تکنولوژی یک معنا دارد: تخریب خلاقانۀ جهان 1 بیتی

بهکارگیری هوش مصنوعی در بازیهای کامپیوتری سبب شده است تا شخصیت بازی بتواند رفتار شما را بیاموزد، به حرکات شما در بازی پاسخ داده و عکسالعملهای دور از انتظاری از خود نشان دهد. هوش مصنوعی در حوزههای مختلف برای ارائه بینش در مورد رفتار کاربر و ارائه توصیههایی بر اساس دادهها استفاده میشود. بر اساس یک نظریه، اینکه کسی زبانی را فهمیده است یا نه فقط به رفتار او بستگی ندارد بلکه به پیشینهٔ او نیز مرتبط است و هنگامی میتوان گفت کسی زبانی را حقیقتاً فهمیده است که در محیطی که آن زبان حاکم است آموزش دیده باشد و در عمل بخشی از جامعهٔ آن زبان بوده و در تعاملات گویشوران آن زبان شرکت داشته باشد. در سال های اخیر ، GANها نشان داده اند که چگونه سیستم های یادگیری ماشینی که به مقدار کمی از داده های برچسب خورده تغذیه می شوند ، می توانند مقادیر عظیمی از داده های تازه را برای آموزش خود تولید کنند.این رویکرد می تواند به ظهور یادگیری تقریبا نظارتی منجر شود ، جایی که سیستم ها می توانند بیاموزند که چگونه می توانند وظایف خود را با استفاده از داده های برچسب خورده کمتری نسبت به آنچه که امروزه برای سیستم های آموزشی با استفاده از یادگیری نظارت شده ضروری است ، انجام دهند.

به دلیل پیچیدگی تصمیمات پزشکی، کاربرد سیستم های اطلاعاتی جهت پشتیبانی از این تصمیمات افزایش یافته است. پس از برقاری ارتباط با ISP به راحتی میتوان با استفاده از برنامه Ping بسته های اطلاعاتی را از طریق اینترنت از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر را انتقال دادو رفت و برگشت داده ها را کنترل کرد. تکنولوژیهای اطلاعاتی در قرن بیستویکم سرعت تغییر جوامع را افزایش دادهاند. در روش کانکشنیست، برای این منظور یک شبکهٔ عصبی ایجاد میشود و سپس این شبکهٔ عصبی با دیدن یک به یک حروف الفبا آموزش دیده و به تدریج کارایی آن افزایش مییابد اما در روش سیمبولیک، برای دستیابی به این هدف برنامهای نوشته میشود که هر یک از حروف اِسکنشده را با ویژگیهای هندسی حروف الفبا مقایسه نماید و بدین ترتیب بر اساس ویژگیهای هندسی حروف را تشخیص دهد. سپس پاسخ پیشنهادی مشتری را برای کارشناس مرکز تماس تولید و ارسال میکند.

بدین ترتیب، براساس این نظر، انسان نه تنها مرعوب تکنولوژی نمیشود بلکه بر نوع و چگونگی به کارگیری و بهرهوری از آن چیره میشود. این روزها همه جا صحبت از «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence) است که به طور مخفف با عنوان AI از آن یاد میشود. اگر بهترین دادهها را در یک صنعت رقابتی داشته باشید، حتی اگر همه از تکنیکهای مشابه استفاده کنند، بهترین دادهها برنده خواهند شد. در یادگیری تقویتی ، سیستم تلاش می کند تا بر اساس داده های ورودی خود پاداش را به حداکثر برساند ، اساساً روند آزمایش و خطا را طی می کند تا اینکه به بهترین نتیجه ممکن برسد.نمونه ای از یادگیری تقویت کننده ، شبکه Deep Q درGoogle DeepMind است که برای بهترین عملکرد انسان در انواع بازی های ویدیویی کلاسیک استفاده شده است. حال برای انتخاب بهترین کانال وای فای، به آدرس آی پی مخصوص به خود نیاز دارید.

