تکنولوژیهای جدید چه تغییراتی در زندگی ما ایجاد کردهاند؟ 1 بیتی

در واقع شبکههای اجتماعی از هوش مصنوعی برای انتخاب محتوا استفاده میکند و بههمین دلیل بیشتر پستها یا محتواهایی را به شما نمایش میدهد که ممکن است آنها را بپسندید. مصرف پهنای باند خارجی و واردات پهنای باند که در اختیار مجموعه و افراد خاصی در داخل کشور است نیز به حداقل می رسد. واقعاً نام این کار را چه می توان گذاشت؟ گرفتن پول از تولیدکنندهها به نظر راحت میرسد، اما حقیقت این است که برای دانشمندان واقعاً سخت است که به شیوهای نظاممند این کار را انجام دهند. در واقع کاری که انجام میشود، ارایه مثالهایی در قالب دادهها به الگوریتم است.

همانطور که وزارت آموزش و پرورش مدل تلفیقی را برای مدارس ارائه کرده است که با استفاده از شبکه شاد و حضور دانش آموزان به صورت نوبتی در محیط مدرسه را برنامه ریزی کرده اند در دانشگاه ها نیز این مدل قابل اجرا است تا ترم آتی را با کمترین آسیب اجرا کنیم. با توجه به فعالیتهایی که خارج از کشور علیه ایران و در حوزه سایبری رخ داده، باید پیش از اینکه فعالیت خرابکارانهای رخ دهد، تدبیری را در نظر گرفت. اما شاید باور نکنیم که هم اکنون یک اتفاق خنده دار در حال رخ دادن است! با عملیاتی شدن طرح اینترنت داخلی در ایران، حتی در صورتی که اینترنت در فضای جهانی به هر دلیلی با مشکل مواجه شود، کاربران در داخل کشور می توانند از شبکه ملی استفاده کنند.

سوال اساسی این است که اگر این حق وجود دارد، چرا باید به جای گوگل که به روز ترین الگوریتم های جست و جوی دنیا را دارد از سایت دیگری استفاده کنیم؟ اتصالهای اقتصادی: شما چیزی را دریافت میکنید که بابت آن پول دادهاید. مسائل سیاسی به کنار شما ببینید که چقدر از شریانهای اقتصادی در بستر اینترنت در حال گذران روزگار هستند. آنچه که تجربه کردیم، به نقل از منابع مختلف بیش از 3600 میلیارد تومان خسارت وارد آورد، نتبلاکس اما آمار این قطع ارتباط را در اصلاحیه دوم خود 60 میلیون دلار خسارت روزانه اعلام کرد. وزیر ارتباطات اعلام کرده که قرار نیست اینترنت قطع شود و مردم می توانند در کنار اینترانت از اینترنت هم استفاده کنند.

محیط قابل مشاهده ناقص در حالتی اتفاق میافتد که حسگرها نویزدار و نادقیق باشند یا اینکه بخشی از حالت در دادههای حسگر وجود نداشته باشد. مجموعه داده های برچسب گذاری شده ای که می توان با کمک آن ها الگوها را شناسایی و داده های جدید را برچسب گذاری کرد. آیا واقعا پروژه شبکه ملی اطلاعات به تنهایی ارزش بیش از 19 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را دارد؟ وی افزود: حتی اگر شیوع کرونا تداوم داشته باشد، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمام پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا، برگزاری کلاس ها امکان پذیر است. در سال 1995 ، آخرین محدودیت های استفاده از اینترنت حذف شدند و با ایجاد نقاط دسترسی به شبکه NSFNET شبکه ملی بنیاد ملی از رده خارج شد تا امکان هماهنگی بیشتر بین ISP ها فراهم شود. تعریفی که برای این شبکه در قانون برنامه پنجم توسعه و شورای عالی فضای مجازی وجود دارد، به قدری سخت و سنگین بود که ترجیح دادیم اصلا به آن اشاره نکنیم و خیلی ساده اینترنت ملی را خودمان توضیح بدهیم.

