تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي | 1biti

تکنولوژی از جنبه های گوناگون تعاریف متعددی دارد از نظر علمی تکنولوژی، نتیجه ی نهایی تحقیقات یا همان دانش و اطلاعات می باشد که با استفاده از این عوامل می تواند به یک محصول تجاری تبدیل شود. دلالت دارد بر فعالیت عملی در راه بهبود روش‌ها و وسائل صنعتی قدیمی بدون ارجاع به اصول علمی، یعنی گرایش به اختراع اشیاء و فرایندهای جدید یا ایجاد بهبود در اشیاء و فرایندهای قدیمی تر.. و شاید اکثر اختراعات فنی و ترقیات بی هیچ نوع کمکی از سوی علم محض صورت گرفته‌است. خودرویی که بدون راننده در حال حرکت است با مهارت برنامه نویسان به شرایط متغیر جاده پاسخ می دهد و یا برای روشن کردن چراغ راهنما و درک الگوهای ترافیک کدگذاری می شود.

نوآوری و تکنولوژی

ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌ای مشتمل بر سه متغیر بازارگرایی، یادگیری‌گرایی و عملکرد سازمانی بود که پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ تمامی‌متغیرها بیشتر از حداقل مقدار استاندارد (0/7) و روایی آن از طریق بیش از 0/4 تایید شد. در این پژوهش از مدل‌یابی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی جهت آزمون فرضیات و برازش مدل استفاده‌ شد. طبق یافته‌ها مقدار t-value تاثیر متغیرهای بازارگرایی و یادگیری‌گرایی بر عملکرد سازمانی به ترتیب با 7/802 و 9/521 و تاثیر بازارگرایی بر یادگیری‌گرایی با 6/107 تایید شد.

فناوری های جدید و ابتکار در نرم افزارهای حسابداری

پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فرآیندهای خلاقانه و هنری در آینده به سمت همکاری بیشتر انسان و ربات حرکت کند. دوقلوی دیجیتالی یک نسخه دیجیتالی از یک جسم، محصول، فرآیند یا اکوسیستم واقعی است. این تکنولوژی جدید به ما مجله خبری 1 بیتی این امکان را می‌دهد تا تغییرات و تنظیماتی را که ممکن است روی جسم واقعی بسیار گران یا پرخطر باشد، به راحتی آزمایش کنیم. علاوه بر این باعث تحول و دستیابی به نتایج بسیار جالبی در رابطه با انسان و سایر پدیده‌ها خواهد شد.

بخوان  رشته تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی معرفی رشته گرایش ها بازار کار | 1biti

همه مواردی که گفتیم، ارتباطی با خورد و خوراک انسان‌ها یا حتی حیوانات نداشتند؛ اما بالاخره کشاورزی هم سهمی از فناوری دارد. کشاورزی هوشمند از اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و انواع تجهیزات برای تولید محصولات ارگانیک، با کیفیت و بازدهی بالا استفاده می‌کند. از ربات‌ها برای بردات محصولات و از سنسورهای مختلف برای تجزیه و تحلیل خاک استفاده می‌شود. کشاورزی مدرن داخلی، سالنی و عمودی هر ساله گسترش بیشتری پیدا می‌کنند. سایت تک ناک را می‌توانید، یکی از بهترین سایت‌های اخبار تکنولوژی و فناوری و دارای صادقانه‌ترین نظرات از خریداران پیشین کالاها بدانید. در واقع تک ناک یکی از سایت‌های فعال در زمینه فناوری بوده که توانسته با انتشار اخباری موثق و جدید در این عرصه نام و نشانی نیک برای خود تدارک ببینید.

  • با این وجود، تغییرات اجتماعی محدود به کارآفرینان اجتماعی نبوده و کارآفرینان کسب و کار هم می توانند با تلاش های صورت گرفته نقش بسزایی در تغییرات اجتماعی داشته باشند.
  • اگر در فرایند تولید، کالاها و محصولات را بهبود دهیم یا نسل جدیدتر آن‌ها را تولید کنیم، به این نوآوری در محصول یا خدمات می‌گویند.
  • به عنوان مثال، درجه حرارت خانه را در هر جایی که باشید، می توانید از طریق گوشی همراه خود تنظیم کنید یا دمای قابلمه غذا، سیستم تهویه مطبوع یا سایر وسایل برقی خانه را کنترل کنید.
  • فرضیات این پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرم­افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت.
  • در دنیای امروز، کاربرد رشته‌های دانشگاهی مختلف مثل صنایع غذایی و تکنولوژی مواد غذایی، متناسب با پیشرفت تکنولوژی گسترش پیدا کرده است.
بخوان  معرفی ۹ تکنولوژی کاربردی در دنیای امروز 1 بیتی
طبق نتایج به‌دست‌آمده «ضرورت تملک فناوری» مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در انتخاب روش انتقال فناوری، روش «مهندسی معکوس» بهینه‌ترین روش انتقال فناوری و «اعتماد بین بازیگران» تأثیرگذارترین مؤلفه تاب‌آوری سازمانی است. در سال‌های اخیر شاهد افزایش توجه به موضوع فین تک و سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی در سراسر جهان بوده‌ایم. موج جدید فین تک توسط سرمایه‌گذاران خطرپذیر هدایت می‌شود و تنها از طریق سرمایه‌گذاری‌هایی توسط انکوباسیون در پروژه‌های داخلی صورت نمی‌گیرند. مطالعه حاضر از نظر هدف و جمع‌آوری داده‌ها ترکیبی کاربردی و اکتشافی است. در بخش کیفی از مصاحبه‌های نیمه‌ساختاری، گروه متمرکز و گروه‌بندی خبره و در قسمت کمی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج منجر به شناسایی و تدوین 174 شاخص در حوزه مورد پژوهش شد که بیش از 50 درصد خبرگان، 94 کد را انتخاب نمودند و کدهایی که از یک جنس هستند در گروهی مجزا قرار گرفت.

http://118amoozesh.ir