گوگل بزرگترین مشکل کروم را برطرف می کند – و می تواند عمر باتری لپ تاپ شما را افزایش دهد

اگر وب‌سایت‌های خاصی وجود دارند که هرگز نمی‌خواهید به عنوان غیرفعال طبقه‌بندی شوند، حتی اگر در حال حاضر در خود برگه نباشید، می‌توانید آنها را به لیستی اضافه کنید که همیشه آنها را فعال نگه دارد. اگر ویدیویی را در YouTube متوقف کنید، به برگه دیگری بروید، سپس به برگه YouTube برگردید، این کار مفید است. با جلوگیری از به تعویق افتادن و بارگیری مجدد آن، جای خود را از دست نخواهید داد.

گوگل کروم ممکن است محبوب‌ترین مرورگر وب در جهان باشد، اما هنوز کامل نیست، مخصوصاً وقتی صحبت از کاهش حافظه سیستم شما باشد. با این حال، با Chrome 110، که اکنون برای کاربران دسکتاپ عرضه می شود، امیدواریم همه چیز تغییر کند.

ما همیشه خوشحالیم که گوگل کروم را بهبود می بخشد. به دلیل مسلط بودن آن در بازار مرورگرهای وب، همیشه این نگرانی وجود دارد که Google ممکن است از خود راضی شود و نگران رسیدگی به شکایات مردم با کروم نباشد.

کاربران کروم در رایانه های شخصی ویندوز، کروم بوک، مک و مک بوک می توانند از این ویژگی ها استفاده کنند، اما هیچ خبری در مورد زمان و یا اینکه این ویژگی ها به اندروید و iOS ارائه می شوند وجود ندارد.



منبع

از آنجایی که این ویژگی می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت کلی تجربه مرور وب شما داشته باشد، نمی خواهید همیشه این ویژگی را داشته باشید (یا اصلاً، اگر از رایانه رومیزی استفاده می کنید). خبر خوب این است که می توانید انتخاب کنید که صرفه جویی در انرژی فقط زمانی روشن شود که باتری شما کمتر از 20٪ است یا فقط زمانی که لپ تاپ از برق جدا است.

بخوان  iDrive HDD را برای SSD در سرویس ارتقاء عمده فروشی به ذخیره سازی اشیاء تخلیه می کند

از خود راضی نباش گوگل

chrome://flags/#high-efficiency-mode-available

با این حال، در حالی که کروم همچنان پرکاربردترین مرورگر است، گوگل همچنان باید مراقب باشد. مرورگر اج مایکروسافت به آرامی اما مطمئناً به لطف تغییر به موتور کرومیومی که کروم از آن استفاده می‌کند، سهم بازار را به دست می‌آورد، که جابه‌جایی به مرورگر را بسیار آسان‌تر می‌کند و گنجاندن چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT که بسیار تبلیغ شده است.

قابلیت دیگری به نام Energy Saver نیز در آن گنجانده شده است. این کار فعالیت پس‌زمینه را محدود می‌کند و جلوه‌های بصری مانند اسکرول صاف یا انیمیشن‌های وب‌سایت را کاهش می‌دهد و همچنین می‌تواند نرخ فریم ویدیو را کاهش دهد. انجام این کار می‌تواند به طولانی‌تر شدن عمر باتری لپ‌تاپ یا Chromebook که از Chrome استفاده می‌کنید کمک کند.

اگر از کروم برای مرور وب استفاده می‌کنید – و با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن، به احتمال زیاد این کار را انجام می‌دهید – ممکن است متوجه شده باشید که پس از مدتی، مقدار زیادی از رم رایانه شخصی شما را اشغال می‌کند – به خصوص اگر تب‌های زیادی داشته باشید. یکباره باز شود