نحوه قطع دسترسی به اینترنت جهانی و تشکیل اینترانت ملی در جزئیات متفاوت است. یک خط تست راهآهن معلق با انرژی جدید که شبیه به یک پاندای غول پیکر است، در چنگدو استان سیچوان چین دیده شده است. اولین اصلی که باید یاد بگیریم «شفاف سازی» است. کره جنوبی که حالا پرسرعتترین اینترنت جهان را دارد تا همین ۱۰ سال پیش به دلیل قوانین داخلی در فهرست کشورهای اصلی سانسور کننده اینترنت معرفی میشد. نگاه از یک قاب و تاکید بر روی این که تنها تصمیم من درست است، نتیجه اش می شود سروش، گپ و بله! در اجرای سیستم خبره، موتور همانند یک انسان بر اساس پایگاه دانش، استدلال میکند. فرهنگ موضوعی است که تغییرات را بسیار سخت میکند. اقدامات این محققان به نقطه نظر غیر سمبلیک (non-symbolic) که توسط نخستین محققان سایبرنتیک در دهه 1950 مطرح شده بود، جانی دوباره بخشیده و استفاده از نظریه کنترل در هوش مصنوعی را باز معرفی کرد. ورود و خروج از gate way ( گمرک اطلاعات) کشور کاهش پیدا خواهد کرد. مهمترین اصلی که در شبکه ملی اطلاعات نادیده گرفته میشود، فرهنگ سازی است. با راه افتادن شبکه ملی اطلاعات، داده ها در داخل کشور محفوظ خواهند ماند، و به دلیل حذف واسطه غیر ضروری، سرعت اینترنت نیز چند برابر خواهد شد.

بخوان  انواع تاب های باغی برای محوطه سازی ویلا

یکی از جنبههای مهم این طرح، بعد اقتصادی آن است که هم به نفع دولت و هم به نفع مردم است. چقدر اینترانت می تواند امنیت زندگی خصوصی مردم را تامین کند؟ این سرویس ها می توانند موسیقی را بر اساس علایق شما توصیه کنند یا پیشنهاد دهند. توسعة دیگری که دارای تأثیر بزرگتری است، به کمتر از دویست سال پیش باز می گردد ـ یعنی جایگزین کردن قدرت اندامیانسان و حیوانات با نیروهای خورشیدی غیراندامییا ذخیره و بازیافت شده: زغال سنگ، نفت، برق و نیروی هسته ای.نیروی باد ـ هوا ـ فقط در دریا می توانست به نحو مؤثر مورد استفاده واقع گردد و عقب نشینی قطعی سبک زندگی قدیم، تا قرن پانزدهم اتفاق نیفتاد، یعنی هنگامیکه تکنولوژی دریایی و تفوق دریایی بر اوضاع جهان مسلط شد. ممکن است این تعاریف به گونهای شکل گیرد که تا جایی که ممکن است استفاده عادی از این کلمات را نشان دهد، اما این دیدگاه خطرناکی است. رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان همچنین روز دوشنبه درخصوص چالش اصلی در آموزش مجازی به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: زیرساخت ضعیف اینترنت، تهیه تجهیزات مورد استفاده دانشجویان و اساتید و عدم مطالعه و برنامه ریزی لازم در خصوص شیوه های صحیح و استاندارد آموزش الکترونیکی از چالش های اصلی است که نیاز به اصلاح آنها برای دوره بعدی این سیستم آموزشی است.