باید در نظر داشت که زاویهٔ دید، جهت، شدت نور و میزان تضاد رنگ یک شییٔ نسبت به اطراف و عواملی از این دست میتوانند بر تحلیل این اطلاعات تأثیرگذار باشند و این موضوع فرآیند ادراک را دشوارتر مینماید. با توجه به اینکه این پروژه هنوز در ابتدای راه است، انبوهی از دادهها را بهصورت کلی در اختیار دارد و به گفتهی سازندگان این یک روند تجربی است و با گذشت زمان و درنظر گرفتن تمایل مردم، امکان استفادهی بهتر از دادههای موجود فراهم میشود. با گذشت زمان ، شرکت های بزرگ فناوری ، مانند گوگل و مایکروسافت ، به سمت استفاده از تراشه های تخصصی متناسب با مدلهای یادگیری ماشین و همچنین اخیراً آموزش استفاده کرده اند. حسین میگوید: “در گذشته فرصتهایی وجود داشت که یک فرد کشاورز، بتواند پیشرفت کند و به سمت تولید و نهایتا خدمات پیش برود. ساختن یک سیستم تشخیص تقلب با پنج لایه پنهان در گذشته غیرممکن بود. با استفاده از این فناوریها، به رایانهها میتوان برای انجام وظایف خاص با پردازش مقادیر زیادی داده و تشخیص الگوهای موجود در دادهها آموزش داد. شکلی منعطف از هوش که قادر به یادگیری نحوه انجام امور فراوانی می باشد ( از کوتاه کردن مو تا ساخت صفحات گسترده).

بخوان  هفت راه برای اختراع مجدد تکنولوژی خود

عملکردهایی با سطح بالا کار را برای هماهنگ کردن مجموعه های زمانی متفاوت، جایگزین کردن برون هشته ها با ارزش های درون یاب، فیلتر سیگنال های نویز، تبدیل متن خام به کلمات و خیلی از کارهای دیگر را راحت تر می کند. مدل های هوش مصنوعی نیاز به تنظیمات CPUs, GPUs, و FPGAs در محصول نهایی دارند. تأثیر قابل توجه این زبان ها بر روی توسعه هوش مصنوعی از جمله توانایی های آن ها به عنوان ابزارهای فکر کردن است. ای او تی و AI با هم یعنی “هوش متصل” و نه فقط دستگاه های متصل شده. جف بزوس به همراه نامزد خود در سال ۱۹۹۴ شركت آمازون را تأسیس كرد و بلافاصله یك برنامه نویس حرفه ای به نام “كافان” را تشویق كرد تا در این شركت استخدام شود. همین نکته کافی است تا همگان تلاش کنند اطلاعات خود را در این موضوع به روز نگه دارند. در این آزمون، ارزیاب سؤالاتی را برای دو شرکتکننده شامل یک انسان و یک ربات مطرح میکند اما برای وی مشخص نیست که کدام یک از دو شخصیتِ مورد سؤال انسان است و کدام یک ربات و او تلاش میکند تا با توجه به پاسخ سؤالات، انسان را از کامپیوتر تشخیص دهد.

راه هایی که شاید به جذابی تخیلات نشان داده شده در سینما و ذهن عموم مردم نباشد، اما در زندگی روزمره کاربردهای بسیاری دارد. خودروهای هوشمند: شاید تا به حال ندیده باشید که کسی هنگام رانندگی روزنامه یا کتاب بخواند اما در آینده به احتمال زیاد خواهید دید زیرا خودروهای بدون راننده در آینده به زندگی روزمرهٔ انسانها وارد خواهند شد. با این توضیحات شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا اصلا هوش مصنوعی اهمیت دارد و تمرکز بسیاری از افراد بر روی این سیستم است؟ این زبان شییٔگرا عمدتاً بر ایجاد قابلیتهای سطح بالای مورد نیاز در پروژههای هوش مصنوعی کاربرد دارد.

شفقنا- تصاویر هوایی از طلوع آفتاب در کربلا در روز عاشورا با تکنولوژی تصویربرداری ۳۶۰ درجه را در زیر می سایت 1biti بینید. از نظر مقایسه با دیگر ترندهای هوش مصنوعی هم در حالی که تصاویر دال-ای در اغلب موارد واقعگرایانهتر هستند، تمرکز میدجورنی بر خلق آثار هنری متفاوت است. ما در آستانه دستیابی به شبکه هایی عصبی هستیم که می توانند تصاویر واقع گرایانه را نموده یا صدای شخصی را به شکلی کاملا دقیق و شبیه در بیاورند. پس از دستیابی به نتیجهٔ مطلوب، سیستم میتواند موقعیتهای ایجادشده در این بازی و تصمیمات خود را ذخیره کند تا اگر بعداً دوباره با موقعیتی مشابه مواجه شد، بتواند تصمیمی که قبلاً اتخاذ نموده را به کار گیرد. پژوهشهای هوش مصنوعی از دو روند مجزا، و در برخی جنبهها متقابل، پیروی میکنند که عبارتند از Symbolic (روش بالا به پایین) و Connectionist (روش پایین به بالا) که در روش سیمبولیک تلاش میشود فقط هوش و ادراک مغز از علائم و نمادها را شبیهسازی و تقلید نماید و به همین دلیل این روش را Symbolic مینامند اما روش کانکشنیست تلاش میکند تا با ایجاد شبکههای عصبی مصنوعی، ساختار مغز را شبیهسازی نماید و از این روی این روش Connectionist نامیده میشود. در این مورد تنها از هوش مصنوعی عصبی یا همان شبکههای عصبی استفاده میشود.

