببینند. آن‌ها برای محافظت از خود در برابر و تکرار و برقراری ارتباط با جفت‌آوری‌های خود، به گونه‌ای که می‌توانند به همه چیز در یک رابطه خیره‌کننده عمل کنند.

بخوان  ساخت خودروی برقی در خانه + فیلم

نمای چشم خرچنگ ویولن‌زن الهام بخش متخصص برای توسعه دید مصنوعی جدید است

مهندسان یک سیستم راه دور رباتیک برای کمک به جراحان برای درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی یا آنوریسم ایجاد کردند. با یک جوی استیک اصلاح شده، جراحان ممکن است یک بازوی رباتیک را در بیمارستان کنترل کنند تا بیمار را از راه دور عمل کنند.

منبع: موسسه علم و فناوری گوانگجو

روش تصویربرداری فیبر نوری باعث پیشرفت مطالعات بیماری آلزایمر می‌شود

منبع: دانشگاه وین

حسگرهای حرکتی، تشخیص اجسام و وسایل نقلیه خودران همه به سیستم‌های بینایی مصنوعی متکی هستند. آنها قادر به عملکرد در محیط‌های پویا و محدود به میدان دید نیمکره‌ای(FOV) هستند. یک فناوری مصنوعی جدید با میدان دید ۳۶۰ درجه در تلاش برای تصویربرداری از محیط‌های خشکی و آبی توسعه یافته است.

فناوری‌های جدید فرصت‌های اقتصادی را برای متخصصان برای درمان بیماری‌ها و شرایط مختلف هموار کرده است. در سال 2022 سراسر جهان، پژوهش‌های بسیاری در جهت ارتقای کیفیت زندگی بشر انجام شد که در ادامه به معرفی مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری پزشکی در سال 222 پرداخته‌ایم.

سیستم سیستم تورینگ بدنی قابل کاشت بی‌سیمی را مانی توسعه داد

منبع: دانشگاه توکوشیما

منبع: موسسه فناوری جورجیا

میکروباتیک در صبحکِشی

به گزارش ایسنا، دیدن پیشرفت‌های پزشکی مانند جستجو برای دیدن جنگل از روی درختان، سخت است اما اگر کمی جزئی‌تر نگاه کنیم و ۱۲ ماه گذشته را بررسی کنیم، به سرعت می‌توان به پیشرفت‌های باورنکردنی در دنیای علم پزشکی رخ داد. در ادامه به بررسی و توضیح مختصر مهم‌ترین اخبار حوزه فناوری پزشکی در سال ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم.

بخوان  ربودن نوزاد در مقابل چشمان مادرش + فیلم

نور جدید برای شکل دادن به پرتوهای الکترونی

منبع: دانشگاه آنگلیای شرقی

تکنیک‌های نانوتصویربرداری نوری، کاربردهای بسیار زیاد در فناوری نانو برای تصویربرداری عیوب در تحقیقات نانو در نمونه‌ها. با این حال، به دلیل اعوجاج‌های ناشی از رانش‌های حرارتی و مکانیکی جلوگیری‌ناپذیر سیستم در طول، تصویربرداری از نمونه‌های زمان در نمونه‌های زمان در بررسی‌های بزرگ نانوتکنولوژی بریز است. اکنون، ژاپنی یک سیستم تصویربرداری نانو فوق‌پایدار توسعه داده است که با موفقیت‌های نانومقیاس به‌فردی می‌رسد که در نمونه‌های سولفید تنگستن در کشف میکرو مشاهده نشده است، می‌کند و این فناوری کاربردی را به نمونه‌های بیولوژیکی توسعه می‌دهد.

اسکن فوق سریع ام.آر.آی که می‌تواند بیماری نارسایی را تشخیص دهد

تومورهایی که تا حدی با صدا از بین رفته اند، بر نمی‌گردند

تصویربرداری رامان پایدار از نمونه‌های بزرگ در نانو

ارزیابی با توسعه سیستم نظارت الکترونیکی بیمارانی قابل کاشت در حال بهبود شرایط نرم افزاری هستند. استنت هوشمند و حسگرهای نرم‌افزار چاپی آنها، قادر به نظارت بی‌سیم همودینامیک بر بیماران است.

تومورهای پزشکی در موشها با استفاده از فناوری غیرتهاجمی توسعه یافته در دانشگاه میشیگان، از بین می‌روند، این فناوری سلول‌های سرطانی را می‌کشند و سیستم ایمنی را برای جلوگیری از افزایش فعالیت‌های سرطان می‌سازد، که ممکن است به درمان بهتر سرطان در انسان تبدیل شود. .

منبع: مؤسسه ملی علوم و فناوری کوانتومی ژاپن

علم فناوری پیشرفته را برای تشخیص بیماران مبتلا به بیماری نارسایی در زمان سریع توسعه داده‌اند. این فناوری پیشرفته از تصویربرداری تشدید مغناطیسی(MRI) برای ایجاد تصاویر ۴ بعدی دقیق از قلب استفاده می‌کند. اما بر خلاف اسکن ام. آر.آی استاندارد، که می‌توان تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد، اسکن ام. آر.آی قلب بعدی ۴ جدید فقط هشت دقیقه طول می‌کشد.

بخوان  ChatGPT در آگاهی عاطفی از انسان پیشی گرفت!

یک تکنیک جدید که ترکیبی از میکروسکوپ الکترونی و فناوری لیزر است، امکان برنامه ریزی و شکل دهی دل پرتوهای الکترونیکی راخواه می‌کند. این فناوری به طور طبیعی بالقوه می‌تواند برای نورشناسی الکترونی و میکروسکوپ الکترونی تطبیقی، به کشف تحقیقات و در عین حال به حداقل رساندن آسیب ناشی از پرتو استفاده شود.

عوامل، پاتولوژی آلفا سینوکلین را در بیماران زنده مبتلا به یک عامل ایجادکننده عصبی مشاهده می‌کنند

ربات جوی استیک می‌تواند به جراحان در درمان بیماران از راه دور کمک کند

انتهای پیام



منبع