نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ | 1biti

خاصیت مویینگی توانایی یک مایع برای حرکت در یک فضای بسیار باریک در خلاف جهت نیروی گرانش است. سطح آب در محلی که دو قطعه شیشه به یکدیگر نزدیک‌تر هستند بالاتر است. هر چقدر فضای بین دو قطعه شیشه کوچک و کوچک‌تر شود، سرعت حرکت آب افزایش می‌یابد. با گسترش روزافزون جمعيت و افزايش ميزان ساختوساز و همچنين به دليل محدود بودن منابع و مصالح مصرفي، تقاضا براي استفاده از مصالح جديد در صنعت ساختمان افزايش پيدا كرده است.

  • فناوری های سبز برای کنترل آلاینده ها و فاضلاب هم یک جهش بزرگ است.
  • ساخت مبلمان یا لوازم داخلی خانه (با کمک نانوفیبر‌های کربن) با ۳۵ درصد میزان اشتعال‌پذیری کمتر.
  • فناوری نانو در ساخت لوازم پزشکی منجر به تولید لوازمی با کارایی بالاتر و ساختار مناسب تر شده است.
  • ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مرتبط با فناوری‌نانو یکی از اولویت‌های اصلی متولیان فناوری‌نانو در ایران بوده‌است.

به عنوان مثال گروه صنعتی اسنوا با بومی سازی لوازم خانگی به عنوان صنعت پیشران در ایران چند وقتی است که در زمینه نانو سرمایه گذاری کرده‌ و امید دارد با کمک این تکنولوژی، فعالیت‌های خود را از نو بازسازی کند. نانو تکنولوژی یا فناوری نانو در علوم مختلف مثل پزشکی، مهندسی، محاسبات، رباتیک، تولید و غیره کاربرد دارد و می‌تواند … از هم‌اکنون بازار بزرگي براي بکارگيري مواد جديد در محصولات فعلي در حال شکل‌گيري است.

http://118amoozesh.ir

محدوديت‌هاي شديد سوخت براي حمل بار به مدار زمين و ماوراي آن، و علاقه به فرستادن فضاپيما براي ماموريتهاي طولاني به مناطق دور از خورشيد ، کاهش مداوم اندازه، وزن و توان مصرفي را اجتناب‌ناپذير مي‌سازد. مواد و ابزارآلات مجله خبری 1 بیتی نانوساختاري، اميد حل اين مشکل را بوجود آورده‌است. هر گونه باز نشر محتوا و اطلاعات نمایه شده در بانک های تحت اختیار این مرکز تنها به منظور استفاده علمی و غیر تجاری با ایجاد پیوند به تارگاه SID و ذکر منبع مجاز است.

بخوان  هوش مصنوعی چیست و از ادغام با AV چه بهرهای میبرد 1 بیتی

نانوفناوری

مودم همراه یکی از محصولات پر فروش هواوی است که به دلیل کیفیت مناسب آن با استقبال ویژه ای از سوی مردم قرار گرفته است. تولید لباس و پارچه های ضد لک، ضداشتعال، ضدآب و ضد چروك (با استفاده از نانوالياف). این شاخه به مطالعه تشكيل ساختارهای كربنی سيليكون و مواد غيرآلی و فلزی می پردازد که در آن، كاربرد مواد نانومتری در الكترونيك، مغناطيس و ابزارهای نوری مورد مطالعه قرار می گيرد. البته وی در آن روز بخصوص، هرگز نامی از «نانو» نبرد بلکه تنها اشاره ای داشت بر امکان بررسی ابعاد بسیار ریز مواد در علم. او در مورد بهره برداری از فعل و انفعالات چرخش های کوانته شده، نوعی “منطق چرخش” صحبت کرد که فقط اکنون مورد مطالعه قرار گرفته است.

فشار چیست؟ – در فیزیک و به زبان ساده

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای نانو ذرات استفاده از آن ها برای انتقال داروهای شیمی درمانی است که برای درمان سرطان به کار می رود. با کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها، در یک مساحت ثابت از تراشه، می‌توان تعداد بیشتری از ترانزیستورها را جای داد که در نتیجه منجر به افزایش سرعت محاسبات می‌شود. همچنین با کوچک‌تر شدن ابعاد ترانزیستورها انرژی مصرفی آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده که در نتیجه آن گرمای کمتری توسط تراشه نیز تولید می‌شود.

فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن