کاربردهای نانو تکنولوژی در زندگی | 1biti

اکسید زیرکونیم که در صنعت بیشتر با اسامی مانند زیرکونیا شهرت داشته و شناخته می‌شود، ماده‌ای با کاربردهای بسی… افزايش توان محاسباتي بوسيلة نانوتکنولوژي، ترسيم وضعيت شبکه های ماکروملکولی را در محيط‌هاي واقعي ممکن مي‌سازد. اينگونه شبيه‌سازي‌ها براي بهبود قطعات کاشته‌شدة زيست‌سازگار در بدن و جهت فرآيند کشف دارو، الزامي خواهدبود. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید. به طور مشابه، نانوذرات مغناطیسی هدفمند در حال توسعه هستند، که تنها هنگام استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی قابل مشاهده نخواهند بود، بلکه با استفاده از هیپرترمی سلول ها را از بین می برند.

  • فناوری نانو کاربردهای متعددی در زمینه های موادغذایی، دارو، تشخیص پزشکی، بیوتکنولوژی، الکترونیک و کامپیوتر، حمل و نقل، انرژی، محیط زیست، مواد، هوافضا، امنیت ملی و… دارد.
  • در ابعاد خیلی خیلی کوچک نیروهای فیزیکی، رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند.
  • سطح آب در محلی که دو قطعه شیشه به یکدیگر نزدیک‌تر هستند بالاتر است.
  • استفاده از طیف نانوتکنولوژی در زمینه های الکترونیک, پزشکی و نوری و همچنین زیست شناسی, محاسبات, ارتباطات و مهندسی شامل می شود.
  • همچنین باعث کاهش مصرف سوخت در وسایل نقلیه و نیروگاه‌ها از طریق احتراق با راندمان بالاتر و کاهش اصطکاک می‌شود.
نانوحامل ها به عنوان حامل دارو برای شیمی درمانی مورد استفاده قرار می گیرند، که مستقیماً دارو را به تومور و یا تامین خون منتقل می کنند، در حالی که بافت سالم را حفظ می کنند. همان طور که داروها مجله خبری 1 بیتی پیش می روند، ممکن است نیاز به تشخیص همزمان چندین مشخصه زیستی برای شناسایی سرطان برای انتخاب درمان داشته باشد. سنسورهای پایه نانومقیاس و نانوسیم ها می توانند بیومارک های سرطانی را تشخیص دهند.

بخوان  متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران ، بهترین دکتر تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی تهران پذیرش24 | 1biti

محصولات

تمامی حقوق این وب سایت برای شرکت داده پرداز همراه ایرانیان محفوظ است. و هزاران هزار کاربرد متنوع دیگر در بخش های مختلف زندگی روزمره انسان. معالجه سرطان با استفاده از روش فتودینامیک بر اساس نابودی سلول های سرطانی به وسیله لیزر.

مودم های رومیزی هواوی

این احتمال وجود دارد که فناوری نانو، مانند سایر فناوری‌های قبل از آن، در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی تغییرات عمده‌ای ایجاد کند. اگرچه محصولات ساخته شده توسط فناوری نانو در ابتدا اقلام لوکس یا تخصصی گران قیمت خواهند بود، اما با افزایش در دسترس بودن، بازارهای بیشتری تأثیر این تکنولوژی را احساس می‌کنند. برخی از فناوری‌ها و مواد ممکن است از رده خارج شوند و منجر به این شود که شرکت‌های متخصص در آن زمینه‌ها اعلام ورشکستگی کنند.

معرفی مرکز آبکاری نانو در تهران و کرج

تا سال ۱۹۸ ، با توسعه میکروسکوپ تونل زنی روبشی که می تواند اتم های منفرد را “ببیند”، فناوری نانو مدرن آغاز شد. به تعریف ساده فناوری نانو علم، مهندسی و فناوری است که در مقیاس نانو انجام می شود ، یعنی حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر. فناوری نانو ممکن است روش‌های به دست آوردن و استفاده از انرژی را دگرگون کند. به طور مثال این احتمال وجود دارد که فناوری نانو با کاهش هزینه ساخت صفحات خورشیدی و تجهیزات مرتبط، انرژی خورشیدی را اقتصادی تر کند در نتیجه دستگاه‌های ذخیره انرژی کارآمدتر می‌شوند. فن آوری نانو برای ارائه یک روش جدید و بهبود یافته برای تشخیص و درمان سرطان طراحی شده است. دستگاه های مقیاس نانو می توانند با مولکول های بیولوژیکی بزرگ روی سطح و داخل سلول های درگیر در سرطان تعامل داشته باشند.

بخوان  روش تست سرعت اینترنت ؛ بهترین سایت ها و برنامه ها برای سنجش سرعت دانلود 1 بیتی

http://118amoozesh.ir