از ژاپنی‌ها بعید بود! – ایسنا

ممکن است این پرسش پیش بیاید که حالا که ماهیت این شناور مشخص شده است، چه اتفاقی می‌افتد؟ یاگی به ژاپن تایمز گفت: این توپ فلزی در نهایت می‌شود.

شناورهایی مانند شناوری‌هایی که در ژاپن اینچنین خبرساز می‌شوند، معمولاً از فولاد ساخته می‌شوند و دسته‌هایی برای پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر یا در دریا به‌کار می‌روند که روی سطح شناور هستند.

در نهایت از بسیاری از گمانه‌زنی‌ها در مورد گوی مرموزی که در یکی از سواحل کشور ژاپن یافت می‌شود، مقامات ژاپنی پس از یک هفته کش و قوس اعلام کردند که این گوی فلزی فقط یک شناور بوده است!

پلیس اقدام به عکسبرداری با پرتوی ایکس آن کرد و تایید کرد که حاوی مواد منفجره نیست. در این هنگام بود که برخی از افراد اعلام کردند که احتمالاً یک بویه غیر جاسوسی است.

اووه سند(Uwe Send) اقیانوس‌شناس موسسه اقیانوس‌شناسی اسکریپس در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو در مصاحبه‌ای با ژاپن تایمز گفت: این فقط یک شناور معمولی است.

هیرویوکی یاگی، یکی از مقامات اداره مدیریت رودخانه و سواحل استان شیزوئوکا به ژاپن تایمز گفت: در مورد شناور هاماتسو، نمای بیرونی آن بیش از حد زنگ زده بود و هیچ علامتی قابل مشاهده نیست که تعیین منشاء آن را می‌کرد. ما به ندرت اشیایی در ساحل می‌بینیم.

بویه، شناور یا شناور، جسم کوچک شناوری است که از کف دریا می‌شود و می‌توان آن را در آبراه‌ها و سواحل به‌منظور هشدار دادن به کشتی‌ها درباره وجود صخره‌ها و سایر موارد زیر آب استفاده کرد. شناور معمولاً با طناب و لنگر به کف دریا ثابت می‌شود. ضمن اینکه برخی از چیزهایی که برای سنجش و اندازه گیری و هواشناسی ساخته می شوند، ممکن است متحرک باشند.

بخوان  ماموریت چین به ماه در یک انیمیشن ۱ دقیقه‌ای

وی توضیح داد که در سال‌های متوالی موارد مشابهی از ساحل آمدن شناورهای تحقیقاتی در سانتا باربارا، کالیفرنیا و میامی وجود دارد، اما آن‌ها دارای شماره‌هایی روی خود بودند که مربوط به کجا هستند و به چه منظور ساخته شده‌اند.

وی افزود که شاید همگان به خاطر بالن‌هایی که گمان می‌رفت جاسوسی باشد و آمریکا در آسمان خود را منفجر کرد، بدگمان کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، گوی فلزی غول پیکری که در سواحل ژاپن پیدا شد و در سرتاسر جهان خبرساز شد، تنها یک بویه(شناور) ساده است.

سند می‌گوید این همه اخبار جنون آمیز پیرامون این شناور برای او عجیب بوده است، زیرا این دستگاه‌ها معمولاً در تحقیقات اقیانوسی و کشتیرانی دریایی استفاده می‌کنند.

شیءگرو فوجیدا، کارشناس شناورهای دریایی در دانشگاه کاگوشیما می‌گوید که این صدف‌ها یا جلبک‌های دریایی پوشیده نشده بود، نشان می‌دهد که احتمالاً به نقطه‌های خیلی دور سفر نمی‌رود و احتمالاً برای لنگر انداختن یک کشتی طراحی شده است. اندازه آن نیز می‌دهد که برای پژوهشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی افزود که چنین بویه‌هایی بسیار رایج بوده و نمونه‌های آن در اینترنت قابل مشاهده هستند. اقیانوس شناسان از انواع شناورها برای بسیاری از انواع تحقیقات استفاده می‌کنند، بنابراین اقیانوس‌ها از آنها هستند.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: آن شناورها کمی بزرگتر از توپ بسکتبال هستند و به این بزرگی اختصاص دارند.

یک دستگاه رایج

این کره نسبتاً بزرگ در هماماتسو واقع در استان شیزوئوکای ژاپن به ساحل نشست و مامورانی را در لباس‌های مخصوصی که آن منطقه را محصور کرده بود، به سوی خود کشید. سپس گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است یک مین دریایی یا نوعی ابزار جاسوسی باشد، مطرح شود.

بخوان  آیفون 14 شما ممکن است ترن هوایی را با تصادف رانندگی اشتباه بگیرد