پرواز آزمایشی هواگرد هایپرسونیک «پنتاگون»

هواگرد آزمایشی پرسرعت «دارت ای‌ای»(Dart AE) پس از اعطای قرارداد ساخت نمونه اولیه از سوی واحد نوآوری دفاع آمریکا، توسط شرکت استرالیایی «هایپرسونیکس لانچ سیستمز»(Hypersonix Launch Systems) در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، با ابتکار «واحد نوآوری دفاع آمریکا»(DIU)، نمونه آزمایشی یک وسیله هوایی نقلیه کروز هایپرسونیک جدید می‌توان در تابستان آینده به پرواز درآید.

دارت اِی‌ای، یک فناوری مبتنی بر موتور «اسکرم‌جت» (Scramjet به طول سه متر و وزن 3000 دستگاه است که در شرکت وب‌سایت نوشته شده است، می‌تواند به سرعت ماخ هفت برسد. ماخ یک، سرعت صوت است که در سطح دریا به حدود ۱۲۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. هایپرسونیک صوت به طور کلی به پروازی اطلاق می‌شود که به سرعت ماخ پنج یا بالاتر می‌رسد.

واحد نوآوری دفاع آمریکا که زیر نظر وزارت دفاع از این کشور فعالیت می‌کند، خود را سازمانی می‌داند که بر سرعت بخشیدن به پذیرش فناوری تجاری و حل کردن چالش‌های عملیاتی در سرعت و کنترل دارد.

پنتاگون در حال تحقیق و توسعه برنامه های دفاعی هایپرسونیک است. واحد نوآوری دفاع به عنوان بخشی از این طرح، پروژه «HyCAT» را اجرا کرده است که فرصت‌هایی را برای شرکت‌های تجاری ایجاد می‌کند تا وسایل نقلیه آزمایشی قابل استفاده مجدد باشند و کم‌هزینه را تغییر دهند و فشار وارد کنند بر منابع وزارت دفاع را کاهش دهند.

سرنگ دوم «نیکلاس استپ» (Nicholas Estep)، مدیر پروژه HyCAT در مصاحبه با C4ISRNET گفت که واحد نوآوری دفاع در حال اصلاح جزئیات ماموریت، از جمله شرایط پرواز، شرکت ارائه‌ه پرتاب و مکان اولین پرواز کاملا یکپارچه و مستقل دارت ای‌ای در سال است. آینده است.

بخوان  با این دستگاه بی سر و صدا از خواب بیدار شوید

یک شرکت استرالیایی در حال کار روی اولین پرواز آزمایشی هواگرد هایپرسونیک خودران «پنتاگون» است.

مجله «C4ISRNET» گزارش داد که این وسیله نقلیه اکنون می‌تواند در اوایل تابستان آینده به عنوان بخشی از تلاش‌های پنتاگون برای افزایش سرعت آزمایش پروازهایپرسونیک آماده شود.

انتهای پیام



منبع