سئو وردپرس چیست؟

این تگ های شامل h1، h2، h3، h4، h5 و h6 و در واقع تیترهای یک محتوا هستند. به عنوان مثال ساختار عنوان را با سرنویس H1 و تیترهای اصلی را با سرنویس H2 بنویسید. راستی اگر شما هم فروشگاه اینترنتی دارید، نگاهی به مقاله «8 نکته برای آموزش سئو سایت فروشگاهی» بیندازید. آموزش سئو تقریبا فرایندی تجربه محور است. بعضی اوقات کد بد باعث میشود که یک سایت برای هر نسخه از URL یک تگ کنونیکال متفاوت بنویسد اطمینان حاصل کنید که URLهای خود را به خصوص در تجارت الکترونیکی و سایتهای CMS محور بررسی کنید. 5. تولید آدرسهای URL مختلف توسط CMS سایت.

اين ابزار مجانى است و به راحتى تگ كانونيكال را در هر صفحه ى را به شما نشان خواهد داد. در اینجا چند مورد کنونیکال آورده شده است که نشان میدهد چه زمانی باید از این تگ برای شناسایی محتوای تکراری و مطابقت با بهترین روشها برای سئو استفاده کنید. برای آنکه هیچ شکی در شما باقی نماند چند دلیل مهم دیگر را با هم بررسی میکنیم. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با مطلب را به کاربران نمایش میدهد. اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدای همین مطلب یک خط کد OG نمایش داده شد. اگر آدرسی که برای صفحات شبیه به هم درج شده با نسخهای که در نقشه سایت قرار گرفته متفاوت باشد، عملا همه زحمات ما هدر میرود.

اگر این صفحات را کنونیکال کنید، موتورهای جستجو ایندکس نمیکنند و آنها را نادیده میگیرند. اگر دو صفحه محتوای مشابه در وب سایت خود دارید یا محتوایی در سایت خود دارید که در سایت دیگری نیز استفاده میشود، باید یک URL کنونیکال تنظیم کنید. محتوای تکراری یا Duplicate Content به معنای وجود دو یا چند URL متفاوت با محتوای دقیقا یکسان یا تقریبا شبیه به هم است. در نتیجه در سایت شما به اشتباه چند صفحه کپی شده و تکراری Crawl میشود. مفهوم بودجه خزیدن یا crawl budget (تعداد صفحاتی که گوگل از طریق مکانیسم خزیدن در یک روز از سایت شما جمع آوری می کند) به ما می گوید گوگل بی وقفه در تلاش برای خزیدن در میان همه صفحات سایت ما نیست. پیشنهاد می شود برای فراگیری مفهوم و چگونگی استفاده صحیح از تگ های h به مقاله زیر مراجعه کنید. درک مفهوم و کاربرد تگ کنونیکال یکی از سختترین بخشهای یادگیری سئو است. هنگام بررسی تگ کنونیکال مواردی وجود دارد که برای سئو موفق باید به آنها توجه کنید. همچنین اگر از وردپرس استفاده میکنید، هنگام آپلود بخش «توضیح مختصر» را با توضیحات مرتبط پر کنید تا در Caption تصویر نمایش داده شود. اگر خزندههای جستجو بیش از حد محتوای تکراری مشاهده کنند، ممکن است برخی از مطالب منحصر به فرد شما را از دست بدهند، همچنین تکرار در تعداد بالا ممکن است توانایی رتبهبندی شما را کاهش دهد.

