با خدمه ماموریت «کرو-۶» آشنا شوید

النیادی در مصاحبه‌هایی که روز ۲۵ ژانویه درباره کار کردن با ناسا داشت، گفت: این موضوع است که در پروژه‌های آینده شریک می‌شود. انتظار می‌رود که مریخ‌نورد «راشد»(راشید) امارات در ماه آوریل به عنوان گامی دیگر برای کمک به اکتشافات آینده، روی ماه فرود بیاید.

وی افزود: امارات دولت عربی، یکی از امضاکنندگان توافقنامه «آرتمیس»(Artemis) به رهبری ناسا است که علاوه بر هنجارهای جامعه برای کار مسالمت‌آمیز در فضا، قوانینی را برای اکتشاف آینده انسان در ماه نیز وضع می‌کند.

فدیایف، یک خلبان نظامی با ۶۰۰ ساعت تجربه است. همچنین، او به عنوان دستیار فرماندهی هواپیمای گشت دریایی «ایلوشین ایل-۳۸»(Ilyushin II-38) خدمت کرده است.

هوبرگ ۲۵ ژانویه در مصاحبه با اسپیس گفت: من بسیار هیجان انگیز هستم که می‌توانم به ایستگاه بین‌المللی پرواز کنم. ما در دوره زمانی هستیم که من در آن فرصتی را دارم و ایستگاه های فضای بین المللی نیز مکانی بسیار ویژه است. خوشحالم که می‌توانم آنجا بروم.

فدیایف در سال ۲۰۱۲ به عنوان فضانورد داوطلب به آژانس فضایی روسیه پیوست و در سال ۲۰۱۴ گواهینامه کامل پرواز را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴ مدرک حمل و نقل هوایی و کنترل ترافیک هوایی را از «مؤسسه هوانوردی کراسنودار»(Krasnodar Military Aviation Institute) در جنوب روسیه دریافت کرد.

ماموریت «کرو-6»(Crew-6) در 26 فوریه، به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد شد و چهار فضانورد را سوار بر کپسول «دراگون» (Dragon) بر فراز موشک «فالکون9» (Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس با خود کرد. به فضا خواهد برد.

«سلطان النیادی» (Sultan Al-Nyadi)، فضانورد امارات متحده عربی و از اعضای ماموریت کرو-6، پس از یک پرواز فضایی اماراتی در سال 2019، اولین نفر از کشور خود خواهد بود که به دور ایستگاه بین‌المللی می‌دهد. .

بخوان  ویدیو/ سفر انسان به ماه یک سال دیگر هم به عقب افتاد

بوون که در ماساچوست به دنیا آمده است، بیش از ۴۰ روز را در فضای گذرانده و ۴۷ ساعت و ۱۸ دقیقه فعالیت بیرون از ایستگاه در هفت پیاده‌روی فضایی داشته است. دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از «آکادمی نیروی دریایی آمریکا»(USNA) و کارشناسی ارشد مهندسی جنوب از دانشگاه «ام‌آی‌تی»(MIT) و از اعضای برنامه مشترک «موسسه اقیانوس شناسی وودز هول» (WHOI) است.

تجربه بوون در زیردریایی شامل سه سال کار با زیردریایی «یواس‌اس پارچ» (USS Parche)، حضور در زیردریایی «یواس‌اس پوگی» (USS Pogy)، خدمت در زیردریایی «یواس‌اس آگوستا» (USS Augusta) به عنوان مهندس و اولین مامور اجرایی واحد پیش‌راه‌اندازی «ویرجینیا اس‌اس‌ان-۷۷۴» (ویرجینیا SSN ۷۷۴) است. همچنین، بوون با «ستاد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا» (USSOCOM) کار کرده و به عنوان بازرس رآکتور و نیروی محرکه برای «هیئت بازرسی و بررسی زیردریایی» (INSURV) نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است.

آندری فدیایف قرار است در روز پرتاب خود یعنی ۲۶ فوریه، ۴۲ ساله شود. طبق بیوگرافی رسمی فدیایف، این فضانورد در شهر سرووف استان سوردلوفسک روسیه به دنیا آمد.

با خدمه ماموریت «کرو-۶» آشنا شوید

در بیوگرافی النیادی که از سوی «فدراسیون بین‌المللی جهانی» (IAF) ارائه شده، آمده است: سلطان النیادی ۴۱ ساله، یکی از دو فضایی بود که در سال ۲۰۱۷ از امارات متحده عربی انتخاب شد. النیادی پیش از اینکه فضانورد شود، مدرک دکتری خود را در رشته فناوری اطلاعات گرفت.