از سنسور های مجموعه زمان برای تبدیل عکس به متن استفاده می شود، اپلیکیشن های متلب و انواع دیتا ها به طرز ویژهای زمان مورد نیاز برای پردازش دیتا را کاهش می دهند. همه تصور میکنیم که در گذشته همه چیز کثیف و بدبو بود و سوال این است که چگونه انسانها زنده مانده و در همان سنین کودکی به دلیل انواع بیماریها جانشان را از دست نمیدادند. در لیست سال 2011 فوربس، “بیل گیتس”، بنیانگذار شرکت مایکروسافت که سال گذشته رتبه دهم جهان را به دست آورده بود در رتبه پنجم جهان قرار گرفته و جوانترین فرد قدرتمند جهان نیز موسس 27 ساله شبکه اجتماعی فیس بوک معرفی شده است. اپل و مایکروسافت هم با 4 و 2 درصد از آرا به ترتیب در رتبه های هشتم و نهم قرار دارند. هلسینکی پایتخت فنلاند در میان برترین شهرهای جهان از نظر نوآوری و تکنولوژی رتبه چهل و ششم را به دست آورده است و رتبه این شهر نسبت به سال 2017 تغییری نکرده است.

تا کنون کمپانی گوگل بیشترین سهم بازار جستجو را به خود اختصاص داده بود اما آمازون به عنوان جستجوگر کالایی که انبار خاص خود را دارد، میتواند سهم زیادی از جستجوهای کالا در گوگل را کاهش دهد. مطالعه ای که توسط چهار گروه از متخصصین در سال 2012/13 انجام پذیرفت، نتیجه گیری شد که شانسی 50 درصدی برای واقعیت بخشیدن به هوش مصنوعی عمومی میان 2040 و 2050 وجود دارد، آن ها افزودند که تا سال 2075 این احتمال به 90 درصد هم خواهد رسید. می توان به نتایج بهتری در این زمینه رسید. دکتر امین کرمی، اعلام کرده اند که این دستگاه را بر روی انسان می توان آزمایش کرد. با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل رسانه های اجتماعی از طریق الگوریتم های موجود می توان به اهداف مشخصی رسید.

بخوان  فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

این سیستم های یادگیری ماشینی از داده های عظیمی تغذیه می کنند که برای انجام اعمال خاص بکار گرفته می شوند. سیستم های هوش مصنوعی مربوط به رانندگی، مانند الگوریتم های هوش مصنوعی یکپارچه هستند و در مواردی مثل یادگیری ماشین و دستگاه و یادگیری عمیق در محیط های پیچیده، اتوماسیون را فعال می کنند. فرقی ندارد که هوش مصنوعی در درون دستگاه یا بیرون دستگاه باشد، سیستم کسب و کار یا کلود باشد. هوش مصنوعی سرانجام می تواند تأثیر چشمگیری در مراقبت های بهداشتی داشته باشد ، و به رادیولوژیست ها کمک می کند تا تومورها را تشخیص بدهند و به محققان در یافتن توالی های ژنتیکی مربوط به بیماری ها و شناسایی مولکول هایی که می توانند به یافتن داروهای مؤثرتری کمک کنند ، یاری می رساند.آزمایشاتی در مورد فناوری مرتبط با هوش مصنوعی در بیمارستانها در سراسر جهان انجام شده است. به طور مثال از روندهای موجود در صنایع گرفته تا فعالیتهای تجاری کسبوکارها و حتی پلتفرمهای ارتباطجمعی. دستیار شخصی مجازی: Siri ،Google Now و Cortana دستیارهای شخصی هوشمندی هستند که به ترتیب در پلتفرمهای اندروید، آیاواس و ویندوز در اختیار کاربران قرار دارند. این نوع هوش مصنوعی در تشخیص زبان و گفتار همیار مجازی سیری (Siri) در اپل، در سیستم های تشخیص بصری خودروهای اتوماتیک، در موتورهایی که محصولات را بر اساس پیشینه خرید شما ارائه می دهند مشهود است.