شما به عنوان یک کارشناس سئو کنترل کاملی بر سئو داخلی سایت خود دارید و با انجام صحیح آن، می توانید موجب پیشرفت سایت خود شوید. Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگان Google و Microsoft هستند که به شما امکان می دهد وب سایت خود را برای فهرست بندی به موتورهای جستجوی آنها ارسال کنید. در صفحاتی از تگ کنونیکال استفاده کنید که محتوای آنها دقیقاً یا تا حد نسبتاً زیادی مشابه یکدیگر است و احتمال جریمه شدن توسط موتورهای جستجو به خاطر محتوای تکراری وجود دارد. آیا تگ کنونیکال به صفحه درست اشاره میکند؟ آیا صفحه canonical tag دارد؟

اما سؤال اینجاست که چه زمانی از تگ کنونیکال استفاده کنیم و چه زمانی از ریدایرکت 301؟ نکته جالب توجه در این قسمت اینجاست که شما میتوانید به سایتی خارج از سایت خود هم کنونیکال بدهید و این مورد برای کسانی مناسب است که دارای چند وبسایت مختلفت برای خودشان هستند. اینجاست که تگ canonical به کمک شما میآید. در مثال مربوط به ست کردن آدرس کنونیکال، یک لینک غیرکنونیکال را به یک صفحهی کنونیکال ارجاع دادیم، اما آیا یک صفحه باید یک تگ کنونیکال برای خودش هم داشته باشد؟ میتوانید از تگ کنونیکال به صورت خود ارجاع هم استفاده کنید یعنی اگر در میان چند صفحه با محتوای تکراری قرار است یک صفحه اصلی وجود داشته باشد، میتوانید در این صفحه هم از تگ canonical استفاده کنید و در واقع صفحه را به خودش ارجاع دهید، با این کار به نوعی به گوگل اعلام میکنید این صفحه اصلیترین صفحه سایت در رابطه با محتوای مشابه است. پیش از این در مقاله سئو عکس در رابطه با بهینه سازی تصاویر وب سایت به طور کامل توضیح دادیم. نکات مهم در رابطه با نگارش متادیکریپشن شامل موارد زیر است. اگر شما یکی از نکات سئو را نادیده بگیرید، به همان نسبت سایت شما سقوط می کند و این موضوع در دنیای پر رقابت امروزی می تواند بسیار نگران کننده باشد.

به این دلیل که بیشتر CMS ها پارامترهای URL را بدون تغییر در محتوا امکان پذیر می کنند. البته این موضوع بیشتر بهخاطر مسائل امنیتی است؛ چرا که وبسایتها امکان ویرایش کد را در بدنه سایت برای کاربران فراهم کردهاند. به این موضوع کنیبالیزیشن می گویند. حدود 47% کاربران از سایت که بیش از دو ثانیه لود شدن آن طول می کشد خارج می شوند. 6. متادیکریپشن دو صفحه متفاوت نباید شبیه به هم باشد. سئوی منفی در اغلب موارد توسط رقبا و برای تخریب جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو به کار می رود تا اقدامات مثبت شما را بی اثر کند و میزان بازدید سایت شما را کم کند. با اضافه و کم شدن محتوا یا تغییر در تعادل لینکسازی خارجی، ممکن است صفحه کانونی از نظر گوگل تغییر کرده و آدرس دیگری در نتایج جستجو نمایش داده شود (مثلا تا امروز http بوده و از این به بعد https دیده شود) با این اتفاق جایگاه ما از دست نمیرود ولی همه ابزارهای آمارگیر سردرگم میشوند.

پس سعی می کنیم متا دیسکریپشن جذاب بنویسیم. آموزش: چگونه کوکیها را در کروم مسدود کنیم؟ در نگاه اول شاید این موضوع صدق کند ولی باید بدانید به کار بردن هر یک، تأثیر متفاوتی بر نتیجه دارد. شاید در اکثر مواقع کپی تصاویر، به اندازه کپی متن خطرناک نباشد. تا قبل از حضور کنونیکال در صفحه، لینک گرفتن صفحات جانبی برای ما خطرناک بود ولی با استفاده از آن عملا از نظر گوگل همه لینکها به نسخه اصلی ارجاع داده میشوند. به عنوان نمونه اگر همه امیدتان شبکههای اجتماعی باشد، ممکن است به خاطر فیلتر شدن شبکه اجتماعی مورد نظر یا اصلا حذف شدن بیدلیل حسابتان، همه کسب و کارتان از بین برود!

