ماموریت چین به ماه در یک انیمیشن ۱ دقیقه‌ای



چین در حال نمایش مدل‌هایی از موشک‌ها و فضاپیمایی‌ها است که برای ارسال به فضانوردان به ماه توسعه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، رویداد موسوم به «نمایشگاه‌ها در برنامه فضایی سرنشین‌دار چین» در روز ۲۹ دسامبر در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی جدید افتتاح شد.

به نقل از اسپیس، در این نمایشگاه موشک لانگ مارس 10( Long March 10)، یک فضای سطح‌نشین ماه و یک فضای سرنشین‌دار نسل بعدی ارائه شده است.

لانگ مارچ ۱۰ بر اساس موشک واقعی چین یعنی لانگ مارچ ۵ ساخته شده است. فضاپیمای نسل بعدی فناوری را از فضاپیمای فعلی شنژو(Shenzhou) که فضانوردان را به ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) چین می‌فرستد، ساخته است. چین پیش از این سه فرود رباتیک موفق بر ماه را با مأموریت‌های چانگهای سه، چهار و پنج انجام داده است.

برنامه فرود چین بر ماه با پرتاب دو موشک لانگ مارچ ۱۰ است که یکی برای رسیدن به سطح‌نشین و دیگری برای ارسال فضاپیمای سرنشینان به ماه برنامه‌ریزی می‌شود. فرودگر و فضاپیمای سرنشیندار در مدار ماه به هم متصل می‌شوند و سپس دو فضانورد به سمت فرودگر حرکت می‌کنند و در نهایت به بالاترین سطح ماه حرکت می‌کنند و در آنجا فعالیت‌های علمی را انجام می‌دهند و نمونه‌هایی از ماه را در طول اقامت می‌کنند که حدود شش ساعت است. طول میکشد جمع آوری می کنند.

فن پینگ (Fan Ping)، طراح ارشد ایستگاه‌های فضایی در آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای می‌گوید: توسعه کاوشگر ماه و فضای جدید از فناوری‌های قبلی بهره می‌برد. ما باید ارزیابی و توسعه ماه‌نورد سرنشیندار را تسریع می‌کنیم.

فن پینگ ادامه داد: چین هدف خود را از فرود انسان بر ماه تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرده است. و پس از تحقق هدف، برنامه بعدی می‌تواند یک ایستگاه تحقیقاتی قمری را بسازد تا بتوانیم خانه خود را در ماه برای آزمایش‌های علمی بیشتر ایجاد کنیم.

بخوان  دوربین Samsung Galaxy S22 شما به لطف Good Lock در آستانه ارتقای بزرگی است

چین در حال حاضر روی جذب شرکا برای پروژه‌های به نام ایستگاه بین‌المللی تحقیقات قمری کار می‌کند. این کشور به همراه روسیه و سایر شرکای خود قصد دارند از پرتاب ماموریت‌های چانگای هفتم و در حدود سال‌های 2026 و 2028، پایگاه را در ماه آغاز کنند.

انتهای پیام



منبع