فاضلی تصریح کرد: برای ترم آینده نیز برنامه ریزی شده در قالب همکاری هایی که با وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی داریم، الگوی تلفیقی (حضوری و مجازی) را معرفی کرده و از آنها بخواهیم به سمت این سیستم حرکت کنند. با وجود ترسهای اولیه مبنی بر تسلط رباتها بر انسان که به از دست دادن شغل بسیاری از انسانها منجر میشود، AL با این هدف طراحی و توسعه داده میشود که به بشر خدمت کند. امروزه دیگر تردیدی در مورد وابستگی وجودی ـ اگزیستانسیال23ـ روزافزون انسان، بر اساس شرایط محیطی جدیداً ساخته شدة او وجود ندارد؛ یعنی دوام جسمانی و بدنی انسان مستلزم عملکرد منسجم کشت و کار گیاهان مولد نیرو، دستگاههای تأمین آب، نظامهای ارتباطی و اطلاعاتی، صنایع شیمیایی و غیره است. شبکهای که مکمل اینترنت است و در عین حال که برای دسترسی مردم به اینترنت را تسهیل میکند، سعی دارد تا از وابستگی به دیگران هم دور باشد. وابستگی اقتصاد اینترنتی به دولت اشتباه محض است، کدام شرکت بزرگ اینترنی دنیا به دولت وابسته است؟ یعنی هر کدام از این بخش ها سازوکار خاص خود را دارد بدون اینکه بر دیگری تأثیری بگذارد.

بر اساس گزارش مجله Nature، الگوریتمی در ایالات متحده با ضایع کردن حق بیماران سیاه پوست، سفید پوستان را در اولویت درمان برخی بیماریها قرار میداد. ضمن اینکه قرار نداشتن سرور سایت ها و سرویس های خدماتی و ارتباطی مبتنی بر اینترنت در داخل یک کشور یعنی بازی با اقتصاد، فرهنگ و امنیت آن کشور. سیستم بر اساس آخرین بازخورد به اصلاح توصیههای خود ادامه میدهد(چه کاربر توصیه را پذیرفته باشد و چه نپذیرفته باشد و آنچه بعد از آن اتفاق افتاده است). اگر دو ایرانی در فاصله یک قدمی هم بخواهند به یکدیگر پیام دهند و ارتباط اینترنتی برقرار کنند، ابتدا باید پیام آنها هزاران کیلومتر آن طرف تر، یعنی به آمریکا رفته و پردازش شود و بعد از آن دوباره به داخل کشور بیاید و به دست طرف مقابل برسد!

بخوان  10 دلیلی که تکنولوژی شما آن چیزی نیست که می‌تواند باشد

کشورهای زیادی هستند که از اینترنت ملی استفاده میکنند، اما در شیوه اجرایی آن باهم تفاوت دارند. در شبکه ملی اطلاعات، اصلا بحث احراز هویت هم وجود ندارد، یعنی شبکهای نیست که تک تک افراد برای ورود به آن، مجبور به احراز هویت باشند! واقعا میتوان گفت که طرح صیانت مثل سیمانکشیدن روی ترکهای سدی است که آب فراوانی پشتش جمع شده. نمایندگان مجلس ایران با بررسی طرح محدودیت اینترنت و پیامرسانها بدون ارجاع به صحن علنی مجلس و بر اساس اصل 85 قانون اساس این کشور موافقت کردند. وب سرفینگ یا وب گردی در چنین شرایطی بنابه لتنسی سیگنال و منابع شبکه بسیار مطلوب نمیباشد اما دانلود فایلها بر خلاف دیگر کاربردهایش که مبتنی بر زمان آنی نیستند میتواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد که سرعت بالای خود را به خوبی نشان میدهد. در نتیجه باعث می شود دانشجویان با خیالی آسوده و بدون هزینه یا هزینه حداقلی، محتوای آموزشی را دریافت کنند. وی ادامه داد: زمانی که فشار هزینه خرید اینترنت برای خدمات آموزشی از بین برود، کیفیت آموزش بالا رفته و انگیزه و استقبال دانشجویان از آموزش مجازی بیشتر می شود. امّا امروز این فهرست شامل شرکتهایی است که خدمات دیجیتال ارائه میدهند؛ دارایی آنها بسیار ناچیز است، در حالی که ارزش سهام آنها بسیار بالاست؛ بخش بسیار کوچکی از کل نیروی کار را در اختیار دارند؛ و آنچه به عنوان سود به دست میآورند حیرتآور است.