طبق این گزارش میزان درآمد دنیای مجازی (AR و VR) سالانه ۱۷ درصد افزایش مییابد و تا سال ۲۰۲۵ از ۱۸۰ میلیارد دلار فعلی به ۳۹۰ میلیارد دلار در جهان خواهد رسید. جنرال موتورز اخیراً اعلام کرده است که تا سال 2019 یک ماشین بدون راننده یا فرمان یا ترمز ساخته خواهد شد ، و فورد نیز نوید به انجام این کار تا سال 2021 داده است. هوش مصنوعی در حسابداری و امور مالی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است که قابل اهمیت میباشد. همانطور که گفته شد ، یادگیری ماشینی زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی است و به طور کلی به دو دسته اصلی تقسیم می شود: یادگیری نظارت شده و بدون نظارت. عملیات بازاریابی دیجیتال در هسته اصلی توانایی های شرکتهای امروزی قرار دارد. ایمیل یا پست الکترونیکی یکی از مهمترین قابلیتهایی است که سایتها و شرکتهای مختلف به کاربران میدهند. به بیان دیگر، به لطف این فناوریها میتوان در آینده نهچندان دور شاهد رباتهای سخنگو و یا وبسایتهایی باشیم که با استفاده از گفتار، کاربران را راهنمایی میکنند. این زیرمجموعه بر حل مسائل خاص، بر یکی از چند روش ممکن، بر استفاده از ابزارهای کاملا متفاوت، یا بر رسیدن به کاربردهای خاص متمرکز بودهاند. یکی دیگر از راههای دسترسی به اینترنت در آمریکا، اتصال به WIFI عمومی در مغازهها، رستورانها و …

به عبارت سادهتر، اینترنت همه چیز (IoE)، مجموعهای هوشمند از ارتباطات میان افراد، سیستمهای پردازشگر، دادهها و اشیاء است که میتوانند در دنیای ما به راحتی جابجا شوند، در این چنین شبکهای میلیاردها دستگاه نظیر حسگرها به کار گرفته میشوند تا به سنجش و اندازهگیری محیط بپردازند و دادههای آنها از طریق شبکههای عمومی و یا خصوصی در دسترس است، تمامی این دستگاهها میتوانند از طریق پروتکلهایی نظیر TCP/IP به همدیگر متصل شوند. در مقابل، روشهای عمومی قرار دارند که در مورد دامنهٔ وسیعی از مسائل و اهداف قابلاستفاده هستند. اغلب آنها با پتانسیل وسیعی ایدهها را تبدیل به محصول میکنند. Learning (یادگیری): در هوش مصنوعی چند روش یادگیری مطرح است که یکی از سادهترین آنها آزمون و خطا است. این مهندس ارشد گفت: «هوش مصنوعی از پردازش زبان طبیعی برای درک توضیحات متنی که در پشت هر کد خطا وجود دارد استفاده میکند. همچنین در گزارش شبکه برق چین آمده است: هنگامی که یک خرابی تجهیزات در شبکه توزیع ولتاژ پایین در منطقه رخ میدهد، پایانههای محاسباتی فوراً عملکرد خود ترمیمی را از جمله مکانیابی خودکار خطا، جداسازی خطا و بازیابی برق آغاز میکنند. مابین هوش مصنوعی به عنوان یک هدف، هوش مصنوعی به عنوان یک رشتهٔ تحصیلی دانشگاهی، و یا هوش مصنوعی به عنوان مجموعهٔ فنون و راه کارهایی که توسط مراکز علمی مختلف و صنایع گوناگون تنظیم و توسعه یافتهاست باید تفاوت قائل بود.

