پاسخ شهردار نیویورک به منظور استفاده از سگ‌های رباتیک در نیروی پلیس

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که یک حادثه‌ای فرو ریختن پارکینگ که در آن از یک سگ رباتیک در عملیات جستجو و نجات استفاده می‌شود، توجیهی برای استفاده از سگ‌های رباتیک از سوی اریک آدامز (Eric Adams) شهردار شهر نیویورک بوده است.

آنها به دنبال جزئیات بیشتر از نقش سگ در عملیات فروریختن پارکینگ بودند و از پلیس خواستند اطلاعات دقیق ارائه دهند، که به تعیین اینکه آیا حضور سگ رباتیکی که مقامات می‌گویند واقعاً نیاز است، کمک می‌کنند.

در یک جلسه توجیهی رسانه‌ای، شهردار شهر و سایر مقامات نیز گاهی اوقات سگ رباتیک را هل می‌دادند تا نشان دهند که این ربات می‌تواند بایستد.

سگ رباتیک در عملیات فروریختن پارکینگ

زمانی که پارکینگ فروریخت، گروه نجات به همراه یک سگ رباتیک که دپارتمان آن را برگ(برگ) می‌نامد در همان نزدیکی بودند و به سرعت محل حادثه می‌رفتند. به گفته‌ی لورا کاوانا (Laura Kavanagh)، شهردار و کمیسر آتش‌نشانی، تیم از دوربین حرارتی روی سگ استفاده می‌کنند تا مشخص شود که آیا کسی در آوار گیر است یا خیر و همچنین اجزای ساختاری ساختمان‌ها را بازرسی کنند.

مجموعه‌های رباتیک می‌توانند فیلمی را از آنچه در محل می‌بینند را برای کنترل‌کننده‌های خود پخش کنند، اما این فیلم ضبط نمی‌شود، بنابراین هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شهردار شهر نیویورک با اشاره به حضور یک سگ رباتیک در عملیات عملیات فرو ریختن یک پارکینگ می‌گوید: نقش سگ رباتیک در حادثه فروریختن پارکینگ در نیویورک استفاده از آنها را توجیه می‌کند.

بخوان  واتس‌اپ بتا دستیار هوش مصنوعی را برای چت‌ها معرفی می‌کند – در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است

آدامز به دنبال توجیهی برای پیوستن سگ‌ها علاوه بر سایر فناوری‌هایی است که اوایل این ماه معرفی شد. او معتقد است که از راه حل برای جلوتر نگه داشتن پلیس از مجرمان در شهر نیویورک است.

انتهای پیام



منبع

به غیر از سگ‌های رباتیک، حتی په‌پادها نیز به محل اعزام شدند، اما این اداره از تمجید از نقش آنها خودداری کرد. استفاده از سگ‌های رباتیک به دلیل قیمت بالایشان نیز مورد بحث‌برانگیز است. این سگها که به قیمت 75 هزار دلار خریداری شدند، برای افزودن قابلیتهای خاص تغییر یافتند و هزینه آنها به 250 هزار دلار افزایش یافت.

سگ‌های رباتیکی که وارد اداره پلیس شده‌اند متعلق به شرکت بوستون داینامیکس(Boston Dynamics) هستند. سگ رباتیک آنها که اسپات (Spot) نام دارد برای استفاده در موقعیت‌های نامطلوب طراحی شده و مجهز به قابلیت‌ها و حسگرها است.

در اوایل ماه میلادی جاری، اداره پلیس نیویورک از پیوستن دو سگ رباتیک به نیروهای خود خبر داد، اقدامی که با انتقاد از فعالان حقوق بشر با اشاره به نگرانی‌های نظارتی همراه بود.

با این حال، این فناوری متقاعد نشده است. پیوستن سگ‌های رباتیک به دلیل ترس از نظارت و تجاوز به حریم خصوصی افراد مورد انتقاد قرار گرفته است. فعالان حقوق بشر می‌گویند که سگ‌های رباتیک ابزاری مفید برای نشان دادن آتش هستند اما از آن توسط پلیس را توجیه نمی‌کنند.

با این حال، ویدئوهایی از غلتیدن سگ رباتیک در این مکان در رسانه های اجتماعی منتشر شده است که کاربرد آن در طول عملیات را زیر سوال می‌برد.