او اعلام کرده است که سرویس اینترنت ماهواره ای برای کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه مانند عراق و افغانستان که از زیرساخت لازم بهره مند نیستند رایگان خواهد بود. نایب رئیس شورای عالی فضایی با بیان اینکه پرتاب ماهواره خیام را با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و فضای خوب حاکم در روابط ایران و روسیه توانستیم انجام دهیم، گفت: مهمترین موضوع این است که ما قرارداد خرید ماهواره را تبدیل به قرارداد انتقال تکنولوژی کردیم. در تمام دنیا این چالشها با شرکت اصلی مادر که خصوصی میشود وجود دارد، ما نیز برای حل همین چالشها حضور داریم. بوده که افزایش سرعت را تا حد باور نکردنی با آن تجربه نموده ام. اینترنت داخلی باعث افزایش سرعت اینترنت میشود. در شبکه اجتماعی کلابهاوس نیز که به اندازه دیگر شبکههای اجتماعی سابقه ندارد، در دقیقه ۲۰۸ روم یا همان اتاق صحبت ایجاد میشود. هر زمان که از سرویس ترجمه آنلاین گوگل یا دیگر سرویسهای مشابه استفاده کنید یا به صورت آنلاین با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و یا به جستجو در سطح وب بپردازید، از فناوری های هوش مصنوعی استفاده کردهاید. به جز تعداد محدودی از دانشگاه ها که زیرساخت آموزش مجازی داشتند، اکثریت آموزش مجازی معارف اسلامی از سوی این نهاد برگزار شد و بیش از ۱۷ میلیون آزمون در ترم جاری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هفته نامه «فجازیست» در ادامه نوشت: اما در همین مرحله لازم است، ترمزتان را بکشیم و بعد از پیشنهاد اینکه بهتر است یک لیوان آب خنک بخورید که عصبانیت از دست دادن اینترنت جهانیتان کم شود، بگوییم در این شماره فجازیست همراه ما باشید تا از چم و خم اینترنت ملی باخبر شوید و بگوییم ماجرا اصلا هم آنطوری که فکر میکنید، نیست. خیلی از درگاههای پرداخت یا سایتهای تماشای آنلاین فیلم به اینترنت ملی وصل هستند و دسترسی به آنها از خارج از کشور امکانپذیر نیست. به دلیل اهمیت بالای موضوعات ذکر شده، کشورهای پیشروی دنیا در حال تکمیل و یا توسعه شبکه ملی اطلاعات خود هستند.

زرین پال اعلام کرد که میزان تراکنش آن از 100 هزار تراکنش به 8 هزار کاهش یافته، تخفیفان 90 درصد کاهش فروش را تجربه کرده و درآمد شرکت پست جمهوری اسلامی نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است. اما هیچ مقامی در جمهوری اسلامی تا به امروز به صورت شفاف و روشن از این طرح با مردم صحبت نکرده است. چندی نگذشت که بحث اینترنت ملی در افکار عمومی به صورت گسترده مطرح شد و با حمایت و مصاحبه های مختلف مقامات جمهوری اسلامی روبه رو شد. کدام کشورها اینترنت ملی دارند؟ در رتبه چهارم همچنان کره جنوبی قرار دارد، اما عربستان سعودی و کویت هر کدام با دو پله صعود در رتبههای پنجم و ششم قرار گرفتهاند.