بخوان  همه چیز درباره ی فناوری نانو و کاربردهای نانو تکنولوژی شرکت شیمی صنعت رشد | 1biti

رایج ترین تکنیک های کلاه سیاه شامل پر کردن صفحه از کلمات کلیدی، پنهان سازی، خرید لینک انبوه و شبکه های لینک سازی است. در تعریف این روش میتوان اینطور بیان کرد که استفاده از آن، چیزی بین کلاه سیاه و کلاه سفید نیست، بلکه این روش شامل تکنیکهایی میشود که اگر موتورهای جستجو متوجه استفاده از آنها شوند، سایت را جریمه خواهند کرد، اما سئوکارانی که از این روش استفاده میکنند، اعتقاد دارند که مرتکب خلافی در حد کلاه سیاه نشدهاند! هرچه مقالات بیشتری در این دسته بندی منتشر شود، تعداد این صفحات هم اضافه می شوند، اما در هر حال همه این صفحات 1 به بعد…

اگرچه گوگل، صفحات وب سایت ها را مانند انسان نمی بیند، اما راه هایی برای درک ظاهر یک صفحه یا پر بودن آن از تبلیغات و پنجره های پاپ آپ وجود دارد و همه این موارد در طول پروسه رتبه بندی مورد توجه قرار می گیرد. زیرا در جایگاههای بالاتری قرار میگیرد. اما گوگل به خوبی به این تفاوت توجه کرده و هر یک را مجزا از هم در نظر میگیرد. گاهی بعدها برای سایتتان SSL میگیرید و سایت روی https نیز اجرا میشود؛ اما فراموش میکنید که هنوز نسخه http آن نیز موجود است. افزونه Permalink Manager Pro به شما کمک میکند تا پیوند های دائمی خود را تمیز و مرتب نگه دارید و به شما کنترل کامل روی URL هر پست را به صورت جداگانه میدهد. در صورت خالی گذاشتن متن متا، موتور های جستجو بخشی از متن را به عنوان متن توضیحات متا انتخاب می نمایند. تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو منجر به تمرکز بیشتر روی کاربر شده است، البته برخی نکات مثل کلمات کلیدی و توضیحات متا هنوز مهم هستند زیرا جستجوگر از آن ها استفاده می کند تا صفحه را به درستی تشخیص دهند. به عنوان رسانه اصلی کسب و کارتان روی وب سایت کار کنید، سپس به عنوان رسانههای فرعی و کمکی، به سراغ شبکههای اجتماعی بروید.

من چندین سایت دیده ام که متد canonical، فقط برای دیدن صفحه اصلی آنها از نتایج جستجو در صفحه اصلی خود به مقاله ای اشاره دارد. گوگل یک خزیدن اولیه از صفحه را انجام می دهد و آنچه را که پیدا می کند فهرست می کند. در زیر تب Advanced، میتوانید فیلد Canonical URL را تغییر دهید تا به منبع اصلی محتوای خود اشاره کند. اجازه دهید این راهنمای مفصل را با تعریف سئو شروع کنیم. چه بخواهید با برنامه نویس خود برای رفع خطاهای سایت خود کار کنید یا با توسعه دهندگان وب صنعت SEO ما همکاری کنید، ممیزی کارآمدترین قدم اول و نقطه شروع قبل از اجرای بهینه سازی های فنی است که تأثیر مثبتی بر وب سایت شما دارد. پاسخ ساده است: اگر دلایل فنی برای ریدایرکت وجود داشته باشد شما همیشه باید یک تغییر مسیر دهید. برای ثبت سایت خود و نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز می توانید از این ویدیو استفاده کنید ، ویدیو به زبان انگلیسی است اما بسیار ساده و روان توضیح داده که می تونید خیلی ساده سایت خودتون رو در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید. 6. برای جذابیت بیشتر می توانید از اعداد، ایموجی و کاراکترهای دیگر استفاده کنید.

