جشن روز شکری در ایستگاه فضایی بین‌المللی


خدمه ماموریت «اکسپدی ۷۰» حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی، روز شکرگزاری را با یک وعده غذایی غیرمعمول در ارتفاع ۲۰۰ مایلی زمین جشن برگزار کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، هفت فضانورد ماموریت «اکسپدیشن ۷۰» روز شکرگزاری را در فضای جشن برگزار کردند.

این فضانوردان از سه کشور مختلف در ایستگاه‌های بین‌المللی و موچی لذت ببرند.

خدمه «اکسپدیشن ۷۰» پیش از روز شکرگزاری یک پیام ویدیویی به اشتراک گذاشتن و برای همه مردمی که ۳۷۰ تا ۴۶۰ کیلومتر پایین‌تر از آنها هستند، آرزوی سلامتی کردند.

فرمانده آندریاس موگنسن در ویدئویی که توسط ناسا به اشتراک گذاشته شده است، گفت: ما با هم روزی شکرگزاری را در فضای جشن گرفتیم، اما قلب ما با خانواده‌هایمان در خانه و سایر افراد روی زمین است که روز شکرگزاری را جشن می‌گیرند. مایلیم از این فرصت استفاده کنیم و این پیام را در روز شکرگزاری از فضا با شما به اشتراک بگذارید.

جشن روز شکری در ایستگاه فضایی بین‌المللی

سپس مهندس پرواز یاسمین مقبلی ادامه داد: امسال در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ما از چیزهای بسیار سپاسگزاریم، یکی از آنها نقطه به فرد ماست که به سیاره زیبای خود به زمین نگاه می‌کنیم. ما آن را به شیوه‌های بسیار متفاوت به فرد می‌بینیم و شاهدیم که چقدر خاص و زیباست. این یک یادآوری ماست که باید از آن محافظت و مراقبت کنیم.

موگنسن و مقبلی به ساتوشی فوروکاوا، لورال اوهارا، کنستانتین بوریسوف، اولگ کونوننکو و نیکولای چاب از آژانس فضایی روسیه این روز را همراهی جشن گرفتند.

غذاهای خوشمزه این جشن، توسط ماموریت خدمات اسپیس‌ایکس موسوم به CRS-29 به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شده است که از مرکز فضایی کندی در فلوریدا، روز پنجشنبه ۹ نوامبر سوار بر موشک فالکون ۹ ارسال شد. این ماموریت روز شنبه ۱۱ نوامبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت و محموله خود را تحویل داد.

بخوان  ویدیو/ اولین سیستم ارتباطی جهان چه بود؟

خوراکی‌های جشن شکرگزاری مانند سایر غذاهایی است که به ایستگاه‌های بین‌المللی بین‌المللی می‌شوند، در بسته‌بندی فویل یا پلاستیکی ارسال می‌شوند و در یخچال یا با روش آبگیری نگه‌داری می‌شوند.

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی این وعده‌ها را با آب و گرم کردن در یک گرم‌کننده که به اندازه یک چمدان است، آماده می‌کند.

در که در ایستگاه فضایی بین‌علی‌نیستی وجود ندارد، فضانوردان برای شام روز شکرگزاری با آهنربا و نوار چسب، ظروف را کنار هم نگه می‌دارند. آنها حتی صندلی نیز برای نشستن ندارند.

خدمه ایستگاه فضایی همچنین از ظروف ظروف صرف نظر می‌شود، زیرا در ایستگاه فضایی از صرف غذا باید ظروف و بسته‌های غذای سریعا دور ریخته شود تا از رشد سریع‌تر جلوگیری شود.

انتهای پیام



منبع