درمان سرطان استخوان با مینی‌های انسانی

در حال حاضر، مطالعات فرآیندهای تشکیل استخوان و سلول‌های خونی در بدن انسان و سرطان‌های مختلف در یک چالش واقعی است. مدل‌های موجود دلیل بر روی موش‌ها آزمایش می‌شوند و به همین دلیل به طور کامل وضعیت انسان را منعکس نمی‌کنند.

تیمی از دانشمندان، از جمله نویسنده اول این مطالعه به نام «آنی گریگوریان» سلول‌های بنیادی مزانشیمی – سلول‌های بنیادی از منابع مختلف از جمله مغز جدا می‌شوند، که می‌توانند به انواع دیگر سلول‌ها تبدیل شوند – از نظر ژنتیکی ساخت و ساز می‌شوند. را در یک برنامه رشد، بررسی کردند.

تحقیقات در حال حاضر انجام می شود که بورگین و تیمش از این فناوری برای یک تحقیق و درمان تحقیقاتی انجام می شود.

به همین دلیل، او و تیم تحقیقاتی‌اش در آزمایشگاه مدلسازی و بازسازی دست‌های استخوانی برای مدل‌سازی تومورهای موجود در رشد استخوان با استفاده از سلول‌های بیمار ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

به طور متوسط ​​بدن انسان از بالغ بر ۲۰۶ استخوان تشکیل شده است. در وسط هر کدام از استخوان های مغز وجود دارد. ماده استخوان مغز اسفنجی است که سلول‌های بنیادی و سایر مواد مورد نیاز برای تولید انواع سلول‌های خونی را می‌کند. این ریزمحیط یک هدف حیاتی دارد و آن این است که از خون در طول زندگی ما حمایت می‌کند. در حالی که مکان‌های مغز برای رشد و بلوغ سلول‌های خونی است، این مکان‌ها می‌توانند به دلیل اختلالات خونی مانند لوسمی و سایر سرطان‌ها مانند سرطان پروستات یا سینه و متاستاز یا گسترش تومور در مراحل بعدی تبدیل شوند.

دکتر دانشگاه لوند سوئد می‌گویند، می‌توانم استخوان را با مینی استخوان انسان درمان کنم.

بخوان  ابزار ابتکاری متعادل کننده سیستم برق به روشن نگه داشتن چراغ های بریتانیا کمک می کند

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، دانشمندان دانشگاه لوند به استخوان‌های کوچک انسانی را در آزمایشگاه تولید کرده‌اند که ترکیب و عملکرد این استخوان‌ها مشابه استخوان انسان است. این کار گامی مهم به سوی توسعه مدل‌های شخصی‌شده و متناسب با انواع سرطان‌ها و تومورهای استخوانی در آینده است.

روند جنینی که از طریق آن استخوان‌های ما به‌طور طبیعی تشکیل می‌شود، این سلول‌ها نیز در مدل‌های موش کاشته شدند که باعث تشکیل مینی استخوان‌های بالغ و بافت‌های مغز می‌شوند. در گام بعد، همین سلول‌های بنیادی در مینی‌استخوان‌های تولید شده پیدا شدند.

درمان روش درمانی برای کمک به بیماران برای مبارزه با این شرایط در دسترس است اما نحوه واکنش هر بیمار به درمان نیز بسیار متفاوت است. بنابراین، درمان‌های نوآورانه‌ای که برای هر فرد طراحی می‌شود، می‌بایست در زمان درستی بر روی آن فرد انجام شود.

نتایج این مطالعه برای محصولات بین سلول‌های سرطانی انسان و ریزمحیط آنها و اینکه چگونه سلول‌های سرطانی این محیط را برای بهبود بقا و پیشرفت خود تغییر می‌دهند، بسیار ارزشمند خواهد بود. پاسخ به این سوالات کلید توسعه و آزمایش درمانهای جدید خواهد بود. محققان افزودند: در نهایت، ما اعتماد داریم که می‌توانیم در آینده به عنوان یک پلتفرم پیشرفته غربالگری مورد استفاده قرار بگیریم.

«پال بورگین»، استادیار مرکز پزشکی مولکولی والنبرگ دانشگاه لوند گفت: این موضوع به آنچه می‌توانم درباره این بیماری بیاموزیم آسیب‌رسانی و توسعه درمان‌های کارآمد را محدود کند.

بورگین جدید و قویان کرد: ما یک ابزار جدید و قوی ارائه می‌کنیم که می‌توان برای مطالعه استخوان و تشکیل استخوان و همچنین بررسی سرطان‌های موجود در حال رشد استخوان، مانند لوسمی یا حتی تومورهای جامد که در نهایت به استخوان‌ها متاستاز می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بخوان  یک جفت عینک AR می خواهید؟ اکنون بهترین زمان برای خریدن آن است