با خدمه ماموریت «کرو-۶» آشنا شوید

انتهای پیام



منبع

بوون که ۱۲ سال است پرواز انجام نداد، ادامه راه را برای پیوستن به ماموریت‌های ماه طی برنامه آرتمیس ناسا در ۲۰۲۰ هموار می‌بیند. او در مصاحبه‌ای که روز ۲۵ ژانویه با اسپیس داشت، گفت: من با خانواده‌ام صحبت خواهم کرد. زمانی که از این مسئول برگردم، ارزیابی می‌کنیم تا ببینیم آیا هنوز شغلی خواهم داشت. دیدید که این فرصت را در آینده پیش می‌آید یا خیر.

بخوان  OpenAI می گوید ChatGPT در حال "تنبل تر" شدن است، اما راه حلی در راه است

استفن بوون 59 ساله، فرمانده کرو-6 و یک فضانورد کهنه‌کار است که در سه مأموریت «شاتل» (Shuttle) فضایی شامل «STS-126»، «STS-132» و «STS-133» حضور داشت و به مونتاژ ایستگاه فضایی داشت. بین‌المللی کمک کرد. بوون یک کاپیتان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا است و در سال ۲۰۰۰ اولین مامور زیردریایی بود که برای آموزش فضانوردی توسط ناسا انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۲ به طور کامل برای پرواز فضای واجد شرایط بود.

وارن وودی هوبرگ ۳۷ ساله، خلبان ماموریت کرو-۶ است. دوربین بیوگرافی هوبرگ در ناسا، او طی کلاس فضاینوردی در سال ۲۰۱۷ به ناسا پیوست و در ژانویه ۲۰۲۰ گواهینامه کامل پرواز را دریافت کرد.

زمانی که هوبرگ توسط ناسا انتخاب شد، سرپرستی یک گروه پژوهشی را در دانشگاه ام‌آی‌تی بر درمان داشت و دانشیار هوانوردی و فضانوردی بود. همچنین، در بخش توسعه هواپیماهای تجاری «بوئینگ» (بوئینگ)، روی نرم‌افزاری فرآیندهای تولید کامپوزیت کار می‌کرد. هوبرگ پیشتر به عنوان یک عضو فصلی گروه «جستجو و نجات یوسمیتی»(YOSAR) و رهبر عملیات «واحد نجات کوهستان منطقه خلیج»(BAMRU) نیز خدمت کرده است.

ماموریت «کرو-۶» شرکت «اسپیس ایکس» به مقصد «ایستگاه فضای بین‌المللی»، چهار سرنشین که قرار است در ۲۶ فوریه(۷ اسفند) پرواز کنند.

هوبرگ که در پیتسبرگ متولد و بزرگ‌شده، دارای مدرک کارشناسی در رشته هوانوردی و فضانوردی از دانشگاه ام‌آی‌تی و دکترای مهندسی برق و علوم کامپیوتر از «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی» (UC Berkeley) است. همچنین، وی یک خلبان تجاری برای هواپیماهای تک‌موتوره و چندموتوره است.

استفن بوون

وارن وودی هوبرگ

فدیایف در مصاحبه ۲۵ ژانویه با اسپیس گفت: من نمی‌دانم خانواده و دوستانم چه برنامه‌هایی دارند اما واقعا دوست دارم در روز تولدم پرواز کنم. این بهترین هدیه برای من خواهد بود.

بخوان  مردم معتقدند، من در بدن‌شان تراشه کار گذاشته‌ام!

با خدمه ماموریت «کرو-۶» آشنا شوید

همچنین، «وارن وودی هوبرگ»(Warren “Woody” Hoburg) و «استفن بوون»(Stephen Bowen)، فضانوردان ناسا و «آندری فدیایف»(Andrey Fedyaev)، فضانورد «آژانس فضایی روسیه»(Roscosmos) در این ماموریت حضور دارند. .

سلطان النیادی

آندری فدیایف

النیادی، اولین فضانورد اماراتی است که در چرخش عادی نیمساله ایستگاه فضای بین‌المللی شرکت می‌کند. او در مصاحبه با اسپیس گفت که این یک اتفاق طبیعی به دنبال پرواز هشت روزه به مقصد ایستگاه فضایی توسط «هزاع علی المنصوری»(Hazzaa Ali Almansoori) در سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ششمین عملیات عملیاتی شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) به مقصد «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS)، تاریخ‌ساز خواهد شد و اولین فضانورد امارات متحده عربی را که قرار است بلندمدتی در ایستگاه داشته باشد، با خود به فضا خواهد برد.

با خدمه ماموریت «کرو-۶» آشنا شوید