تبدیل توربینهای بادی مستعمل به بتن!

در عین حال، در ماه اوت سال 2022، دانشگاه ایالتی میشیگان یک ماده متمایز برای توربین‌ها ایجاد کردند که می‌توان آن را احیا کرد و در تیغه‌های توربین جدید یا انواع محصولات دیگر از جمله میز، چراغ‌های عقب خودرو، پوشک و حتی پاستیل خرسیافت. کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ایتوربین‌های بادی برای تولید انرژی عالی هستند، اما پس از اینکه عمر مفید آن‌ها پایان می‌یابد، کاملاً هدر می‌روند و به ضایعات می‌شوند و موارد استفاده برای ساخت آن‌ها به قابلیت‌های تجزیه و تحلیل و بازیافت نمی‌شود، تبدیل می‌شوند.

بازیافت تیغه‌ها یا پره‌های توربین‌های بادی در حال حاضر نیز به صورت محدود انجام می‌شود و مواد حاصل از آنها به الیافی تبدیل می‌شوند که می‌توانند برای آسفالت و محصولات کمپوزیت استفاده شوند.

انتهای پیام



منبع

در آن زمان، این شرکت به دلیل یافتن روشی پایدار برای این موضوع با مواد کامپوزیت دور ریختنی، مورد ستایش قرار گرفت.

جف وودز، مدیر توسعه کسب و کار در شرکت Travero می‌گوید: با رشد فوق‌العاده پیش‌بینی شده در صنعت انرژی بادی و تعداد فزاینده‌های توربین‌های بادی که در حال حاضر به پایان عمر نزدیک به ۲۰ سال خود رسیده‌اند، استارتاپ ما در زمان مناسبی وارد می‌شود. بازار شده است.

اکنون این نوی جدید امیدوار است که مشکل ضایعات بادی را در همان منبع آن حل کرد و سازه‌ها را کاملاً قابل بازیافت کرد و از فضای خالی در محل‌های دفن زباله توسط آنها جلوگیری کرد.

این شرکت تخمین می‌زند که بازیافت تیغه‌های توربین‌های بادی را در تجارت تجاری، از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز کرده و برای دستیابی به این هدف، در حال ساخت یک مرکز جدید است.

بخوان  Google Gemini توضیح داد: 7 نکته که باید در مورد رقیب جدید Copilot و ChatGPT بدانید

این شرکت استارتاپی مستقر در آیووا آمریکا، REGEN Fiber نام دارد. این شرکت، تیغه‌های توربین بادی را به بافت تقویتی تبدیل می‌کند که استحکام و دوام کلی بتن و محصولات پیش‌ساخته را افزایش می‌دهد.

گفتنی است که این استارتاپ متعلق به یک شرکت حمل و نقل موسوم به تراورو است.

اکنون یک شرکت استارتاپی آمریکایی به دنبال انجام کاری در مورد این موضوع است.

زمانی که این مرکز به طور کامل عملیاتی شود، استارتاپ REGEN Fiber می‌تواند سالانه بیش از ۳۰ هزار تن مواد حاصل از تیغه‌های توربین‌های بادی را بازیافت کند.

بازی مفهومافت توربینهای بادی بیشتر جدید نیست. به عنوان مثال در اکتبر سال ۲۰۲۱، شرکت موسوم به شبکه Re-Wind برای بازیافت پره‌های توربین بادی به منظور استفاده در ایستگاه‌ها یا پناهگاه‌های دوچرخه در دانمارک خبرساز شد.

در فوریه ۲۰۲۲ نیز گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از پره‌های توربین توسط همین شرکت، این بار برای ساخت یک پل در ایرلند منتشر شد.

سایر مفاهیم هیجان انگیز برای بازیافت و استفاده مجدد از توربین بادی

وی افزود: بازی تیغه‌ها بدون استفاده از گرما یا مواد شیمیایی و در حین نگه داشتن آنها از محل‌های دفن یا سوزاندن، از پایداری صنعت تولید انرژی بادی و مشتریانی که محصولات بازیافتی را دریافت می‌کنند، حمایت می‌کنند.

یک استارتاپ با یک هدف بلندپروازانه و مفید

طول عمر تا 5 سال است و حدود 20 سال است که دور ریخته می‌شوند، تیغه‌های شیشه‌های شیشه‌ای یا فیبر کربنی آن‌ها به محل‌های دفن منتقل می‌شوند.

یک شرکت استارتاپی موفق شد توربین‌های بادی مستعمل را به بتن مفید تبدیل کند، بدین صورت که پره‌های توربین‌های بادی را به فیبر تقویت‌کننده بازیافت می‌کند تا استحکام و دوام کلی بتن را افزایش دهد.

بخوان  سازمان های فضایی آمریکا و همکاری چین