آغاز یک پیاده‌روی فضای تاریخی

به گفته ناسا، چهار آرایه جدید پیش از این در پیاده‌روی‌های قبلی نصب شده و دو آرایه دیگر در سفرهای آتی بر روی سکوها، نصب خواهند شد.

در پخش زنده این پیاده‌روی که از طریق وب‌سایت ناسا تماشا می‌شود، فیلم‌هایی از دوربین‌هایی هستند که برخی از آنها به خود فضانوردان متصل می‌شوند و می‌شوند و یکی از مفسران ناسا نیز برای حضار شرح می‌دهند که فضانوردان در هر مرحله چه می‌شوند. همچنین چشم‌انداز شگفت‌انگیز از زمین در فاصله‌ی ۲۵۰ مایلی (۴۰۲ کیلومتری) پایین‌تر از ایستگاه قابل رویت است.

برای شناسایی آسان فضانوردان در طول پیاده‌روی فضایی باید بدانید که با لباسی با نوارهای قرمز ظاهر شده است در حالی که النیادی لباسی ساده و بدون علامت به تن دارد.

این دو همراه با وارن هوبورگ(Warren Hoburg) فضانورد ناسا و آندری فدیایف(Andrey Fedyaev) فضاینورد روسی در روز سوم مارس به این ایستگاه مداری رسیدند.

النیادی اوایل این ماه در توییتی نوشت: انتخاب شدن به عنوان اولین فضانورد عرب برای پیاده روی فضایی افتخار و مسئولیت بزرگی است. او افزوده است که مشتاقانه منتظر تا نماینده کشور است این سفر استثنایی باشد که نسل‌هایی از فضاهای نوردانی قبل از شروع آن را ادامه دهند. در همین حال، بوون هشتمین پیاده‌روی فضایی خود را آغاز کرد. آخرین پیاده‌روی که انجام داد ۱۲ سال قبل در ماموریت دیگری انجام شد.

آغاز یک پیاده‌روی فضای تاریخی

سلطان النیادی سمت راست، استیو بوون سمت چپ

فضانوردان همچنین تجهیزات آنتن باند S را جمع‌آوری کرده و برای ایجاد فضای بین‌المللی باز می‌گردانند.

ناسا پوشش زنده این پیاده‌روی فضایی را در ساعت ۷:۴۵ صبح به وقت محلی شرقی(۱۵:۱۵ به وقت ایران) امروز جمعه ۲۸ آوریل آغاز کرد.

استیو بوون(Steve Bowen) فضانورد ناسا و سلطان النیادی(Sultan Alneyadi) همتای اماراتی او پیاده‌روی فضایی خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کردند.

انتهای پیام



منبع

بوون و النیادی از هوابند کوئست(Quest) خارج شدند و آماده ساختن آرایه‌های خورشیدی ارتقاء یافته در آینده در سمت راست ایستگاه فضایی می‌شوند.

پیاده‌روی فضایی اما حوالی ساعت ۹:۱۵ صبح به وقت منطقه شرقی(۱۶:۴۵ به وقت ایران) آغاز شد که حدود ۶.۵ ساعت به طول انجام خواهد شد. ابتدا بوون از هوابند خارج شد و به دنبال او النیادی در ساعت ۱۷:۱۲ هوابند را ترک کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، النیادی با آمدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی و رقم زدن اولین پیاده‌روی فضایی توسط یک فضانورد عربی، تاریخ ساز شد.

بخوان  برخی اطلاعات ابررایانه نسل جدید چین لو رفت