اگر تعداد صفحاتی از سایت شما که محتوای یکسانی به کاربر نمایش می دهند و باعث ایجاد کنیبالیزیشن می شوند زیاد باشد، گوگل علاوه بر تگ کنونیکال به مواردی دیگری مثل لینک سازی داخلی و نقشه سایت هم توجه می کند و با توجه به همه این فاکتورها صفحه اصلی را تشخیص می دهد. یک اقدام ضروری در سئوی سایت، ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول است. دلیل دوم هم این است که یک عبارتی که در محتوای صفحه شما وجود دارد اما در متا دیسکریپشن نوشته نشده است را کاربر سرچ کند؛ در این صورت الگوریتم مرغ مگس خوار جهت راهنمایی کاربر، متن صفحه را جایگزین توضیحات متا می کند.

بعد از خواندن این مقاله، اولین چیزی که برای آنالیز سئو یک سایت بررسی میکنید استفاده درست از تگ Canonical است! توجه داشته باشید چیزی به نام سئو وردپرس یا سئو سایت وردپرسی وجود ندارد. همانطور که از نام این الگوریتم پیداست، به تازه بودن محتوا اهمیت بسیار می دهد. پس از مشخص کردن تمام این موارد، اهداف بلندمدت و کوتاهمدت سایت خود را مشخص کنید. SEOFriendlyAltText نشان میدهد متن جایگزین تحت قانون معلولیت آمریکا برای افرادی که قادر به مشاهده تصاویر خود نیستند الزامی است. آمار سایت Search Engine Land نشان می دهد، توضیحات متای صفحات تا 63 درصد احتمال کلیک کردن را بالا می برند. به طور کلی برای کانونی سازی صفحات میتوان از کد زیر استفاده کرد. راه اول این است که برای هر نوع از یک محصول صفحه ای جداگانه ساخته شود و در نتایج گوگل ایندکس شود. موتورهای جستجو عناوین درج شده را تجزیه و تحلیل می کنند و درصورت مشابهت عنوان دو صفحه با هم احتمال حذف هر دو صفحه از نتایج وجود دارد. بتوانیم در قالب 155 کاراکتر و با تکرار یک یا دو بار از کلمه کلیدی کلیک کاربران را دریافت کنید.

در نهایت میتواند رقابت را حذف کند. به طور کلی وبلاگ به شما کمک می کند تا به صورت اختصاصی تر بر کلمات کلیدی خود متمرکز شوید بنابراین از این فرصت به خوبی استفاده کنید. فراموش نکنید که باید به صورت دورهای robots.txt را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که صفحات موردنظرتان توسط موتور جستجو ایندکس میشوند. با توجه به اینکه موارد تکراری صفحه اصلی بسیار رایج است و ممکن است افراد از بسیاری جهات به صفحه اصلی شما لینک دهند که شما نمی توانید آن را کنترل کنید، معمولاً بهتر است برای جلوگیری از مشکلات پیش بینی نشده تگ کنونیکال را در الگوی صفحه اصلی خود قرار دهید.

