بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

محققان فیزیک دانشگاه آکسفورد نشان دادند که اتصال لیگاندهای چند دندانه به سطح نانوبلورهای پروسکایت هالید سرب، تشکیل عیوب سطحی را که منجر به جداسازی هالید می‌شود، سرکوب می‌کند و منجر به ایجاد موادی با انتشار رنگ قرمز کارآمد و پایدار می‌شود. عملکرد کلیدی تیمار لیگاند، “تمیز کردن” سطح نانوکریستال از طریق حذف اتم های سرب است. نانوبادی‌های خنثی‌کننده برای درمان و مصونیت در برابر SARS-CoV-۲ و جهش‌های جدید آن موثر هستند. محققان با استفاده از کتابخانه‌ای از قطعات آنتی‌بادی متغیر (نانوبادی) مشتق شده از آنتی‌بادی‌های زنجیره سنگین، نسل بعدی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ضد SARS-CoV-۲ را شناسایی کرده‌اند. بنابراین می‌توانند در مکان‌های بیشتری نسبت به آنتی‌بادی‌های معمولی به ویروس متصل شوند. شرکت IDH به عنوان نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران،ارائه کننده مودم های همراه این شرکت است.

http://118amoozesh.ir

محصولات نانوی ایران در سال ۹۶ به ۴۷ کشور دنیا (عمدتاً در آسیا و اروپا) صادر شده‌است. حوزه دیگر و بسیار مهم کاربرد فناوری نانو در تولید دارو‌های هوشمند است. به گفته این کارشناس حوزه نانوفناوری داروی هوشمند قابلیت تشخیص بافت آسیب دیده را خیلی سریع دارد. در اصطلاح عامیانه گفته می‌شود گلو چرک یا ریه عفونت کرده است؛ فناوری نانو دارویی تولید کرده است که هدفمند عمل می‌کند و به محض ورود به بدن وارد ریه‌ای می‌شود که آسیب دیده است.

فواید درمان و نتایج بالینی با فناوری نانو تکنولوژی

بسیاری از پیش بینی های وی در آن سخنرانی به حقیقت پیوسته است و همه جنبه هایی از آنچه ما اکنون فناوری نانو می نامیم است، اگرچه وی خود از این اصطلاح استفاده نکرده است. در حقیقت، دیدن آن با میکروسکوپ هایی که معمولاً در کلاس های علوم دبیرستان استفاده می شود غیرممکن است. میکروسکوپ های مورد نیاز برای دیدن چیزهای در مقیاس نانو در اوایل دهه ۱۹۸۰ اختراع شد. هدف گیری فعال حتی می تواند برای انتقال دارو به سلول سرطانی به وسیله القای سلول برای جذب، مورد استفاده قرار گیرد. هدف گیری فعال را می توان با هدف قرار دادن غیر فعال برای کاهش بیشتر برهمکنش دارو با بافت سالم به منظور دستیابی به کاهش بیشتر در تومور با استفاده از دوزهای پایین تر دارو، ترکیب کرد. بررسی تشخیصی برای فعالیت زیستی در بافت ها و مایعات می تواند به طور بالقوه توسط نانوتکنولوژی ایجاد و تحول یابد.

  • ولي از وقتي Feynman نظرات و منطق خود را بازگو کرد، جهان روندي به­سوي کوچک شدن در پيش گرفت.
  • در نتیجه باعث افزایش خواصی مانند خواص مکانیکی، فیزیکی، اپتیکی، الکتریکی و مکانیکی می شود.
  • این مواد در کنار واکسن‌های تزریقی، گزینه جدیدی را برای پیشگیری و درمان COVID-۱۹ ارائه می‌دهند.
  • مي‌توان نيمه‌هادي‌هاي مورد استفاده در ديودهاي نوراني ( LED ها) را به مقدار زياد در ابعاد نانو توليد کرد.
بخوان  خرید اینترنتی کتاب QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

در حقیقت اگر همه متریال ها و سیستم ها ساختار زیر بنایی خود را در مقیاس نانو ارائه دهند در آن هنگام همه ی واکنش ها به شکل بهینه و سریع انجام می گیرد. مواد در ابعاد نانومتری یک‌سری خاصیت پیدا می‌کند که برای متخصصان این حوزه بسیار جذاب است به‌طوری که مهندسان نانوفناوری از این تغییرات در حوزه‌های مختلف سبک زندگی استفاده می‌کنند. به گفته باقری مثلا در حوزه الکترونیک، متخصصان توانسته‌اند مجله خبری 1 بیتی به‌واسطه فناوری نانو، ترانزیستور‌هایی را تولید کنند که ظرفیت پردازش بسیار بالاتری دارند. اگر نانوفناوری نبود الان کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمندی با این توان پردازش نداشتیم. گرچه علم و فناوری نانو مدرن کاملاً جدید است، اما مواد در مقیاس نانو قرن ها مورد استفاده قرار می گرفتند. ذرات طلا و نقره به اندازه جایگزین صدها سال پیش در شیشه های ویترای کلیساهای قرون وسطایی رنگ ایجاد کردند.

کاربرد نانوفناوری در بهبود حسگرهای(سنسور) شیمیایی

به این شکل قادر بودند با نفوذ درساختار مولکولی مواد، دنیای جدید را به روی چشم بشر باز نمایند. وب سایت رهاکو به عنوان یک هلدینگ مهندسی توانسته است بعنوان مرجع مجازی سازی ایران رفرنس و منبع معتبری در زمینه مجازی سازی و همچنین ارائه خدمات و محصولات حوزه مجازی سازی شما را یاری کند. فناوری نانو بسیار گسترده است تازه امروزه بسیار اندک از ان استفاده می شود.

کیفیت بهتر آب