بخوان  هرگز هوش مصنوعی خود را گم نکنید دوباره

شبکه ملی اطلاعات را که با نام اینترنت ملی هم صدا میزنند، یک پروژه برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در کشور است. رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان تصریح کرد: پس از اینکه اینترنت ملی شود، حمایت از مراکزی که در حوزه آموزش آنلاین فعالیت می کنند نیز حائز اهمیت است. نگارنده انکار نمی کند که شبکه ملی اطلاعات می تواند در سرعت و کاهش هزینه های ملی تاثیر بگذارد. ولی الان جریان مردمی و ارتباطش با دنیای اینترنت مثل یک جریان خروشان آب است که نمیتوان جلوی آن را به این راحتیها گرفت. یعنی قبل از اینکه مردمش طعم آن را بچشند، جلوی آن را گرفتند. با این وجود تمام کابلها سرعت یکسانی را به شما ارائه نمیدهند و برخی از آنها سرعت بیشتری را نسبت به کابلهای دیگر ارائه میدهد. احتمالا برای شما هم عجیب باشد، اما آمریکا هم اینترنت ملی دارد، آمریکا اینترنت ملی با عنوان «زیرساخت ملی اطلاعات» (NII) را با هدف پردازش اطلاعات با کیفیت بالا و گردش آزادانه اطلاعات در فضای قانونی و جلوگیری از کارهای خرابکارانه در بخشهای حساس امنیتی به راه انداخته است. فاضلی ادامه داد: در صورتی که ما شبکه ملی اطلاعات را داشته باشیم، مجموعه هایی که خدمات اینترنت ارائه می کنند، می توانند به قیمت بسیار پایین یا رایگان به آموزش عالی خدمات دهند.

وزیر ارتباطات در مصاحبه ای کسانی که از لفظ اینترنت ملی استفاده می کنند را نا آگاه خواند و اعلام کرد که این افراد نمی خواهند دستاورد جوانان سایت 1biti ایرانی را ببینند. یعنی با این تعریف آنچه که ما در آبانماه تجربه کردیم، اینترانت، شبکه ملی اطلاعات و یا در تعریف عموم اینترنت ملی بود. هوش مصنوعی به هوشی که یک ماشین از خود نشان میدهد و یا به دانشی در کامپیوتر که سعی در ایجاد آن دارد گفته میشود. آوردن تعریفی برای اینکه چه چیزی را ربات می نامیم، کمی سخت می باشد، اما به طور کلی می توان گفت ربات ها ماشین هایی هستند که برای انجام یک سری کارها به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک، از قبل برنامه ریزی شدهاند. شما بدون عینک یا سنسور ممکن است یک میز، یک نوشته و یا حتی یک نمای طبیعی را ببینید و در کنار خود حس کنید، در حالی که واقعیت ندارد و تنها به کمک تکنولوژی ظاهر شده است. تکنولوژی یا استاندارد وات آپ به این شکل کار می کند که از طریق فرستادن سیگنال های رادیویی می تواند قدرتی تا نهایتا ۱۰ وات را به گجت هوشمند شما منتقل سازد؛ قدرتی که برای شارژ کردن تمام گجت های الکتریکی، مانند اسمارت فون و ابزارهای پوشیدنی کافیست.

سال ۱۸۶۶: در این سال کابل دیگری جایگزین قبلی شد که سرعت آن ۸۰ برابر کابل سال ۱۸۵۸ بود و میتوانست در هر دقیقه ۸ کلمه را منتقل کند! ماجرای اینترنت ملی و حواشی آن مدت هاست که تایید و تکذیب می شود. انگلستان هم با اینکه اینترنت ملی راه انداخته بودند، اما در ابتدا آن را چندان جدی نمیگرفتند، تا اینکه با افشاگریهای «ادوارد اسنودن» معلوم شد چقدر امنیت فضای مجازی پایین است و باید برایش فکری کرد. ولی اینترنت ملی را طراحی و اجرا کرد و با اصلاح کردن قوانین بر اساس آن، فضای مجازی امنی برای اقتصاد خودش ایجاد کرده است. سوال اصلی و اساسی اینجاست که وقتی مردم در نسخه اولیه این طرح، هفت روز تمام قطع ارتباط با جهان را تجربه کرده اند؛ چگونه می توانند که نام این پروژه را اینترنت ملی خطاب نکنند؟