سئو تکنیکال از این نظر بسیار حائز اهمیت است که اگر از وبسایت شما از لحاظ فنی بهینه نباشد گوگل آن را نمیبیند و درنهایت صفحات سایت شما در لیست نتایج گوگل نمایش داده نمیشود. این تگ هیچ تاثیری در محتوای صفحه، تجربه کاربر و نحوه نمایش آن ندارد در نتیجه کاربر متوجه حضور یا عدم حضور Canonical در صفحه نمیشود. ممکن است چنین به نظر برسد که اساس کار تگ canonical و ریدایرکت ۳۰۱ شبیه به هم است. سپس برروی آیکن کیف کلیک کرده و به بخش پیشرفته بروید و آدرس مورد نظر خود را در قسمت URL متعارف (Canonical) وارد کنید. این فریم ورک در سال 2015 به بازار نرم افزار معرفی شد و دقیقا از ان زمان هم در حوزه کاربردی خود گسترش یافت. در صورتی که طول توضیحات بیشتر از این مقدار باشد، در صفحه نتایج تنها به اندازه ۱۶۰ کاراکتر از آن نمایش داده میشود. تصویر زیر بریدهای از توضیحات گوگل در مورد تاثیر این تگ است. چرا باید از تگ کنونیکال استفاده کنیم؟ صفحه اصلی که قصد داریم به موتورهای جستجو معرفی کنیم نباید تگ کنونیکال داشته باشد.

بخوان  افزایش ۳برابری سرعت اینترنت در سال آینده/وضعیت اینترنت ثابت مطلوب نیست 1 بیتی
اگر URL کنونیکال به درستی استفاده شود، موتورهای جستجو فقط همان منبع را فهرست میکنند، به این معنی که میتوان از موارد تکراری محتوایی seo در اصفهان جلوگیری کرد. حتی اگر تگ کنونیکال به درستی اجرا شود، باز هم این احتمال وجود دارد که گوگل صفحات اصلی را نادیده بگیرد و نسخه های دارای پارامتر را ایندکس کند. اما باز هم این اتفاق می افتد. احتمالاً صد بار شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک ابزار حیاتی برای بازاریابی دیجیتال است ، اما حتی اگر درک اساسی از آنچه در پی دارد ، داشته باشید ، باز هم درک خوبی از این موجود پیچیده و چند وجهی نخواهید داشت.

چطور می تونیم سئو تکنیکال رو در یک محتوا پیاده کنیم؟ برای قسمتهای مختلف سایت از چه فرمت تصویری استفاده کنیم؟ چه زمانی باید از تگ کنونیکال استفاده کنید؟ اگر در صفحه تگ کنونیکال وجود داشته باشد باید بتوانید آن را پیدا کنید. براي مثال اگر url هاي x و y و z يكسان باشند، و x نسخه ی اصلی باشد، مشكلي پيش نمايد اگر url ايكس را هم به خودش کنونیکال بزنید. را برای خودش تنظیم کند؟ توییتر به همین روش کار می کند. به صورت کلی شما با انتخاب یکی از افزونه های سئو ذکر شده در پیشخوان مدیریت سایت خود تمام ابزارهای لازم برای سئو سایت را در اختیار خواهید داشت و می توانید خودتان متخصص سئو شوید.

زیرا موفقیت در سئو بستگی مستقیم با میزان رقابت در کلمات هدف دارد. قبل از شروع روش های بهینه سازی دیسکریپشن لازم به ذکر است که با توجه به اطلاعاتی که گوگل منتشر کرده بهینه سازی و نوشتن توضیحات به صورت مستقیم بر روی سئوی وب سایت مورد نظر تأثیری ندارد اما با توجه به آنچه که تجربه ثابت کرده است از این طریق می توان افراد بسیاری را به سمت وبسایت خود بکشانیم تا در میان هزاران وبسایتی که در هر حوزه و زمینه کاری ما وجود دارد وب سایت ما را برای مطالعه انتخاب کنند. 7. اجرای سایت روی HTTP و HTTPS به طور همزمان. قبل از اجرای یک تگ کنونیکال که به صفحه دیگری اشاره دارد، یک مدیر وب ابتدا باید تصمیم بگیرد که آیا محتوا در واقع یکسان است یا خیر. در اینجا تصمیم گرفته ایم در کنار بازاریابی آنلاین ، به مباحث سئو و افزایش ورودی گوگل بصورت تخصصی بپردازیم. و از کجا متوجه شویم که در گوگل ثبت شده ایم ؟ اگر می خواهید از قیمت سئو مطلع شوید و بدانید کدام کلمه رقابت بسیار بالایی دارد و یا چگونه می توانید اطلاعات کاملی در مورد هزینه های انجام پروژه های بهینه سازی وبسایت به دست آورید، در این مقاله به خوبی شرح داده ایم.