بخوان  سئو وردپرس چیست؟

این دستیارهای مبتنی بر متن، کار خود را با استفاده از تشخیص کلمات کلیدی در درخواست مشتری و نشان دادن واکنش متناسب با آن انجام میدهند. مراقبتهای امنیتی: چک کردن چندین نمایشگر که به دوربینهای کنترلکننده امنیتی متصل هستند کار خستهکنندهای است به نحوی که فرد پس از مدتی دقت اولیهٔ خود را عملاً از دست میدهد و از همین روی آموزش دادن کامپیوترها در این زمینه کار بسیار معقولی به نظر میرسد و این در حالی است که امروزه کامپیوترها قادرند تا خطرات امنیتی را تشخیص داده و در صورت نیاز به مراجع ذیربط اطلاع دهند. Turing Test که در سال ۱۹۵۰ توسط Alan Turing معرفی شد، آزمونی است که توانایی یک سیستم کامپیوتری در نشان دادن رفتارهای هوشمندانهٔ مشابه انسان را مورد سنجش قرار میدهد. تعریف مذکور موید آن است که نوآوری تنها یک مرحله در چارچوب فعالیتهای صنعتی و نیاز بازار است. برای جلوگیری از این حالت سعی کنید ارتباط اینترنتی تمام دستگاههای دیگر را موقتا قطع کنید و تنها با یک دستگاه به اینترنت وصل شوید و اقدام به تست سرعت کنید. بزرگترین پیشرفت در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی در سالهای اخیر در زمینه یادگیری ماشینی بویژه در زمینه یادگیری عمیق بوده است.این امر تا حدودی با دسترسی آسان داده ها انجام شده است ، اما حتی بیشتر از آن با انفجار در قدرت محاسبات موازی در سال های اخیر ، که در طی این مدت استفاده از خوشه های GPU برای آموزش سیستم های یادگیری ماشینی رواج بیشتری یافته است.این خوشه ها نه تنها سیستم های بسیار قدرتمندتری را برای آموزش مدل های یادگیری ماشین ارائه می دهند ، بلکه اکنون به عنوان خدمات ابری از طریق اینترنت نیز به طور گسترده ای در دسترس هستند.

طرح درس در این آموزش به نحوی در نظر گرفته شده است که هم برای دانشجویان مقطع کارشناسی و عموم علاقه مندان مفید باشد و هم افرادی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و یا آزمون دکتری را دارند، بتوانند از این فیلم های آموزشی، برای منظور خود استفاده نمایند. اگرچه می توانید در خانه برای ساخت آرایه GPU تلاش کرده و آموزش یک مدل یادگیری ماشین را شروع کنید ، احتمالاً ساده ترین راه برای آزمایش خدمات هوش مصنوعی از طریق ابر است. باید توجه داشت، این نوع هوش مصنوعی هنوز بهصورت واقعیتی دور از ذهن است؛ زیرا در حال حاضر ابزارهای موردنیاز برای ساخت آن در دسترس نیستند که دلیل آن میتواند این باشد که حتی مغز انسان هنوز بهصورت یک جعبه سیاه است و انسان همچنان تا فهمیدن و درک معنی واقعی و درست هوش فاصله دارد.

در نمایشگاه CES امسال علاوه بر ۶۵۰۰ رسانه، حدود ۱۸۰ هزار نفر از ۱۵۵ کشور گوناگون نیز حضور داشتند تا محصولات جدید ۴۵۰۰ شرکت فناوری را تماشا کنند. اتوماسیون، پلتفرمهای مکالمه، رباتها و ماشینهای هوشمند را میتوان با مقادیر زیادی داده ترکیب کرد تا بسیاری از فناوریها را بهبود بخشد. ردههای بعدی نیز متعلق به روبیکا با ۲۶ میلیون، سروشپلاس با ۲۳ میلیون، فیسبوک با ۱۷/۲ میلیون، بله با ۷ میلون، گپ با ۵ میلیون، ایتا با ۳ میلیون، لینکدین با ۲/۷ میلیون و توییتر با بیش از ۲ میلیون کاربر، دیگر پلتفرمهای اجتماعی پرکاربر در میان ایرانیان هستند. هایپر اتوماسیون بر وظایف و فرآیندهای قابل خودکارسازی تمرکز دارد و اغلب از آن به عنوان مرحله اصلی بعدی تحول دیجیتال یاد میشود. مشكل اصلی آزمونهای از این قبیل در این نكته نهفته است كه هوش میتواند درجات مختلفی داشته باشد. هوش مصنوعی محدود کاربردهای زیادی دارد: تفسیر بازخوردهای ویدئویی ِهواپیماهای بدون خلبان که کار بازرسی زیرساخت هایی از قبیل لوله های نفت را انجام می دهند، سازماندهی تقویم های کاری یا شخصی، پاسخ به پرسش های ساده ی حوزه خدمات مشتری، کمک به رادیولوژیست ها جهت شناسایی تومورها در عکس ها، تشخیص خرابی ها در آسانسورها با استفاده از داده هایی که دستگاه های IoT گرداوری کرده اند و بسیاری دیگر.