جستجوی دانشمند ایرانی برای ساخت یک شکل بهتر با استفاده از زبان مصنوعی

پژوهشگران «دانشگاه لیدز» (UL) بریتانیا به سرپرستی «سیاوش سلطان‌احمدی» (سیاوش سلطان‌احمدی)، دانشمند ایرانی این دانشگاه، پژوهشی را با استفاده از یک زبان مصنوعی و چند تکه شکلات مرغوب انجام دادند. آنها می‌گویند که شکلات لذت را در زمانی که می‌توان آزاد کرد. آنها در این پژوهش نشان دادند که این کشف می‌تواند به ایجاد شکل‌های سالم‌تر کمک کند که با وجود سالم بودن، هنوز هم تمام لذت را به ارمغان می‌آورد.

آنها دریافتند رضایت‌بخشی که شکلات در دهان ایجاد می‌کند، به دلیل آزاد شدن تجربه روی زبان و روشی است که به واسطه آن ذرات کاکائو در پوشانده می‌شوند. پس از آن، بیشتر در شکلات، تأثیر محدودی را بر حس دهان داشت. پژوهشگران می‌گویند که می‌توان نوعی شکلات ابداعی را انجام داد که نتیجه آن در قسمت بیرونی و اطراف ذرات کاکائو عوارض است و به طور کلی کمتر در آن وجود داشته باشد تا یک خوراکی سالم‌تر ایجاد شود.

این گروه پژوهشی در تلاش خود برای لذت بردن از خوردن شکلات، چهار نمونه شکل تلخ را به دست آوردند که دارای بین ۷۰ تا ۹۹ درصد کاکائو بودند. سپس، به بررسی رفتار در دهان پرداختند. برای انجام این کار، شکلات را روی یک زبان مصنوعی قرار دادند که در سال ۲۰۲۰ در این دانشگاه ساخته شد.

وی افزود: تحقیقات ما این امکان را فراهم می‌کنند که تولیدکنندگان را به طور هوشمندانه، شکلات تلخ را برای کاهش کلی طراحی کنند. ما بر این باوریم که شکلات تلخ را می‌توان با پوششی که سطح شکلات‌ها و ذرات را می‌پوشاند، به شکل‌های مختلف اضافه می‌کند، تجربه‌ای بدون لذت‌بخش را ارائه می‌دهد.

بخوان  پرواز آزمایشی هواگرد هایپرسونیک «پنتاگون»

پژوهشگران «دانشگاه لیدز» به سرپرستی «سیاوش سلطان‌احمدی»، دانش‌آموز ایرانی این دانشگاه سعی می‌کنند شکلات ابداعی را داشته باشند که بهتر و سالم‌تر از شکل‌های فعلی باشند.

انتهای پیام



منبع

این پژوهش، در مجله «ACS Applied Materials & Interfaces» به چاپ رسید.

پژوهشگران سیب گفتند: ما دیده‌ایم که زبان‌های مصنوعی، تفاوت بین نوشیدنی‌ها را حس می‌کنند و شیرینی چای بابونه و آب را ارزیابی می‌کنند اما این اولین پژوهشی است که از چنین فناوری برای درک دهان با شکلات استفاده می‌شود.

از آنجایی که شکلات‌های گوناگون روی زبان‌های مصنوعی قرار گرفته‌اند، پژوهشگران از نتایج تصویربرداری و یک رشته مهندسی به نام تریبولوژی را به کار می‌برند که به چگونگی محیط‌ها و محیط‌ها با محیط‌های مرتبط می‌شود. هدف آنها بود که رفتار شکلات را در حین ذوب شدن و داشتن با بزاق درک کنند.

سلطان‌احمدی گفت: ما باور داریم که با مکانیسم‌های فیزیکی که در خوردن شکلات اتفاق می‌افتند، می‌توانیم شکل‌های بعدی را تولید کنیم که احساس خوردن شکلات پرچرب را ارائه می‌دهد اما سالم‌تری باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، کمتر کسی می‌تواند آنکار را کند که از بزرگترین لذت‌های چشایی زندگی می‌کند این است که و ابریشمی بافت، شکر و شکر از خوردن یک تکه شکلات در دهان پخش می‌شود. اگر خیلی از ما ممکن است بتوانیم این حس را در قلمروی جادوی آشپزی حفظ کنیم اما معمولاً معمولاً تا که گره‌های «چگونه» و «چرا» را حل نکنند، راضی‌شوند.