یک روش دیگر برای جلوگیری از ایندکس چنین صفحاتی و همچنین بهینهسازی بودجه خزش ساخت و مدیریت فایل robots.txt است. یکی از اشتباهات رایج اشاره دادن تگ کنونیکال به URLی است که یا بلاک شده (توسط robots.txt) است یا روی noindex تنظیم شده است. البته این نکته در این موضوع وجود دارد که این ستارهها در میزان سئو ویدئوها تاثیر ندارد اما معمولا کاربر با دیدن ستارههای کم ویدئو مایل به کلیک کردن بر روی آن ویدئو نخواهد بود. اما به طور کلی گوگل به مفید و جذاب بودن توضیحات متا توجه زیادی می کند. همچنین، تجزیه و تحلیل دقیق برای اطلاعات استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا را بررسی کنید. توجه به این نکته ضروری است که استفاده از ابزارهای مختلف سئو سایت نیازمند به داشتن دانش تخصصی و تجربه کافی در این حوزه است و استفاده اشتباه از هر کدام از این ابزارها میتواند نتیجه عکس داشته باشد پس اگر در زمینه سئو سایت اطلاعات کافی ندارید برای بهبود وضعیت سئو سایتتان از یک کارشناس سئو خبره کمک بگیرید. اگر مطمئن نیستید که باید ریدایرکت 301 انجام دهید و یا یک متد canonical را تنظیم کنید. سرعت بارگذاری صفحات خود را افزایش دهید. چک کنیم که آیا ربات های گوگل در ارزیابی صفحات سایت مشکلی داشته اند یا نه.

Alternate page with proper canonical tag؛ صفحاتی که با تگ کنونیکال به آدرس دیگری ارجاع داده شدهاند و از نظر گوگل آدرس پیشنهادی کاملا مناسب بوده است. ارائه محتوای مناسب و مرتبط مهم ترین فاکتور در سئوی سایت های آموزشی است. یکی از رایج ترین مشکلاتی که مدیران وردپرس با آن مواجه هستند، پیوندهای یکتای نامرتب یا غیرحرفه ای است. تگ عنوان صفحه یا همان Meta Title، عبارتی است که در نتایج سرپ به کاربران نمایش داده می شود و از مهم ترین پارامتر های سئو داخلی است. تگ کنونیکال فقط به گوگل میگوید این صفحه اصلی من نیست و صفحه اصلی را به گوگل نشان میدهد تا در صفحه نتایج جستجو (SERP) آن را به نمایش دربیاورد. براي يك انسان، همه ي اين URL ها نشان دهنده ی يک صفحه يكسان است، اما براي يك ربات جستجو، هر يك از اين URL ها يك صفحه ی مجزا محسوب ميشود. اين تگ از بروز مشكلاتي مانند محتواهاي يكسان يا “تكراري” در چند url جلوگيري ميكند. در یک صفحه چند آدرس به عنوان صفحه اصلی معرفی نکنید. به خاطر داشته باشید که نسخههای غیر کنونیکال آن صفحه ممکن است واجد شرایط رتبه بندی نباشند و اگر صفحات بیش از حد متفاوت باشد، موتورهای جستجو تگ کنونیکال را نادیده میگیرند.

