اخراج ۹۰ درصد کارکنان استارت هندی و جایگزینی با هوشاپ مصنوعی

یکی دیگر از کاربران توییتر نوشت: بخش مورد علاقه من در مورد مکالمه با چت‌بات‌ها، جایی است که پاسخ می‌دهید لطفاً صبر کنید، ما در حال اتصال شما به یک انسان هستیم.

در هر حال داستان دوکان نگران کننده است، زیرا شرکت‌های هندی می‌توانند برای جایگزینی یکی از ارزان‌ترین کارها در جهان با جایگزینی حتی ارزان‌تر باشند.

انتهای پیام



منبع

این در حالی است که راجیو چاندراسکار، امور الکترونیکی و فناوری هند، وزیر مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای عوامل انسانی نمی‌بیند و این مفهوم را «بیهوده، مزخرف و پوچ» می‌داند.

در حالی که بسیار این اقدام را ناجوانمردانه می‌خوانند، سوم شاهیت (Suumit Shah) مدیر این شرکت موسوم به دوکان (Dukaan) می‌گوید با این کار، زمان انتظار خدمات برای دریافت خدمات حدود دو دقیقه به صفر رسیده است.

اشتباه است که توسط بسیاری از کاربران اشاره شده است، اخراج ۹۰ درصد از کارمندان این شرکت بیشتر یک ترفند بازاریابی و تبلیغات را به نظر می‌رسد، زیرا گفته می‌شود این اخراج‌ها ۱۰ ماه پیش در ۲۰۲۲ انجام می‌شود و مشخص می‌شود که آیا دوکان از آن انجام می‌شود. زمان تعیین شده بیشتر را اخراج کرده است یا خیر.

اوجاسوی یاداف(Ojasvi Yadav) دانشمند ارشد در دوکان که سومیت شاه از او به عنوان یک جادوگر در ماشینی یاد می‌کند، ظاهراً ربات گفتگوگر هوش مصنوعی لینا را در دو روز توسعه داده است.

شرکت ادغام دوکان با هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی خبرساز شده است و تا حد زیادی به این ایده که هوش مصنوعی جایگزین مردم می‌شود، دامن زده است.

وی در توییتر نوشت: ما مجبور شدیم ۹۰ درصد از تیم پشتیبانی خود را به خاطر این چت‌بات هوش مصنوعی اخراج کنیم. سخت بود؟ بله. لازم بود؟ کاملا. نتیجه؟ زمان انتظار از یک دقیقه و ۴۴ ثانیه به صفر رسید! زمان انجام از ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه به ۳ دقیقه و ۱۲ ثانیه رسید! هزینه های پشتیبانی نیز تا ۸۵ درصد کاهش یافت!

بخوان  جستجوی دانشمند ایرانی برای ساخت یک شکل بهتر با استفاده از زبان مصنوعی

از طرفی، مردم نگران هستند و این احساسی است که به ویژه از زمان راه‌اندازی ChatGPT در سال گذشته با سیل ابزارهای جدید هوش مصنوعی که تقریباً هر روز وارد بازار می‌شود، آغاز می‌شود.

پشتیبانی اختصاصی سرور

به گفته وی، اساس آنها بر پایه ChatGPT مدل زبان بزرگ شرکت OpenAI خواهد بود و با قیمت ۶۹ دلار در ماه در دسترس خواهد بود.

شرکت دوکان یک استارتاپ مستقر در هند است که راه حل‌های فروشگاهی را برای انجام کارهای الکترونیکی ارائه می‌دهد. این راه‌حل‌ها شامل فهرست محصولات، پشتیبانی خدمات گفتگو با مدیریت، مدیریت سفارش، مدیریت هزینه‌های تحویل و اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، همچنین تجزیه و تحلیل فروش، توزیع و محصولات است.

این در حالی است که به این خبر خیلی خوب نبوده است. یکی از کاربران توییتر در پاسخ به این توییت گفت: شاید این تصمیم درست برای کسب ‌و کار شما بود، اما نباید جشن گرفته شود.

شاه می‌گوید صبح روز بعد از راه‌اندازی لینا، از خواب بیدار شدم و دیدم 1100 پشتیبانی با علامت «حل‌شده» مورد حل شده است.

وی همچنین در توییتر خود از راه‌اندازی یک سکوی خدمات مصنوعی مصنوعی به نام Bot9 خبر داد که به کسب و کارها اجازه می‌دهد دستیار مصنوعی خود را ظرف ۳۰ ثانیه بسازند و هزینه‌های پشتیبانی را کاهش دهند.

وی اظهار داشت: شما زندگی 90 درصد از تیم پشتیبانی خود را مختل کردید و آن را در ملاعام جشن می‌گیرید؟!

شاه می‌گوید لینا می‌تواند به سؤالات رایج در مورد دوکان نگاه و دقیق پاسخ دهد، اما برخی از سؤالات مربوط به مسائل مالی مانند این هستند که «چرا پرداخت من دو روز است که در حالت انتظار است؟» پرسیده شد، پاسخ درستی نداد.

بخوان  شاید انسان‌ها روزی درون سیارک‌های توخالی زندگی کنند!

آیا شغل ما با مصنوعی جایگزین خواهد شد؟

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ هندی ادعا می‌کند که 90 درصد از کمک‌های خود را با یک چت‌های مبتنی بر مصنوعی مصنوعی به نام لینا(Lina) جایگزین کرده است.

گزارش بلومبرگ داد، شرکت‌هایی مانند «بانک آمریکا» عجله دارند تا هوش مصنوعی، مجازی و متاورس را در فرآیند استفاده از خود ادغام کنند.

یک استارتاپ هندی 90 درصد از نیروهای خود را اخراج کرده و یک ربات مصنوعی گفتگوگر را جایگزین کرده و از این موضوع راضی است، چرا که ادعا می‌کند از این کار، پاسخگویی در خدمات پشتیبانی از آنها از یک دقیقه و 44 ثانیه است. به صفر کاهش یافته است.