فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

با توجه به اهمیت پرورش متخصصان فناوری‌نانو، طی ده سال گذشته در ۲۳ دانشگاه ایران دوره‌های دکتری مرتبط با فناوری‌نانو تأسیس شده‌اند که در آن‌ها دانش‌پژوهان در رشته‌هایی نظیر نانوشیمی، نانوفیزیک، نانومواد، نانوپزشکی و چند رشته مرتبط دیگر تحصیل می‌کنند. تا پایان سال ۹۶، ۳۷۷۰ پروژه دکتری در حوزه فناوری‌نانو به اتمام رسید و ۷۴۰ پروژه نیز در دست انجام بود. در مقطع کارشناسی ارشد نیز بیش از ۱۶۰۰۰ پروژه انجام شد و ۳۴۰۰ پروژه هم در حال انجام بود. اعضاء هیئت عملی فعال در فناوری‌نانو نیز در سال ۱۳۸۳، ۲۴۴ نفر بودند که این رقم در پایان سال ۱۳۹۶ به ۲۴۵۰ نفر رسید.

  • محققان برای کاهش آلودگی سربی ناشی از سوخت اتومبیل های درون سوز روی ذرات نانو و فناوری نانو حساب می کنند.
  • کلیه حقوق برای شرکت نانو گستر کیمیاگران آروند محفوظ است.کپی به هرشکل غیرمجاز و غیرقانونی است.
  • علم شیمی به دستکاری مواد و مولکول ها میپردازد وازین رو با ابعاد نانومتریک غریبه نیست .

سلاح‌های اتمی به راحتی ساخته می‌شوند و سلاح‌های جدید نیز تولید می‌شوند. یک احتمال، اصطلاحاً «گلوله هوشمند» است، یک گلوله رایانه‌ای که می‌تواند بسیار دقیق کنترل و هدف‌گیری شود. این تحولات ممکن است یک مزیت برای ارتش و مجله خبری 1 بیتی دفاع از یک ملت باشد، اما اگر نتوان از این موارد محافظت کرد، احتمالا شاهد بروز فاجعه خواهیم بود. امید است که نانوتکنولوژی بتواند مجموعه ارزشمندی از ابزارهای تحقیقاتی و دستگاه های مفید بالینی در آینده نزدیک ارائه کند.

کاربردهای نانو در صنعت الکترونیک

یعنی مواد با ابعادی که در اطراف ما به چشم می خورد، خواص فیزیکی مشخصی دارند که برای همه ما شناخته شده است. امروز بشر با یک انقلاب دیگر در تکنولوژی روبروست؛ انقلابی که بسیار وسیع ‌تر و گسترده ‌تر از دو انقلاب کشاورزی و صنعتی بوده است. در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد. امروزه ممکن است به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛ یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی را برایتان ایجاد کرده است ،دکورشاپمیباشد . کمپانیچشمه نوراست با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند، برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایتدکورشاپمراجعه فرمایید. خاصیت آنتی‌باکتریال نانوذرات ZnO و ترکیبات آن از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده است.

بخوان  پیدا کردن خدمات کامپیوتری مطمئن چگونه خدمات کامپیوتر خوب پیدا کنم؟ اکسیرعلم

دانلود pdf مقاله کاربردهای فناوری نانو در ایران

به عبارت دیگر مواد در مقیاس‌های حدود نانومتر، خواص فیزیکی متفاوتی نسبت به حالت عادی از خود نشان می‌دهند. دلیل این امر را می‌توان اینگونه پاسخ داد که اتم و مولکول‌های مواد در مقیاس نانو، آزادی عمل بیشتری داشته که این امر روی خواص شیمیایی و در نتیجه خواص فیزیکی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. ساختارهای نانو مواد سطح بیشتری را در معرض پیوند با دیگر نانو ذرات قرار می‌دهند، از این حیث یکی از کاربردهای نانو مواد استفاده به عنوان کاتالیزور جهت افزایش سرعت واکنش‌های شیمیایی است.

كاربرد تكنولوژي نانو در صنعت ساختمان

این در حالی است که جوراب‌های مذکور تنها در میان بافت خود حاوی نانوذرات هستند. تحلیلگران بر این باورند که فناوری نانو به همراه دو علم دیگر به نام های فناوری زیستی و فناوری اطلاعات IT ، سه شاخه علمی هستند که با یکدیگر، موج چهارم انقلاب صنعتی را شکل خواهند داد. علم و فناوري نانو (نانو علم و نانو تكنولوژي) توانایي به دست گرفتن كنترل ماده در ابعاد نانومتري (مولكولي) و بهره برداري از خواص و پديده هاي آن در مواد و ابزارها است. با توجه به پیشرفت سریع و دامنه گسترده علم، فناوری نانو کاربردهایی را به همراه دارد که بشر تاکنون از انجام آن به کلی عاجز بود. در این مقاله سعی شده است نشان داده شود که فناوری نانو – بهره برداری از ماده هنگامی که عمداً در مقیاس بسیار کوچک ساخته شده باشد – چگونه می تواند مزایای بسیار زیادی را فراهم کند، همانطور که هر فناوری مفیدی باید داشته باشد.

بخوان  تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار | 1biti

http://118amoozesh.ir