جامعه کاربری گسترده: وردپرس یک نرم افزار متن باز است. برای اینکه متن شما خسته کننده نباشد، توصیه می شود که از ساختار مجهول استفاده نکنید و از آوردن جزئیات بلا استفاده خودداری کنید. قیمت آن کمی بالاست (99.95 دلار در ماه) اما برخی از امکانات آن به صورت محدود و رایگان در دسترس است. به همین دلیل به راحتی می توان گفت نسخه رایگان این افزونه نیز در زمره بهترین افزونه های سئو وردپرس قرار می گیرد و امکانات خوبی دارد. در حال حاضر ابزار تحلیلی جت سئو به صورت رایگان ارائه شده و پیوسته امکانات جدیدتری به آن اضافه خواهد شد. در این صورت موتورهای جستجو دچار مشکل میشوند. وقتی از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده میکنید، نه کاربران و نه crawlerها، اصلاً صفحه قدیمی را نمیبینند و مستقیماً به صفحه جدید منتقل میشوند ولی اگر از تگ کنونیکال استفاده کنید، وضعیت متفاوت است زیرا رباتهای موتور جستجو دقیقاً متوجه میشوند که کدام صفحه قرار است صفحه اصلی باشد و ایندکس شود، هر چند کاربران متوجه این موضوع نمیشوند. مثال دیگر وقتی است که شما یک مطلب قدیمی روی سایتتان برای یک موضوع دارید. اتفاقاتی که به راحتی روی رتبه سایت تأثیر منفی میگذارند. ولی رباتهای گوگل تنها به یکی از آنها برای نمایش در نتایج جستجو نیاز دارند.

بخوان  More در هوش مصنوعی

همانند سایر ابزارهای افزونه سئو که در این لیست ذکر شد، انتظار داشته باشید که نمودار داده ها، تصاویر و محتوا، نقشه سایت XML، عناوین متا و ویژگی های توصیفی را در این افزونه پیدا کنید. در انتخاب متا دیسکریپشن، همانند انتخاب تایتل تگ، باید به یکتا بودن توضیحات مربوط به هر صفحه دقت نمایید. اگر متا دیسکریپشن صفحه شما انگیزه کافی را در مخاطب به وجود نیاورد، نرخ کلیک روی لینک صفحه وب شما پایین می آید و اگر کاربران در فهرست نتایج جستجو به جای کلیک روی لینک سایت شما مرتباً روی لینک سایت های رقیب کلیک کنند، کم کم رتبه شما در فهرست جستجو پایین می رود و در نتیجه آمار بازدید از سایت شما و ترافیک آن کم می شود و همه این ها منتهی به کاهش فروش محصولات و خدمات شما خواهد شد. از این روی بسیاری از شرکت های سئو خدمات تخصصی سئو را ارائه داده و موفقیت کسب و کارها در صنایع خاص کمک می کنند. مساله مهمی که در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد ماهیت پویای الگوریتمها و رقابت دایمی بین کسب و کارها برای کسب رتبه بهتر در گوگل است، در نتیجه مهم است که یک استراتژی سئو دائمی و بلند مدت برای خود تدوین کنید.

سپس روی آیکن مداد کلیک کنید تا لینک مورد نظر را ویرایش کنید. بودجه خزش چیزی نیست که ما به عنوان مدیر یک سایت روی آن کنترل داشته باشیم، بلکه کاملاً تحت کنترل گوگل است. برای اینکه رباتهای جستجو، این ارجاع را درست و قطعی بدانند سعی کنید به صورتی کاملاً ساده از این تگ استفاده کنید. ولی این تگ ساده به قدری ارزشمند و تاثیرگذار است که به جرات میتوان گفت، باید در 99.9 درصد سایتها استفاده شود. تعداد صفحات سایت خود را در 4 ضرب کنید، حالا اهمیت تگ Canonical و تاثیر آن بر سرعت ایندکس سایت را به خوبی درک میکنیم. در برخی صفحات استفاده از تگ کنونیکال میتواند منجر به حذف شدن صفحه اصلی از SERP شود. بنابراین افزودن تگ کنونیکال به همه آدرس های سایت خود یک اقدام “دفاعی” خوب در مورد سئو و بهینه سازی است. ممكن است با خود فكر كنيد كه چرا بايد كسی يك صفحه ي تكراري ايجاد كند و به اشتباه به اين نتيجه برسيد كه تگ canonical مسئله ی مهمي نيست. اما کنونیکال چیست و چرا اهمیت دارد؟ اما معیارهای Core Web Vitals چیست؟ این که سئوی فنی دقیقاً چیست و برای اجرای آن باید چه نکاتی را رعایت کرد.

