نانو Nano به زبان ساده فرادرس مجله‌ | 1biti

هنگامی که سر فنجان رو به پایین گرفته شود، دو نیرو بر خلاف جهت یکدیگر فعال می‌شوند. نیروی کشش سطحی (میل طبیعی مولکول‌های آب برای چسبیدن به یکدیگر) تمایل دارد که آب را درون فنجان نگه دارد. در فنجان معمولی نیروی گرانش بر نیروی کشش سطحی غلبه کرده و در نتیجه آب از فنجان خارج می‌شود. در فنجان مینیاتوری نیروی کشش سطحی بر نیروی گرانش غلبه کرده و آب داخل فنجان باقی می‌ماند. با توجه به این آزمایش ساده می‌توان نتیجه گرفت که با کوچک شدن ابعاد نیروهای فیزیکی متفاوت بر نیروی گرانش غلبه می‌کنند.

  • يكي از بزرگترين فنآوريهاي نوين در قرن حاضر نانوتكنولوژي است كه استفاده از آن در راستاي برطرف كردن نيازهاي صنعت ساختمان، ميتواند راهگشا باشد.
  • نانو تکنولوژی در الکترونیک، زیست شناسی، ژنتیک، هوا نوردی، مطالعات انرژی و حتی در علوم مهندسی دیگر نیز به کار برده می شود.
  • این دوره آموزشی کوتاه می‌تواند برای دانشجویان رشته فیزیک و فوتونیک، رشته شیمی، مهندسی مواد و تمامی دانشجویانی که در حال مطالعه و انجام پرژوه‌هایی میان رشته‌ای هستند، مفید باشد.
  • در حقیقت نانو تکنولوژی دانش به کارگرفتن خواص جدیدی از متریال و سیستم هایی است که در این ابعاد وجود دارند.

در ادامه مطلب به صورت کامل مزایا و معایب این علم جدید را بررسی می‌کنیم. نانو تکنولوژی به بهبود چشمگیر و حتی متحول کردن بسیاری از بخش‌های فناوری و صنعت کمک می‌کند. با ما همراه باشید تا با کاربردهای فناوری نانو در عصر حاضر آشنا شوید. بسیاری از مزایای فناوری نانو به این واقعیت بستگی دارد که می‌توان ساختار مواد را در اندازه‌های بسیار کوچک برای دستیابی به ویژگی‌های خاص تنظیم کرد. با استفاده از فناوری نانو، مواد را می‌توان به طور موثری قوی‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر، واکنش‌پذیرتر، رسانای الکتریکی بهتر، در میان بسیاری از ویژگی‌های دیگر ساخت. استفاده ازنانو تکنولوژی در ساخت ابزارهای ابر محاسباتی در مقیاس کوچک یکی از کاربردهای فناوری نانو است که از آن می توان برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده کرد.

بخوان  چگونه میتوان برنده شدن خریداران و تأثیر بر بازارها با موبایل

معرفی انواع کاربردهای فناوری نانو در ایران

برای بیماران تروما (تصادف و ضربه و جراحت شدید) که خونریزی داخلی دارند، روش دیگری برای کاهش میزان از دست دادن خون مورد نیاز است. کریستال های اکسید زیرکونیوم غیر خورنده، مقاوم و بسیار سخت هستند و در برابر واکنش بدن، سازگاری دارند. از سویی با نانو تکنولوژی می توان فرمولاسیون رهایش دارو در بدن را تغییر داد و مواد دارویی موثرتری را تولید کرد.

شاخص‌های علم و فناوری[ویرایش]

استفاده از طیف نانوتکنولوژی در زمینه های الکترونیک, پزشکی و نوری و همچنین زیست شناسی, محاسبات, ارتباطات و مهندسی شامل می شود. دولت از پروژه هایی با هدف پیشبرد فن آوری نانو از طریق تاسیس موسسه ملی نانوتکنولوژی حمایت می کند. “نانوساختن” همچنين در طراحي و ساخت مواد سبک‌وزن، پرقدرت و مقاوم در برابر حرارت، موردنياز براي هواپيماها، راکت‌ها، ايستگاههاي فضايي و سکوهاي اکتشافي سياره‌ا‌ي يا خورشيدي، تعيين‌کننده است. همچنين استفادة روزافزون از سيستمهاي کوچک‌شدة تمام خودکار، منجر به پيشرفتهاي شگرفي در فناوري ساخت و توليد خواهدشد. اين مساله با توجه به اينکه محيط فضا، نيروي جاذبة کم و خلا بالا دارد، موجب توسعة نانوساختار ها و سيستمهاي نانو – که ساخت آنها در زمين ممکن نيست- در فضا خواهدشد. “بررسی و تحلیل چگونگی بهره‌گیری از فناوری نانو در توسعه معماری پایدار”.

سیستم خبره چیست و چه کاربردی برای…

Z-Medica در حال تولید گاز پزشکی است که از نانوذرات آلومینوسیلیکات برای استفاده بر روی زخم های خارجی استفاده می کند. نانو فیبرها می توانند تولید غضروف در اتصالات آسیب دیده را تحریک کنند. سه روش مختلف برای استفاده از نانوالیاف برای تحریک غضروف توسط محققان دانشگاه جان هاپکینز ، در دانشگاه شمال غربی و دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته است . لذا در راستای این هدف از جامعه جهانی مجله خبری 1 بیتی نانو دعوت می‌شود تا در نظرسنجی مربوط به مهم‌ترین دستاورد فناوری نانو در سال ۲۰۲۱ که در وب سایت StatNano و شبکه‌های اجتماعی آن منتشر شده اند، شرکت کنند. شرکت IDH نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران به شما عزیزان این اطمینان را می دهد که خریدی معتبر همراه با گارانتی ۳ ساله برای مودم های هواوی و گارانتی ۲ ساله برای مودم های ZTE را از این فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

بخوان  نانو تکنولوژی چیست؟ شرکت فیدار پودر سرام ویرا | 1biti

http://118amoozesh.ir