آزمایش موشک اسپیس‌ایکس قبل از پرتاب فضانوردان ناسا

مقامات ناسا درباره این آزمایش موفقیت‌آمیز نوشتند: در حالی که موشک روی سکوی پرتاب مجتمع پرتاب ۳۹A مرکز فضای کندی در فلوریدا ایستاده بود، ۹ موتور مرحله اول آن به مدت ۷ ساعت غرش کردند و آزمایش آتش ثابت یکپارچه معمولی اما حیاتی را تکمیل کردند.

البته در مواقع اضطراری، روبیو می‌تواند به کپسول کرو دراگون پناه ببرد، در حالی که پروکوپیف و پتلین می‌توانند سوار کپسول آسیب‌دیده MS-22 شوند.

کپسول کرو دراگون مورد استفاده برای این ماموریت، اندیور(Endeavour) نام دارد که حالا می‌خواهد چهارمین پرواز خود را پس از پرواز آزمایشی سرنشین‌دار Demo-2 در سال ۲۰۲۰، پرواز Crew-2 در سال ۲۰۲۱ و پرواز خصوصی Axiom Mission-1 در سال ۲۰۲۰ ۲۰۲۲ انجام دهد.

کپسول MS-23 ساعتی پیش به ایستگاه فضایی رسید و آماده می شود تا فرانک روبیو فضانورد ناسا و سرگی پروکوپیف و دیمیتری پتلین فضانوردان روس را به خانه بازگرداند. اقامت آنها در ایستگاه فضایی شش ماه تمدید شده و در ماه سپتامبر موکول شده است تا مدت‌زمان‌شان عادی به یک سال برسد.

انتهای پیام



منبع

در عین حال، آژانس فضایی روسیه «روسکاسموس»(Roscosmos) یک کپسول خالی سایت MS-23 را روز پنجشنبه(23 فوریه) با موفقیت به فضا پرتاب کرد تا جایگزین کپسول آسیب دیده سایوز MS-22 شود که در ماه دسامبر دچار نشت مایع شد. خنک کننده.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک «فالکون ۹» شرکت اسپیس‌ایکس برای پرتاب فضانوردان و اعزام خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا در یک «تمرین لباس خیس» آزمایش شد.

ماموریت Crew-6 هفتمین مأموریت سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس برای ناسا برنامه خدمه تجاری این آژانس و نهمین باری است که انسان به فضا می‌فرستد.

بخوان  پیاده روی در مریخ با استفاده از نقشه

ماموریت Crew-6 شرکت اسپیس‌ایکس حامل استیون بوون(Stephen Bowen) و وارن هوبرگ(Warren Hoburg) فضانوردان ناسا در کنار یک فضانورد روس به نام آندری فدیایف(Andrey Fedyaev) و همچنین یک فضانورد اهل امارات عربی به نام سلطان النیادی(Sultan Al) -نیادی) به ایستگاه فضای بین‌المللی است.

شرکت اسپیس‌ایکس در عین حال در حال بررسی پرتاب یک موشک فالکون ۹ دیگر با ماهواره‌های اینترنتی استارلینک در امروز (۲۶ فوریه) ساعت ۱۳:۱۲ به وقت شرقی (۲۱:۴۲ به وقت ایران) است، اما ممکن است دلیل مهم پرتاب ماموریت Crew باشد. -۶ به تعویق بیفتد.

این تمرین موسوم به تمرین لباس خیس(dress rehearsal) یکی از آخرین نقاط عطف قبل از پرتاب چهار فضای اسپیس‌ایکس در مسئول کرویت-6(Crew-6) به ایستگاه فضای بین‌المللی در روز دوشنبه(۲۷ فوریه) بود.

گفتنی است که این پرتاب برای ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت منطقه شرقی (۱۰:۱۵ به وقت ایران) برنامه ریزی شده است و می توان آن را به صورت زنده تماشا کرد.

موشک «فالکون ۹» به همراه کپسول «دراگون اندیور» و خدمه آن روز دوشنبه ۲۷ فوریه پس از پایان یک آزمایش کلیدی که توسط اسپیس‌ایکس انجام شد، راهی برای فضا و ایستگاه فضای بین‌المللی خواهد شد.

در این آزمایش یک موشک فالکون ۹ با کپسول کرو دراگون اندیور(Crew Dragon Endeavor) در بالای آن، روی سکوی پرتاب تمام موتورهای خود را روشن و آزمایش کرد.

آزمایش موشک اسپیس‌ایکس قبل از پرتاب فضانوردان ناسا