اکثر نمایندگی های معتبر سئو از یک نگه دارنده ماهانه یا استراتژی قیمت گذاری پروژه استفاده می کنند. در سال ۲۰۱۹ این تکنیک برای وبگاههای بالای یک میلیون در ردهبندی الکسا نیز کاربردی بودهاست و انحصاری بودن واژگان پست در زبان هدف وبگاه (مثلاً انگلیسی یا فارسی)، از سالهای دور به عنوان یک الگوی معتبر کاربردی در نظر گرفته شدهاست. هنگام تخمین نرخ بازگشت سرمایه سئو باید این مورد در نظر گرفته شود. ویرایشگر آدرس وردپرس در هنگام تعیین پیوند یکتای مرتبط با پست، نوشته یا محصول، عملکرد بسیار ضعیفی دارد. در واقع اگر سایتی بتواند به گونه ای عمل نماید که کاربران از نحوه عملکرد آن رضایت داشته باشند در چنین شرایطی گوکل نیز به آن وب سایت رتبه بالاتری نسبت به رقبایش می دهد. این اتفاق آنالیز عملکرد سایت در ابزارهای مختلف را بسیار دشوار خواهد کرد. نکته: گوگل بسیار هوشمندانه عمل می کند و سیاست های خاصی دارد؛ مثلا شما می توانید متا دیسکریپشن نداشته باشید ولی موفق باشید! متا تگ های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام کاربرد متنوع و خاص خود را داراست. اگر سیگنالهای ترکیبی ارسال کنید، موتورهای جستجو ممکن است از تگ کنونیکال جلوگیری کنند یا آن را به اشتباه تفسیر کنند.

اگر از وردپرس استفاده میکنید، Yoast یک گزینه عابی برای نقشه سایت در افزونه خود ارائه میدهد. در حقیقت. اگر دکمه “پسندیدن” را به صفحه ای اضافه کنید که تگ کنونیکال در جای دیگر باشد، تعدادی از آدرس های کنونیکال را نشان می دهد، نه آدرس فعلی. ما در آپسئو از روش سئو کلاه سفید استفاده می کنیم؛ تجربه نشان داده استفاده از سئو کلاه سفید به شدت سخت و پر چالش است ، اما ما در آپسئو از سئو کلاه سفید استقبال می کنیم. یکی از مواردی که در سوال سئو تکنیکال شامل چه چیز هایی است باید به آن اشاره کنیم نقشه سایت میباشد.

یک سری فرایند مخرب اما زودبازده وجود دارد که خیلی از شرکتها نیز از آن برای کسب درآمد سریع انجام میدهند که گوگل بعد از شناسایی این سایتها آنها را پنالتی میکند و بهکل از نتایج خود خواهد کرد. هر سایتی یک سری سایز استاندارد تصویر دارد. EXIF یک سری متن های داخل کدِ تصویر شماست (!) بله دقیقا، هر تصویر شامل یک سری کد است که گوگل در زمان بررسی سئو عکس های سایت شما، آن کدها را مشاهده میکند. 2. کلمه کلیدی اصلی را در اولین و آخرین پاراگراف و به طور پراکنده در داخل متن به کار بگیرید. 7. پاراگراف های خود را بیش از اندازه طولانی نکنید که باعث خوانایی بد متن نشود. یعنی به نوعی از این تگ برای لینک خارجی صفحات سایتهای دیگر خود استفاده نمایید.